دانستنی ها

هر زنی که این علامت را تجربه می کند باید با پزشک مشورت کند.

بدون شک هیچکس دوست ندارد به بیماری های سختی مانند سرطان مبتلا شود. در واقع، ترس از بیماری باعث می شود که افراد تمایلی به یادگیری در مورد بیماری نداشته باشند، یا حتی از انجام آزمایش خودداری کنند یا علائم آنها را نادیده بگیرند و عواقب بدی را متحمل شوند. با این حال، علائمی در بدن وجود دارد که ممکن است نشان دهنده مشکلات خطرناک باشد. اگر این موارد را رعایت کنید قطعا در آینده وضعیت بهتری خواهید داشت.

تغییر در عادات روده

به گزارش سلامت نیوز، بسیاری از زنان تغییرات روده خود را نشانه سرطان تلقی می کنند. هر گونه تغییر در عادات روده مانند اسهال، یبوست، نفخ یا حتی تخلیه ناقص روده ها می تواند نشانه مشکلات مختلفی از جمله سرطان روده بزرگ باشد که زنان ممکن است آن را با تغییرات در چرخه قاعدگی اشتباه بگیرند. لازم است با پزشک تماس بگیرید.

توده ای داخل گردنت

مطالعات نشان می دهد که سرطان تیروئید سریعتر از سایر سرطان ها در حال افزایش است و در زنان سه برابر بیشتر از مردان است. سرطان تیروئید خود را به صورت تورم در غده تیروئید نشان می دهد. غده تیروئید غده ای پروانه ای شکل است که در جلوی گردن قرار دارد. چنین توده هایی کاملاً رایج هستند و بیش از 90٪ آنها خوش خیم هستند. اما هر رشد جدیدی در این زمینه نیاز به بازرسی دارد. علائم سرطان تخمدان گاهی مبهم است و بسیاری از مردم آن را جدی نمی گیرند. تورم، درد یا فشار در این ناحیه که بیش از دو هفته طول بکشد، یک علامت هشدار دهنده است که باید مراقب آن بود.

کاهش وزن غیر قابل توضیح

کاهش وزن بدون تلاش می تواند نشانه سرطان به خصوص سرطان خون، غدد لنفاوی، کبد، روده و پانکراس باشد. اگر قبل از شروع یک رژیم غذایی و ورزش جدید متوجه کاهش وزن شدید، حتما علت آن را پیگیری کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا