هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو

هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو

در گزارش ایرنا آمده است:بیانی در تیم پرستاره استقلال ۱۹۹۰ کاپیتان بود و جام قهرمانی را بالای سر برد تا نامش برای همیشه در کلکسیون‌ استقلال ثبت شود. گفت وگو با این پیشکسوت که در دوران فوتبال خود جز استقلال برای تیمی دیگر بازی نکرد، پیش روی شماست.

به سال‌ها پیش بر گردیم؛ به روزهایی که فوتبال را تازه شروع کردید، از تیم‌های پایه‌ استقلال …

آن روزها مثل حالا نبود که هر باشگاهی در تمام رده‌های پایه تیم داشته باشد. فقط باشگاه‌ها رده سنی جوانان داشتند و باید از نظر فنی در بالاترین سطح قرار داشتی تا بتوانی قرارداد امضاء کنی. من سنم به جوانان نمی‌خورد و اگر مثل امروز بود باید در نوجوانان بازی می‌کردم اما ساکم را بر داشتم و به باشگاه استقلال رفتم، برای حضور در جوانان تست دادم و مورد تأیید فنی مربی قرار گرفتم. شاید باور نکنید اما این قدر سنم کم بود که ۵ سال برای جوانان استقلال بازی کردم.

جوان‌ترین بازیکنی هستید که به ترکیب تیم بزرگسالان راه پیدا کردید؟

«جکیچ» نقش پررنگی در فوتبال من داشت و الفبای فوتبال را زیر نظر این مربی بزرگ آموختم. در این سن کم جزء ۵ بازیکن جوانان بودم که جواز حضور در تمرینات بزرگسالان را پیدا کردم. «حسن روشن» در سالی که من به استقلال پیوستم راهی الاهلی امارات شد و به همین علت بازی دوستانه‌ای میان این ۲ تیم برگزار شد و من با ۱۵ سال سن اولین سفرم را تجربه کردم.

بازی کردید؟

من در پست دفاع راست به میدان رفتم. بزرگانی همچون حسن نظری، آندرانیک اسکندریان، هادی نراقی، مصطفی مسلمی نفراتی بودند که در استقلال بازی می‌کردند و برای خودشان اسم و رسمی داشتند.

و البته تا بستن بازوبند کاپیتانی استقلال پیش رفتید..

بستن بازوبند کاپیتانی استقلال لذت‌بخش ترین اتفاق دنیاست؛ نمی‌دانید وقتی این بازوبند را بر دستان خود می‌بندید چه حسی به شما دست می‌دهد. فکر می‌کنید خوشبخت‌ترین و قدرتمندترین مرد دنیا هستید.

بیانی:هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو؛ با بازوبند استقلال، قدرتمندترین مرد دنیا بودم

اولین بار کی این حس به شما دست داد؟

دیدار با دارایی این فرصت نصیب من شد که برای اولین بار بازوبند کاپیتانی استقلال را بر دستان خود ببندم.

بالا بردن کاپ قهرمانی آسیا چطور؟ عجب حس شیرینی بود، درست است؟

قهرمانی در آسیا باعث شد تا افتخاری بزرگ برای همیشه در تاریخ و کلکسیون باشگاه ثبت شود و هواداران هر سال هفتم مرداد، این روز بزرگ را به خاطر داشته باشند و اگر سال‌های بعد شاهین بیانی در این دنیا نباشد در روز سالگرد قهرمانی استقلال یادش بیفتند و برایش فاتحه‌ای قرائت کنند.

بیانی:هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو؛ با بازوبند استقلال، قدرتمندترین مرد دنیا بودم

شما و شاهرخ از معدود برادرانی هستید که در استقلال همبازی بودند. درباره این این موضوع زیاد حرف زده شده است اما می‌خواهیم از روزی صحبت کنیم که شاهرخ بیانی به پرسپولیس رفت و روبروی شما بازی کرد. درباره آن دربی خاطره‌ای ندارید؟

ببینید من حداقل در در ۱۴ دربی برای استقلال به میدان رفتم؛ به جز آن دربی که متأسفانه با بدشانسی استقلال همراه شد و شکست خوردیم سایر دربی‌ها را یا برنده از زمین خارج شدیم یا مساوی کردیم. آن شکست یک اتفاق و خاطره تلخ بود.

با برادرتان (شاهرخ) کری نمی‌خواندید؟

نه.

واقعا؟

این موضوع برای ما حل شده بود.

هیچ وقت به او نگفتید این تصمیم را نگیرد؟

رفتن به پرسپولیس را می‌گویید؟

بله.

نه، هیچ‌وقت.

بیانی:هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو؛ با بازوبند استقلال، قدرتمندترین مرد دنیا بودم

چرا؟ شاید صحبت شما می‌توانست نظر او را تغییر دهد.

این یک بحث شخصی بود و شاهرخ تصمیمش را گرفته بود. برای همین من هیچ‌وقت به او نگفتم که این کار را انجام ندهد.

شما نیز چند بار از پرسپولیس پیشنهاد داشتید؟

من هیچ وقت نمی‌توانستم در پرسپولیس بازی کنم. در تمام سال‌هایی که فوتبال بازی کردم به یک چیز افتخار می‌کنم؛ من فوتبالم را با از تیم نوجوانان استقلال شروع کردم و با این تیم به به پایان رساندم. از روزی که فوتبال را شروع کردم تا روزی که کفش‌ها را آویزان کردم ۱۷ سال پیراهن آبی تن من بود.برای اینکه استقلال برای‌مان بزرگترین تیم بود. من خیلی پیشنهاد داشتم اما هیچ‌وقت نتوانستم به تیم محبوبم پشت کنم. خوشحالم زمانی بازوبند را بر دستان خود می‌بستم که استقلال یکی از بهترین‌های تمام ادوار تاریخ را در اختیار داشت و جام‌های زیادی می‌گرفتیم و به قول معروف جام‌ها را درو کردیم. ما در یک سال قهرمان آسیا شدیم، در جام میلز و بوردوای هندوستان ۲ جام را در حضور تیم‌های قدرتمند گرفتیم. قهرمان ایران شدیم و جام حذفی را بالای سر بردیم.

بیانی:هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو؛ با بازوبند استقلال، قدرتمندترین مرد دنیا بودم

استقلال این فصل را چطور پیش‌بینی می‌کنید.

استقلال تیم خوبی را بسته است. دست فرشید سمیعی درد نکند که در نقش مدیرعامل در این مدت تلاش زیادی انجام داده است. استقلال می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

شروع استقلال در لیگ چطور بود.

شروع این تیم بد نبود؛ البته باید این نکته را در نظر داشت هفته‌های ابتدایی لیگ برتر پشت سر گذاشته شده و نمی‌توان از استقلال ایراد گرفت.

چهار امتیاز از ۳ بازی، آمار خوبی است؟

به طور حتم هفته‌های زیادی به پایان لیگ باقی مانده و هنوز استقلال شکل واقعی خود را پیدا نکرده است. در هفته‌های ابتدایی قرار داریم و زمان نیاز است تا تیم به هماهنگی مورد نظر برسد.

بیانی:هرگز به «شاهرخ» نگفتم به پرسپولیس نرو؛ با بازوبند استقلال، قدرتمندترین مرد دنیا بودم

این استقلال مدعی قهرمانی خواهد بود؟

استقلال همیشه مدعی قهرمانی در لیگ برتر است. فصل گذشته استقلال شایسته قهرمانی بود اما در هفته پایانی جام را از دست داد. جواد نکونام به خوبی می‌داند هواداران در این فصل از او انتظار قهرمانی و کسب جام را دارند و می‌خواهند تا قهرمان شود. او وظیفه سنگینی دارد، می‌دانید چه وظیفه‌ای؟

چه وظیفه‌ای؟

او وظیفه دارد هواداران استقلال را خوشحال کند. هواداران استقلال شایسته بهترین اتفاقات هستند و نکونام وظیفه دارد پیام‌آور شادی برای آنها باشد. در این فصل استقلال تیم قدرتمندی دارد؛ در سال‌های گذشته هیچ وقت استقلال به قدرتمندی امسال نبوده است و بهترین بازیکنان جذب شده‌اند. این تیم با ستاره‌های خود باید جام بگیرد.

251 251

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما