سریال هزار و یک شب به گفته بازیگران معروفش یکی یکی از سریال های پرهزینه شبکه نمایش خانگی است. مصطفی کیایی قرار بود این سریال را در سال 1401 کلید بزند که به دلیل اتفاقات آن سال ساخت آن به تعویق افتاد.

به گزارش روزیاتو، تولید تاک شو و سریال در شبکه خانگی اصلا کم هزینه نیست. چهره ها و بازیگران مشهور برای حضور در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای هنگفتی را طلب می کنند و عمده بودجه تولید هر برنامه در شبکه نمایش خانگی به دستمزد سلبریتی ها اختصاص می یابد. ارقامی که در شبکه خانگی منتقل می شود به قدری بالاست که بسیاری از بازیگران مدت هاست همکاری با تلویزیون را ممنوع کرده اند و فقط در شبکه خانگی کار می کنند و در سینما پیشنهادهایی را می پذیرند که منفعت مالی یا اعتبار هنری داشته باشد.

به جز حضور چند بازیگر معروف در کنار هم در یک سریال که هزینه تولید را بالا می برد، اگر سریالی طراحی صحنه و لباس خاصی داشته باشد یا از جلوه های کامپیوتری استفاده کند، هزینه تولید آن بسیار بیشتر از حد معمول می شود. سریال «هزار و یک شب» طبق اخبار منتشر شده در روزهای گذشته به نقل از بازیگران معروف آن، یکی یکی از سریال های پرهزینه است.

پیش تولید این پروژه از اوایل تابستان همان سال آغاز شد و با چند بازیگر صحبت شد. حتی قرارداد برخی از عوامل بسته شده بود و قرار بود کار انجام شود آبان 1401 جلوی دوربین برود اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد این پروژه متوقف شد.

بازیگران سریال هزار و یک شب مصطفی کیایی

در این سریال که قرار است در نوروز 1404 از پلت فرم شبکه خانگی فیلمو پخش شود، بازیگرانی چون هدا تهرانی، پرویز پرستویی، بهرام رادان، محسن کیایی، پانته آ پناهی ها، پدرام شریفی، سحر دولتشاهی، حبیب رضایی، سوگل خلیق بازی خواهند کرد. ایفای نقش علاوه بر بازیگران ایرانی، چهار بازیگر خارجی نیز در آن حضور دارند.

در روزهای اخیر گزارشی از بالاترین دستمزد بازیگران زن ایرانی منتشر شد که در آن نام سحر دولتشاهی به عنوان دومین بازیگر زن پس از لیلا حاتمی مطرح شد. همچنین در این گزارش آمده بود هدیه تهرانی که روزگاری ستاره سینمای ایران بود دستمزد بالایی دارد.

پرویز پرستویی و بهرام رادان قطعا بازیگران مردی هستند که دستمزدهای بالایی دارند. محسن کیایی در چند سال اخیر در کمدی های پرفروشی مانند «هتل» بازی کرده که دستمزد او را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

فیلمنامه این سریال توسط نغمه ثمینی و مصطفی کیایی نوشته شده است. نغمه ثمینی پیش از این سریال پرمخاطب «شهرزاد» را نوشته بود.

پیش از این انتشار برخی اخبار مبنی بر ساخت سریال با سرمایه گذار روسی جنجالی شده بود که مصطفی کیایی آن را تکذیب کرد.

«هزار و یک شب» چه زمانی اکران می شود؟

محسن کیایی در گفتگو با فریدون جیرانی جزئیاتی از پروژه جدید خود و برادرش مصطفی کیایی ارائه کرد و گفت: سریال هزار و یک شب اولین همکاری یک شرکت ترکیه ای با ایران است. چون انتخاب این داستان آشنایی مردم خاورمیانه با این ماجرا بود و به نظر می رسد بهترین اتفاق برای اولین پروژه مشترک بین المللی باشد.

محسن کیایی در برنامه «35 میلی متر» با بیان اینکه این سریال کاملا بر اساس داستان های «هزار و یک شب» است، گفت: ضبط آن 18 ماه طول کشیده و 2 ماه از ساخت آن باقی مانده است.

وی درباره نحوه انتشار این مجموعه نیز توضیح داد: این مجموعه قرار است همزمان در ایران و ترکیه منتشر شود که قسمت هایی از آن در ترکیه کار شده است و امیدواریم سال آینده برای اولین بار منتشر شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :