هدف جدید رونالدو مشخص شد

هدف جدید رونالدو مشخص شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ کریستیانو رونالدو امروز به اردوی تیم ملی پرتغال ملحق شد. پرتغال اردوی آماده سازی برای بازی مقابل کرواسی و اسکاتلند در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا را آغاز کرده است.

به نقل از ورزش سه، رونالدو در یک نشست خبری 18 دقیقه‌ای مقابل خبرنگاران نشست و به سوالات مختلف آن‌ها پاسخ داد. نشستی که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید از جام جهانی 2026 تا انگیزه رکورد 1000 گل رونالدو در آن صحبت شد.

بعد از یورو 2024، آیا به خداحافظی از تیم ملی فکر کردی؟

این اخبار مربوط مطبوعات است، هرگز چنین چیزی به ذهن من خطور نکرد. برعکس، صادقانه بگویم، انگیزه بیشتری برای ادامه دادن به من داد.

الان چه انگیزه‌ای داری؟ آیا به جام جهانی فکر می‌کنی؟

انگیزه‌ام این است که بیاییم و لیگ ملت‌ها را ببریم، این چالش جدید ماست. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم، قبلاً یک بار آن را برده‌ایم و می‌خواهیم دوباره آن را انجام دهیم. این انگیزه من است. هیچوقت به اهداف طولانی مدت فکر نمی‌کنم، همیشه اهداف کوتاه مدت دارم.

چگونه می‌توانید تیم ملی را متحول کنید؟

این بخشی از چالش است. زندگی یک فوتبالیست اینگونه است، لحظات خوب و بد وجود دارد. خوب است که این اتفاق بیفتد. ما فقط می‌توانیم در یک لحظه بد، بداهه عمل کنیم. وقتی همه چیز به خوبی پیش می‌رود، تکامل دشوار است. ما باید این توانایی را داشته باشیم که با خوش بینی با لحظات بد روبرو شویم، زندگی یعنی همین. توقعاتی که از تیم ملی وجود دارد، خیلی زیاد است و مردم در فکر فرو می‌روند. مثلاً اگر در ضربات پنالتی پیروز می‌شدیم، به نیمه نهایی می‌رسیدیم و با اسپانیا روبرو می‌شدیم، و کسی می‌داند چه اتفاقی می‌افتاد… باید وقت بگذاریم تا تیم ملی به سبک خودش بازی کند، این اتفاق برای ما مثبت بود. این یک شکست نبود، یک پیروزی بود.

آیا احساس می‌کنید که در تیم ملی یک الگو هستید؟

تیم ملی همیشه اینگونه بوده، بازیکنان جدیدی که می‌آیند با کسانی که مدت طولانی‌تری اینجا بوده‌اند، ادغام می‌شوند. از زمانی که من اینجا هستم، چند سالی است که بازیکنان جدید همیشه با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. نقش من هم همین است، کمک به کسانی که وارد می‌شوند، اما خیلی‌های دیگر هستند که این کار را به خوبی انجام داده‌اند. من نسبت به این آزمایشاتی که مربی انجام داده، نگاه مثبتی دارم.

بازیکنان جوان به شما به عنوان یک پدر نگاه می‌کنند، به آن‌ها چه می‌گویید؟

بسیاری از آن‌ها خجالت می‌کشند با من صحبت کنند. من اخیرا کوئندای 18 ساله را دیدم، به سمت او رفتم و گفتم: “آیا بهتر شده‌ای؟” خجالت زده در مقابلم ایستاد. من یک پدر و یک برادر بزرگ برای برخی از بازیکنان هستم (باخنده). کمک کردن به بقیه از نظر من ضروری است. همیشه از طرف من استقبال خوبی شده و تیم ملی یک خانواده است که به آن‌ها کمک می‌کند تا برای آینده آماده شوند.  اکنون به لیگ ملت‌ها فکر می‌کنم، رقابتی خوب و مفرح که پرتغال می‌خواهد در آن قهرمان شود.

آیا شنیدن انتقاد به شما آسیب می‌زند؟ آیا احساس می‌کنید که دستاوردهای شما به طور سیستماتیک مورد حمله قرار می‌گیرد؟

این عالی است، انتقاد عالی است، چون اگر انتقادی وجود نداشته باشد، پیشرفتی وجود ندارد. من عادت کرده‌ام و همیشه همین‌طور بوده، باید راه خودم را بسازم، تا حد امکان حرفه‌ای باشم، با گل، پاس گل، نظم و انضباط مثال زدنی به تیم ملی کمک کنم… چون فوتبال خیلی بیشتر از خوب بازی کردن است. افرادی که فکر می‌کنند فوتبال را می‌فهمند، نظرشان را می‌دهند و هرگز در رختکن نبوده‌اند، حتی به آن‌ها می‌خندم. مثل این است که من در مورد فرمول یک صحبت کنم اما هرگز سوار چنین ماشین‌هایی نشده‌ام. در واقع در فرمول یک تماشاگر بوده‌ام اما چیزی در مورد آن نمی‌فهمم… انتقاد برای من خوب است و بخشی از کار است.

آیا می‌توانید به رکورد 1000 گل زده برسید؟

بعد از رسیدن به هدف 800 گل، این خیلی هدف بزرگی است. اگر به این آمار برسیم، به نظر آسان می‌رسد، اما اینطور نیست. هر چیزی قیمت خودش را دارد و هدف من الان رسیدن به 900 است. امیدوارم در این دو بازی به آن برسم؛ شوخی کردم، راحت هستم و روی گلزنی وسواس ندارم. اگر شرایط فعلی خوب باشد، اگر مصدومی نداشته باشم و انگیزه داشته باشم، سعی می‌کنم به آن نقطه برسم، اما اگر نتوانم… 899 هم آمار بدی نیست.

برای بازی کردن در جام جهانی 2026 آماده هستید؟

دشوار است. من پیش فصل را همراه النصر سپری نکردم اما توانستم در چهار بازی اول گلزنی کنم و پاس گل بدهم، احساس می‌کنم در شرایط خوبی هستم. نمی‌توانم درباره سال 2026 صحبت کنم، من در زمان حال زندگی می‌کنم و رقابت جدیدی را آغاز می‌کنیم. من در لحظه زندگی می‌کنم و بسیار خوشحالم که دوباره به تیم ملی ملحق شدم. سه روز دیگر مقابل یک تیم خوب در یک استادیوم پر از تماشاگران بازی خواهیم کرد و می‌خواهیم با برد شروع کنیم. روزهای زیادی تا سال 2026 وجود دارد، نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد

257 251

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :