اخبار روز

هر وبلاگ نویسی نباید چادر را تبلیغ کند

مدیرعامل کانون فعالان حجاب گفت: وی با اشاره به اینکه نمی توان منکر تاثیر تبلیغات وبلاگ نویسان حجاب در فروش محصولات شد، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی بسیار تاثیرگذار است اما پیشنهاد ما این بود که این افراد در چارچوب قانون کار کنند. . هر وبلاگ نویسی نباید چادر را تبلیغ کند.

مدیرعامل انجمن صنفی فعالان و متخصصان حجاب، نبود بستر دائمی برای فروش محصولات حجاب، عدم حمایت مالی و تلقی نشدن محصولات حجاب کالای فرهنگی را از عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان برشمرد. مصرف کنندگان محصولات حجاب و خواستار رفع این چالش ها در دولت چهاردهم شدند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا امیدی درباره مشکلات پیش روی تولیدکنندگان حجاب گفت: مهمترین مشکل ما در حال حاضر. نبود این یک پلت فرم فروش دائمی است که در آن تولید کنندگان می توانند محصولات خود را در یک بازار یا مجموعه خاص به فروش برسانند. این موضوع بارها پیگیری شده اما متاسفانه علیرغم وعده های دولت نتوانسته ایم به نتیجه مشخصی برسیم. در واقع به نتیجه ای رسیدیم که متاسفانه به دلیل اتفاقات غیرمنتظره در اواخر دولت محقق نشد. امیدواریم در دولت آینده تلاش برای ایجاد بسترهای دائمی عرضه پوشاک رها نشود تا محصول حجاب با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

سکوی دائمی پاساژ دلگشا کار خود تهیه کنندگان بود

وی در تشریح اخباری مبنی بر فروش اجناس حجاب در سکوی دائمی پاساژ دلگشا در بازار تهران، گفت: سکوی دائمی فروش دلگشا کار و تلاش خود تولیدکنندگان است و نه بخش دولتی؛ سکوی دائمی فروش دلگشا کار و تلاش خود تولیدکنندگان است نه بخش دولتی؛ در واقع حدود 50 تولیدکننده در این پاساژ جمع شده و با هزینه شخصی مغازه ای را اجاره کردند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نقشی در امور مالی راه اندازی این سکوی فروش دائمی نداشت و تنها یک بار مسئولان کارگروه سازمان مد و لباس و دوربین های تلویزیون در آنجا حضور داشتند و چه اقدامی انجام شد؟ به نوعی تبلیغات و معرفی این مرکز به مردم بود.

مدیرعامل انجمن صنفی فعالان و حجاب شناسان با تاکید بر اینکه تنها بستر دائمی برای فروش محصولات حجاب پاسخگوی نیاز جامعه نیست، تصریح کرد: بر اساس آماری که نمایشگاه های فصلی به ما نشان می دهد، مشخص است که وجود دارد. یک نیاز بسیار بیشتر از این است.

ما مبادله ای برای محصولات حجاب نداریم!

وی افزود: همانطور که کسی که می خواهد در تهران کفش بخرد، باغ سپه سالار را به عنوان بورس کفش و اولین گزینه در نظر می گیرد، برای خرید اجناس حجاب نیز باید چند مرکز ویژه وجود داشته باشد تا فردی که بتواند این کار را انجام دهد، اینها را بخواهد. محصولاتی که نباید اشتباه گرفته شوند

توانایی حذف تولیدکنندگان شهری

وی با پرداختن به مشکل عرضه محصولات عفاف و حجاب در شهرهای کوچک گفت: در این راستا به وزارت کشور پیشنهاد داده ایم که بتوان با کمک استانداری ها مراکزی را انتخاب کرد تا در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. موضوع اجاره در شهرها واقعاً مهم است و اگر نتوانیم بستر فروش دائمی را با اجاره مناسب ایجاد کنیم، ممکن است تولیدکنندگان کالاهای حجاب از این حوزه خارج شوند.

اجناس حجاب ارزان می شود به شرطی که…

امیدی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 6 قانون عفاف و حجاب، اقلام مربوط به عفاف و حجاب و ملزومات آن باید جزو اشیاء فرهنگی محسوب شود، گفت: این ماده به وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت ارسال شده است. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و رهبری، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی موظف به ارائه مجوز، مشوق، تسهیلات و خدمات، اعمال معافیت ها و تخفیف های تبلیغاتی، کاهش هزینه های تامین مواد اولیه تولید و… تعرفه ها باعث کاهش هزینه ها و ایجاد فرصت هایی برای عرضه عمومی پوشاک به عنوان کالای فرهنگی می شود. مزیت بزرگ این ماده این است که بر قیمت نهایی کالای حجاب تاثیر می گذارد و افراد می توانند کالای مورد نظر خود را با قیمت کمتری تهیه کنند.

وی افزود: با وجود اینکه انجمن فعالان حجاب از سال 1392 پیگیر این موضوع و سپس لایحه بوده اما هنوز به مرحله اجرای کامل نرسیده است. ما می خواستیم تمامی محصولات تحت پوشش حجاب جزو کالاهای فرهنگی محسوب شوند اما در حال حاضر تنها چادر، پارچه چادر و لوازم حجاب (گیره روسری، دستبند و …) جزو کالاهای فرهنگی محسوب می شوند و در صورت تایید و ابلاغ نهایی، لایحه از مزایای آن بهره مند می شود. ماده 6 قانون عفاف و حجاب.

آیا کالای حجاب فقط به معنای حجاب است؟

مدیرعامل انجمن صنفی فعالان و حجاب شناسان ادامه داد: این امر در حالی صدق می کند که سایرین از جمله تولیدکنندگان عبا، مانتوهای بلند و … مشمول این معافیت ها نمی شوند. امیدواریم اگر نهادهایی مانند کارگروه ساماندهی مد و لباس و وزارت فرهنگ در شورای اسلامی اقدام مناسبی انجام دهند، این موضوع حل شود و گروه های بیشتری مشمول معافیت ها شوند.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در این خصوص گفت: دوستان علیرغم پیگیری ها به این نتیجه رسیدند که اضافه شدن عبا، مانتو بلند و … به بند 6 قانون مذکور بار مالی است و امکان اضافه شدن آن وجود دارد. این عناصر را به این پاراگراف اضافه کنید. ذکر شده ایجاد نشد.

حمایت مالی کافی نیست

امیدی با تاکید بر اهمیت حمایت مالی از تولیدکنندگان حجاب گفت: تاکنون حمایت مالی خاصی صورت نگرفته است و تنها از اسفند سال گذشته حدود 50 تولیدکننده وام 300 میلیون تومانی با سود 4 درصد دریافت کرده اند. قرار بود این وام به تولیدکنندگان دیگر هم داده شود که آن هم مخفی ماند. از سوی دیگر نیاز است که یک تولیدکننده خط تولید را با وام های میلیاردی و کلان راه اندازی کند اما این اتفاق نیفتاده است.

هر وبلاگ نویسی نباید چادر را تبلیغ کند

وی همچنین در قسمت آخر سخنان خود با اشاره به اینکه تاثیر تبلیغات وبلاگ نویسان حجاب در فروش محصولات غیرقابل انکار است، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی نفوذ زیادی دارد اما پیشنهاد ما این بود که این افراد در قانون در چارچوب قانون. هر وبلاگ نویسی نباید چادر را تبلیغ کند. وزارت مستشاری باید آیین نامه ای تدوین کند و وبلاگ نویسان نیز بر اساس همین آیین نامه محصولات حجاب را تبلیغ کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا