دانستنی ها

هر ویتامین را چه زمانی مصرف کنیم؟

برخی از ویتامین ها و مکمل ها باید صبح ها همراه با غذا مصرف شوند تا جذب به حداکثر برسند. برخی دیگر را باید قبل از خواب شبانه مصرف کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، توصیه می شود خانم های باردار یا کسانی که دارو مصرف می کنند قبل از مصرف مکمل های ویتامینی یا معدنی با پزشک متخصص مشورت کنند. ویتامین های دوران بارداری مانند مولتی ویتامین ها بهتر است در صبح و به عنوان بخشی از برنامه روزانه مصرف شوند.

ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی شود، بنابراین برای اطمینان از جذب آن باید آن را با غذاهای پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود با صبحانه یا میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که روی خواب شما تأثیری نداشته باشد).

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، یعنی بهتر است با آب مصرف شود.

امگا 3 دارای عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید است. برای مبارزه با این عارضه می توانید دوز روزانه را به دو دوز کوچکتر تقسیم کنید. یکی صبح و یکی بعد از ظهر مصرف شود.

باید به خاطر داشته باشید که برای جذب حداکثری امگا 3 باید آن را با یک وعده غذایی حاوی چربی های خوب مصرف کنید. این می تواند به شما در کاهش عوارض جانبی و افزایش اثربخشی مکمل کمک کند.

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B9 است و به بدن در ساخت گلبول های قرمز سالم کمک می کند. قبل و در طول بارداری، اسید فولیک برای حمایت از رشد مغز، جمجمه و نخاع کودک مهم است.

می توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است، یعنی بهتر است با آب مصرف شود.

منیزیم یک ماده مغذی مهم است که بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می گذارد. مانند بسیاری از مکمل ها، منیزیم باید به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه سطح متعادل و کافی منیزیم در بدن وجود دارد.

مکمل های ویتامین E زمانی که با غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای جذب به چربی طبیعی غذا نیاز دارد.

روی به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. بهتر است این ماده را یک یا دو ساعت قبل از غذا با یک لیوان آب مصرف کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا