اخبار روز

هدف قرار دادن غیرنظامیان به معنای شروع جنگ است

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت روز پنجشنبه گزارش داد که تل آویو از طریق مقامات غربی و منطقه ای پیامی به حزب الله لبنان ارسال کرده و از آن خواسته که به غیرنظامیان حمله نکند و هشدار داده است که در صورت حمله به غیرنظامیان، جنگ رخ خواهد داد.

به گزارش شفقنا، یدیعوت آحارونوت افزود: اسرائیل در پیام خود به حزب الله تاکید کرد که جنگ باید «بین دو ارتش» باشد و هدف قرار دادن غیرنظامیان در مقیاس وسیع به معنای شروع جنگ است.

ارتش اسرائیل مدعی شده است که زیرساخت های پشتیبانی رزمندگان حزب الله را هدف قرار نمی دهد، بلکه خود جنگجویان را هدف قرار می دهد و حزب الله نیز باید به همین ترتیب پاسخ دهد.

این خبر پس از آن منتشر شد که تل آویو روز سه شنبه گذشته فواد شکر، یکی از فرماندهان برجسته نظامی حزب الله را در یک حمله هوایی به حومه جنوبی بیروت ترور کرد.

بر اساس گزارش صلیب سرخ لبنان، حمله اسرائیل علاوه بر کشته شدن فواد شکر، منجر به کشته شدن دو کودک و دو زن و زخمی شدن بیش از 80 نفر شد.

در همین حال، گزارش های رسمی حاکی از کشته شدن یک مستشار نظامی ایرانی در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیانیه ای خطاب به شهرک نشینان صهیونیست هشدار داد که “روزهای چالش برانگیزی در پیش است”.

نتانیاهو در بخشی دیگر از بیانیه خود گفت: در همان روزهای اول جنگ گفتم این جنگ زمان می برد و صبر همه ما را می طلبد، امروز هم تکرار می کنم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی یکی از محافظان وی بر اثر حمله به محل سکونت آنها در تهران جان باخت.

شهید هانیه که برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران آمده بود یکی وی در محل اسکان جانبازان ویژه شمال تهران مستقر بود که بر اثر اصابت گلوله هوایی به شهادت رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا