اخبار روز

هدف از این همه تهمت، توهین و سوء استفاده از دولت روحانی چه بود؟

دولت رئیس جمهور در حال اجرای سند 2030 است، در حالی که همان جناحی که اکنون در قدرت است، پیش از این به سال 2030 به عنوان سند دولتمردان خودفروش نگاه می کرد.

به عنوان مثال، نماینده زنان کمیته ریاست جمهوری، جلسه آیورا را برگزار کرد. Ivora سازمان حمایت از سند 2030 است. طبق آخرین سند منتشر شده در وب سایت Ivora، “Ivora متعهد به برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان است.” Evora در سیزدهمین نشست شورای وزیران در نوامبر 2013 در پرث صحبت کرد. استرالیا، توانمندسازی اقتصادی زنان را به عنوان یک حوزه خاص مورد توجه قرار داد. در روز جهانی زن ۲۰۲۲، اوورا اعلامیه تعهد جنسیتی اوورا را منتشر کرد. اجزای اصلی آن عبارتند از:

23 کشور عضو IVORA بهترین تلاش خود را برای دستیابی به نسبت زن به مرد 20:40:40 در تمام جلسات، فعالیت ها و رویدادهای IVORA تا سال 2030 اعلام کرده اند.

هدف این است که تا سال 2030 به نسبت 20:40:40:20 سخنرانان زن به مرد یا روسای هیئت ها در جلسات، فعالیت ها و رویدادها در ایورا دست یابیم.

هدف دستیابی به نسبت 40:40:20 زنان به مردان در پست های مدیریتی در دبیرخانه Eora تا سال 2030 است.

تاکید مجدد بر تعهد جمعی اوورا به پنج هدف برنامه توسعه پایدار 2030: دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران.

اورا اذعان دارد که مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان در تصمیم‌گیری برای دستیابی به اولین هدف منشور اورا، که ارتقای رشد پایدار و توسعه متوازن منطقه و کشورهای عضو و ایجاد یک مبنای مشترک برای همکاری های اقتصادی در منطقه

همکاری با سازمان زنان ملل متحد: سازمان زنان ملل متحد در حال حاضر پروژه توانمندسازی اقتصادی زنان منطقه اقیانوس هند را با حمایت استرالیا اجرا می کند. این پروژه سه ساله (2018-2021) با انتشار گزارش های تحقیقاتی و ارائه یک سری وبینارها و کارگاه های آموزشی برای توانمندسازی کشورهای عضو EVORA و ترویج و کمک به اجرای اصول توانمندسازی زنان (WEPs) ارائه خواهد شد.

در آگوست 2018، وزرا و روسای هیأت های آیورا وفد مسئول توانمندسازی زنان، اعلامیه بالاکلوا در مورد توانمندسازی اقتصادی زنان و برابری جنسیتی را به عنوان پیش شرط توسعه پایدار تصویب کردند که تاکید کرد: شامل دیدگاه جنسیتی، برابری جنسیتی و حقوق زنان است. و دختران آنها برای رشد قوی، پایدار و متعادل ضروری هستند.

پروژه زنان تجاری، که منابعی را در اختیار اتاق های بازرگانی در سراسر منطقه اقیانوس هند در مورد مسائل مربوط به توانمندسازی اقتصادی زنان قرار می دهد. برای دسترسی به این منابع، به وب سایت پروژه اتاق بازرگانی و صنعت استرالیا (ACCI) مراجعه کنید.

وزرای خارجه آیوورا اعلامیه ایورا در مورد برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان در بالی، اندونزی (اکتبر 2016) منتشر کردند. این اعلامیه بر تعهد کشورهای عضو EVORA به توانمندسازی زنان و دختران به عنوان مرکزی برای دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر و پایدار تاکید می کند. با همکاری در WGWEE، کشورهای عضو IVORA برای توانمندسازی زنان، از جمله افزایش آگاهی و توانمندسازی، با یکدیگر همکاری می کنند. همه برنامه ها و دستورالعمل های پروژه صندوق ویژه IVORA اکنون در برنامه ریزی و اجرا به جنسیت حساس هستند و باید مزایای آن را برای زنان نشان دهند تا به طور خاص مورد توجه قرار گیرند.

کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان

گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) سازمان اقیانوس هند (IORA) است که مسئول بهبود توانمندی اقتصادی زنان در این سازمان است و در آگوست 2018 تأسیس شد.

هدف اصلی کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) بررسی امکانات و راه حل های همکاری کشورهای عضو IORA در جهت توانمندسازی اقتصادی زنان در منطقه است. تأسیس WGWEE یکی از تحویل‌های کلیدی برنامه عملیاتی IORA 2017-2021 است.

گروه کاری توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) یک برنامه کاری برای فعالیت های کشورهای عضو در منطقه اقیانوس هند برای ارتقای توانمندی اقتصادی زنان دارد. این برنامه کاری بر اساس توافقنامه جاکارتا و برنامه عملیاتی IORA 2017-2021 است. این برنامه شامل فعالیت هایی برای پرداختن به جنسیت در همه حوزه های اولویت دار IORA، بهبود مشارکت زنان در رویدادهای IORA، بهبود مشارکت زنان در خدمات مالی، حمایت و ترویج آموزش کارآفرینی برای زنان، اجرای پروژه های پژوهش محور برای تقویت توانمندی اقتصادی زنان و ارتقای آن است. اصول توانمندسازی زنان (WEPs).

در حال حاضر کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان (WGWEE) توسط جمهوری اسلامی ایران اداره می شود.

متن کامل را در لینک بخوانید

هدف از این همه تهمت، توهین و سوء استفاده از دولت روحانی چه بود؟

به خواندن ادامه دهید:

۲۱۶۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا