اخبار روز

هزاران نقاشی 12000 ساله در اعماق تاریک آمازون / عکس

تینا مزدکی: گالری با نقاشی های چشمگیر بر روی صخره های عظیم؛ این نشان دهنده رابطه نزدیک بین انسان ها و حیواناتی است که هزاران سال پیش در منطقه آمازون زندگی می کردند. این اثر هنری بر روی رخنمون های صخره ای در کلمبیا قرار دارد. بر اساس یافته های جدید مردم شناسی، این 3223 نقاشی افراد و حیوانات، ماهی ها، خزندگان و پستانداران را در اندازه های مختلف نشان می دهد.

برخی از تصاویر حتی تبدیل حیوانات و انسان ها به یکدیگر را نشان می دهد که منعکس کننده اسطوره های غنی است که بر نسل های بومی آمازون تأثیر گذاشته است. اگرچه محققان به طور رسمی قدمت این نقاشی را تعیین نکرده اند، اما تخمین می زنند که قدمت آن به 10500 سال قبل از میلاد برمی گردد. تاریخ دار. به گفته استادیار گروه باستان شناسی و تاریخ دانشگاه اکستر، این نقاشی های صخره ای حاوی اولین شواهد حضور انسان در غرب آمازون است که قدمت آن به 12500 سال قبل می رسد.

این گروه در این آثار حداقل 22 گونه جانوری از جمله آهو، پرنده، مارمولک و لاک پشت را یافتند. پس از اینکه محققان نقاشی‌های حیوانات را با استخوان‌های اطراف نقاشی مقایسه کردند، متوجه شدند که این نقاشی‌ها فقط مربوط به چیزی نیست که مردم می‌خورند.

این نقاشی ها بینش شگفت انگیزی را در مورد چگونگی درک ساکنان اولیه جایگاه خود در جهان و نحوه رفتار آنها با حیوانات ارائه می دهد. همچنین پیچیدگی رابطه بین موجودات آمازون را نشان می دهد که به ارتباطات ماوراء طبیعی هم به عنوان منبع غذا و هم به عنوان موجودات مورد احترام اعتقاد داشتند.

هزاران نقاشی 12000 ساله در اعماق تاریک آمازون / عکس

از آنجایی که این هنر صخره ای بسیار گسترده است، محققان تصمیم گرفتند بر روی شش بخش تمرکز کنند. یکی در بین این بخش ها، ال ماس لارگو به طول 40 متر و شامل 1000 نقاشی و بخش کوچکتر که 10 متر طول دارد، شامل 244 تصویر است. پس از فهرست‌بندی آثار هنری، محققان دریافتند که 58 درصد از نقاشی‌ها ماهیتی فیگوراتیو دارند و نیمی از آنها حیوانات را به تصویر می‌کشند. آنها همچنین متوجه صحنه هایی از ماهیگیری مردم شدند.

اگرچه نمی‌توان مطمئن بود که این تصاویر چه معنایی دارند، اما به ما کمک می‌کنند تا قدرت اسطوره‌ها را در جوامع بومی درک کنیم.

منبع: علوم زیستی

58323

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا