دانستنی ها

هرگز این شش غذا را با معده خالی نخورید!

با معده خالی نباید زیاد غذا بخورید زیرا معده شما ضعیف و بیمار می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، هرگز نباید در هنگام گرسنگی برخی غذاها را بخورید زیرا به دستگاه گوارش به خصوص معده شما آسیب می رساند. از جمله این غذاها باید به موارد زیر اشاره کرد:

1. مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت وقتی با معده خالی مصرف شوند باعث رفلاکس اسید می شوند. این میوه ها حاوی اسید بالا هستند که به سیستم گوارشی آسیب می رساند.

2. غذاهای تند

از آنجایی که هیچ مانع محافظتی در پوشش معده وجود ندارد، مصرف غذاهای تند با معده خالی می تواند باعث تحریک سیستم گوارشی و سوزش سر دل، سوء هاضمه و حتی زخم معده شود.

3. نوشابه های گازدار

نوشیدنی های گازدار وقتی با معده خالی مصرف می شوند، حباب های گازی در معده ایجاد می کنند که باعث نفخ می شود.

4. قهوه

اگرچه نوشیدن قهوه در صبح انرژی زا است، اما مصرف این نوشیدنی با معده خالی عواقب دارد. قهوه باعث تولید اسید کلریدریک در معده می شود که در نهایت باعث تحریک و آسیب پوشش داخلی روده می شود.

5. غذاهای قندی

دونات ها و دسرهای مختلف بدترین غذاها وقتی معده خالی است. این غذاها سطح قند خون را افزایش می دهند و به مرور زمان باعث مقاومت به انسولین در بدن می شوند. برای تنظیم قند خون بهتر است از غذاهای غنی از فیبر و پروتئین استفاده کنید.

6. موز

موز یک غذای بسیار سالم برای مواقعی است که معده شما خالی نیست. اما مصرف آن با معده خالی باعث گرفتگی معده و درد قلب می شود. علاوه بر این، موز سرشار از پتاسیم است که روده را برای تولید اسید بیشتر تحریک می کند و افزایش اسیدیته دستگاه گوارش به پوشش معده آسیب می رساند.

معده خالی خود را از این غذاها دور نگه دارید تا سیستم گوارش شما سالم بماند و در نهایت ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما بهتر جذب شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا