اخبار روز

هرمزگان در آستانه بارش شدید باران است. هشدار به مردم و مسافران

سازمان هواشناسی برای استان هرمزگان اخطار نارنجی صادر کرد. با توجه به این هشدار مردم و مسافران از تردد در مناطق کوهستانی و نزدیک رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نتایج نقشه ها و مدل های هواشناسی، اخطار نارنجی رنگ هوا برای روزهای آینده صادر شده است.

وی گفت: بر اثر این سامانه از بعدازظهر روز سه شنبه مورخ 05/09/1403 و اواخر روز جمعه مورخ 12/05/1303 بارش باران و رعد و برق به همراه تگرگ و افزایش ناگهانی بادهای ناگهانی و گذرا گرد و غبار در ارتفاعات را تجربه کردیم. استان. مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک را برجسته خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در نواحی مرکزی و ساحلی تنگه هرمز نیز احتمال افزایش سرعت باد همراه با تشکیل موقت گرد و غبار در هوا وجود دارد.

حسن زاده به مردم استان توصیه کرد: با توجه به احتمال طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، بارندگی همراه با رعد و برق و تگرگ لازم است در کنار رودخانه ها مستقر نشوند و به ارتفاعات صعود نکنند. همچنین با توجه به بالا آمدن آب رودخانه در شهرهای بشاگرد، حاجی آباد و بستک از فعالیت های کوهنوردی و پروازهای ارتفاعی و همچنین چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا