هرگز این غذاها را دو بار گرم نکنید

برخی از غذاها را نباید دوباره گرم کرد زیرا ارزش غذایی خود را از دست می دهند و حتی ممکن است در صورت گرم شدن مجدد حاوی ترکیبات مضری باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب در مورد مواد غذایی که نباید دوباره گرم شوند صحبت خواهیم کرد.

اسفناج

اسفناج حاوی ترکیباتی به نام نیترات است که برای سلامت بدن خطرناک نیست. با این حال، هنگامی که اسفناج پخته شد و دوباره گرما را تحمل کرد، نیترات به نیتریت تبدیل می‌شود که برای سلامتی مضر است و می‌تواند پایه‌ای برای رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی باشد.

قارچ

قارچ اغلب در تهیه سس و فست فود استفاده می شود، اما در صورت باقی ماندن، نباید دوباره گرم شود. به گفته متخصصان، گرم کردن مجدد قارچ باعث ایجاد تغییراتی در بافت آن می شود که منجر به مشکلات گوارشی و نفخ می شود.

سیب زمینی

برای صرفه جویی در زمان، برخی افراد سیب زمینی آب پز یا سرخ شده را در یخچال نگهداری می کنند تا بتوانند غذا را سریعتر آماده کنند. اما این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا سیب زمینی در این حالت تمام خواص خود را از دست می دهد، هضم غذا را مشکل می کند و حتی ممکن است ترکیبات سمی در آن ظاهر شود. بهتر است از سیب زمینی سرد فقط در سالاد استفاده کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ با گرم شدن مجدد نه تنها طعم مطبوعی نخواهد داشت، بلکه بسیاری از پروتئین های آن نیز تغییر می کنند و هضم آن دشوارتر می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما