اخبار روز سینما

هدست واقعیت مجازی و سینما Vision Pro; از خواکین فینیکس تا ناپلئون در سینمای مجازی یا در خانه؟

ما سعی کردیم در مقاله هدست واقعیت مجازی و سینما Vision Pro; از خواکین فینیکس تا ناپلئون در سینمای مجازی یا در خانه؟

نیاز شما را برآورده کنیم چون نیاز است تا از اخبار روز با خبر باشید و همچنین خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

هدست واقعیت مجازی و سینما ویژن پرو چه ربطی می توانند به هم داشته باشند؟ آیا صنعت فیلم با هدفون ویژن پرو اپل متحول خواهد شد؟

اپل اعلام کرده است که الف عینک واقعیت افزوده با نام Apple Vision Pro ارائه خواهد شد که دنیای واقعی و دیجیتال را با هم ترکیب می کند. “این اولین محصول اپل است که به آن نگاه می کنید، نه”؛ این نقل قول تیم کوک به خوبی نشان می دهد که ما با چه چیزی روبرو هستیم.

هدست واقعیت مجازی و سینما ویژن پرو

فهرست مطالبی که در ادامه این مقاله خواهید خواند به شرح زیر است:

مشخصات هدفون Vision Pro (Apple Vision Pro) در یک نگاه:

  • رنگ سفید
  • سکو انحصاری
  • میکروفون داخلی شش میکروفون
  • صدای درونی صدای سه بعدی
  • ویژگی های دیگر تراشه R1 برای پردازش اطلاعات دوربین و حسگر – جابجایی بین حالت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از طریق دستگیره چرخشی Digital Crown – فناوری EyeSight برای نمایش چشمان کاربر بر روی شیشه خارجی هدست – فناوری عبور از طریق برای آوردن عناصر دیجیتال سه بعدی ورود به دنیای واقعی – فناوری شناسه نوری برای اسکن عنبیه – امکان ضبط ویدیوی سه بعدی
  • باتری شارژ 2 ساعته
  • موارد گنجانده شده است بسته باتری – دستی
  • کنترل کننده از طریق دست، چشم و صدا
  • حسگرها 5 حسگر برای اندازه گیری حرکت
  • فضای قابل تشخیص 12 محفظه برای هدفون
  • نوع نمایش میکرو OLED
  • وضوح وضوح 4K برای هر چشم (23 مگاپیکسل)
  • نمودار نمودار پردازنده های گرافیکی اپل
  • پردازنده سیب m2
  • مخابرات قابلیت اتصال به دستگاه های اپل
  • سیستم عامل visionOS

سال ها شایعات، افشاگری ها و انتشار اطلاعات ضد و نقیض بالاخره به پایان رسید. اپل در جشن مهم‌ترین کنفرانس دهه گذشته، اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کرد. با شروع دوران بعد از آیفون، این هدست نه تنها از نظر سخت افزاری، بلکه از نظر نرم افزاری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

هدفون اپل ویژن پرو

هدست واقعیت مجازی و سینما Vision Pro; از خواکین فینیکس تا ناپلئون در سینمای مجازی یا در خانه؟

شرکت اپل روز دوشنبه 5 ژوئن 2023 (15 ژوئن 1402)، در کنفرانس توسعه دهندگان اپل که WWDC 2023 نام دارد، اپل اولین تجربه خود را در دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در قالب محصولی به نام Vison Pro رونمایی کرد. اپل ویژن پرو پس از معرفی اپل واچ در سال 2014، چند سالی است که به عنوان یک دسته جدید انقلابی در محصولات اپل تلقی می شود تا جایی که خود اپل از آن به عنوان پیشرفته ترین دستگاه الکترونیکی شخصی یا اولین کامپیوتر فضایی اپل یاد می کند. Vision Pro که بیشتر به عنوان یک هدست واقعیت ترکیبی شناخته می شود، در چند ماه گذشته در صدر اخبار اپل قرار داشت و معرفی آن در این رویداد یک نتیجه قطعی بود.

حال سوال اساسی برای دوستداران سینما این است که آیا صنعت فیلم توسط هدفون ویژن پرو اپل متحول خواهد شد؟ جای تعجب نیست که این هدست عالی راهی برای ترکیب دنیای واقعی با واقعیت مجازی است. واضح است که کاربردهای بهره وری زیادی برای Vision Pro وجود دارد.

اما جالب ترین چیز ایجاد صحنه های مجازی با آن است. از این هدست می توان برای تولید یک صفحه نمایش مجازی در هر کجا که هستید استفاده کرد. این صفحه نمایش تقریباً هر اندازه ای که بخواهید می تواند باشد. می توانید آن را در اتاق خواب خود مانند یک تلویزیون 55 اینچی جلوه دهید یا می توانید کل محیط را به یک فضای مجازی تبدیل کنید.

این هدست واقعیت افزوده از سیستم عامل visionOS استفاده می کند. اپل ویژن پرو همچنین از دو پردازنده استفاده می کند، پردازنده R1 برای هدایت دوربین و سنسورها و پردازنده اصلی M2. اپل ویژن پرو 3500 دلار است. حدود 175 میلیون تومان! این دستگاه می تواند اتاق شما را به یک سینمای تاریک با صفحه نمایش بزرگ 100 اینچی تبدیل کند. حتی می توانید با این عینک به فضای باز بروید و تمام دنیای اطراف خود را به سینما تبدیل کنید.

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro به عنوان آینده دنیای فناوری رونمایی شد که باعث خوشحالی طرفداران و متخصصان این شرکت در سراسر جهان شد. ویدئویی از ارائه او را در زیر مشاهده کنید:

هدفون ویژن پرو و ​​دنیای سینما

هدست واقعیت مجازی و سینما Vision Pro; از خواکین فینیکس تا ناپلئون در سینمای مجازی یا در خانه؟

قبلاً هدست‌های واقعیت مجازی وجود داشته‌اند که می‌توان از آنها برای ایجاد تجربه‌ای شبیه سینما استفاده کرد، اما Vision Pro اپل از نظر کیفیت بسیار بهتر به نظر می‌رسد. ما در مورد 23 میلیون پیکسل در دو پنل میکرو OLED صحبت می کنیم. این وضعیت برابر با وضوح بیشتر از 4k برای هر چشم است. برای صدا، Vision Pro دارای چیزی است که اپل Audio Pods می‌نامد.

اینها درایورهایی هستند که در هدبند تعبیه شده اند که با استفاده از “ردیابی اشعه آکوستیک” برای تنظیم صدا با محیط شما صدای فضایی تولید می کنند. به نظر می رسد که اپل هدست های VR/AR را به سطح جدیدی می برد، اما اینکه آیا مردم واقعاً از آنها برای تماشای فیلم استفاده خواهند کرد یا خیر، باید دید.

حس سینما و تصویر با هدفون جدید اپل

هدست واقعیت مجازی و سینما Vision Pro; از خواکین فینیکس تا ناپلئون در سینمای مجازی یا در خانه؟

همانطور که گفته شد، شاهکار مهندسی اپل از تراشه M2 استفاده می کند، اما شامل یک تراشه جدید به نام R1 نیز می شود. این عینک چشمان شما را با سیستمی به نام EyeSight نشان می دهد و اگر در حالت VR کامل هستید، یک صفحه نمایش روشن چشمان شما را پنهان می کند تا نشان دهد که در دسترس نیستید. همچنین با اسکن چهره شما یک «پرسونای دیجیتال» یا به عبارتی یک آواتار بسیار واقع گرایانه ایجاد می شود.

برخی این محصول جدید اپل را با سری Black Mirror مقایسه می کنند. با این عنوان می گویند:

سریال Black Mirror در دنیای واقعی؟

با انتشار تیزری که در بالا برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل مشاهده کردید، کاربران فضای مجازی اعلام کردند که این هدست شباهت زیادی به دنیای سری Black Mirror دارد… همانطور که در ویدیو مشاهده می کنید، با این بیننده، کاربر می تواند عناصر مجازی مختلف را در حین مشاهده محیط خود مشاهده کند، آنها را در تصویری به اندازه زاویه دید خود قرار دهد و با آنها کار کند.

کلیپی کوتاه از فیلم. ناپلئون به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی خواکین فینیکس در WWDC 2023 برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل راه اندازی شد. داستان این فیلم درباره ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه است. (این بخش را در ویدیوی زیر ببینید.)

تامین و سینما

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به پنل جلویی شیشه ای و فریم آلومینیومی مجهز شده و دارای مجموعه ای از سنسورها و دوربین ها است. این محصول در داخل از دو صفحه نمایش بهره می برد و مجهز به کامپیوتری در زیر بدنه خود است که توسط فن خنک می شود. اپل می گوید که Vision Pro طراحی ماژولار دارد و با اشکال مختلف صورت سازگار است. هدبند دارای طرح بریدگی است و در پشت سر قرار می گیرد.

وقتی با افراد از راه دور صحبت می کنید، می توانید از صدای فضایی برای انجام کارهایی مانند تنظیم مجدد مکان شرکت کنندگان در FaceTime به عنوان “کاشی های ویدئویی” در اطراف اتاق استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با دوربین سه بعدی داخل عینک یک ویدیوی 180 درجه ضبط کنید و البته آن را به شکلی خاص «تجربه» کنید.

ویدئوی معرفی هدفون جدید اپل را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

در طول معرفی هدست واقعیت مجازی جدید اپل، پیش نمایش مختصری از محتوای متنوع و غوطه ور از تولیدات دیزنی برای اپل ویژن پرو نشان داده شد که شامل یک میکی ماوس دیجیتالی بود که در فضای فیزیکی قدم می زد و همچنین عناصر مجازی دنیای دیزنی که در صفحه نمایش داده می شد. پیشخوان آشپزخانه.

تجربه واقعیت مجازی از دنیای مارول نیز بخشی از این تریلر بود. از آنجایی که آواتار 2 به سومین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد، اپل می گوید هدست جدید ویژن پرو نوید یک تجربه سینمایی سه بعدی را می دهد.

در جریان سخنرانی WWDC 2023، دیزنی اعلام کرد که سرویس دیزنی پلاس در اولین روز عرضه ویژن پرو، که انتظار می‌رود سال آینده باشد، در دسترس خواهد بود و مشترکین دیزنی پلاس می‌توانند از نسخه سه بعدی آن لذت ببرند. فیلم سینما. اپل تصاویری از آواتار 2 منتشر کرد و در عین حال قابلیت های سه بعدی این هدست را به نمایش گذاشت.

این هدست جدا از ویژگی های منحصر به فردش، قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

استفاده از هدفون باعث نمی شود از اطرافیان خود فاصله بگیرید. این هدست مجهز به سیستمی به نام EyeSight است که چشمان شما را روی شیشه بیرونی نشان می دهد. اگر از حالت VR استفاده می‌کنید، یک تصویر روشن روی شیشه بیرونی ظاهر می‌شود تا دیگران متوجه شوند که نمی‌توانید آنها را ببینید.

هدست واقعیت مختلط اپل با اسکن چهره شما نسخه مجازی از شما ایجاد می کند. این دستگاه با سیستم Pass-Through به شما این امکان را می دهد که دنیای واقعی را به صورت تمام رنگی ببینید و عناصر دیجیتال سه بعدی را وارد دنیای واقعی کنید. به عنوان مثال، می توانید موارد را از داخل iMessage به دنیای واقعی بکشید.

هدست واقعیت مجازی جدید اپل و فیلم Player One

پس از رونمایی از Apple Vision Pro، هدست واقعیت مجازی آینده‌نگر جدید این شرکت، کاربران توییتر به سرعت به شباهت‌های فیلم Ready Player One 2018 اشاره کردند. Ready Player One بر اساس رمانی به همین نام اثر ارنست کلاین به کارگردانی استیون ساخته شده است. اسپیلبرگ با بازی تای شریدان، اولیویا کوک و بن مندلسون. این فیلم علمی تخیلی ماجرایی در آینده اتفاق می افتد، در درجه اول در دنیای مجازی به نام OASIS که کاربران از طریق هدست به آن دسترسی دارند.

همانطور که قبلا برای شما توضیح دادیم و اطلاعات کاملی در مورد این محصول جدید اپل به شما دادیم، در رویداد WWDC 2023، این شرکت هدست Apple Vision Pro را معرفی کرد که به کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن ها، مشاهده محتوا و ارتباط با تمام دنیا را از طریق تعامل می دهد. به صورت مجازی یا شاید حتی واقعی تر. کاربران توییتر به سرعت نه تنها هدست، بلکه کادربندی خاص و انتخاب عکس‌های مورد استفاده برای معرفی ویدیو به تصاویر Ready Player One را نیز مقایسه کردند.

اپل ویژن پرو چقدر به Ready Player One شباهت دارد؟

در ظاهر، Apple Vision Pro بسیار شبیه هدفون های فیلم Ready Player One است، اما عملکرد آنها کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، در فیلم اسپیلبرگ، هدست دریچه ای به دنیای واقعیت مجازی است که با نام OASIS (شبیه سازی حسی غوطه ور هستی شناسی انسان محور) شناخته می شود. از سوی دیگر، Vision Pro ظاهرا به یک “metaverse” مشترک که در آن کاربر با سایر کاربران تعامل دارد، متصل نیست و بیشتر راهی برای تعامل با برنامه‌ها، گرفتن عکس و مشاهده محتوا است.

این به تنهایی این دو محصول را بسیار متفاوت می کند، اما تولید Vision Pro یک قدم به این واقعیت حیاتی انقراض انسان (نقطه D دوگانه) نزدیکتر است. در Ready Player One، جهان پر از جمعیت و پر از تاریکی است (مانند وضعیت فعلی جهان روی زمین). بنابراین، OASIS مکانی است که در آن بخش‌های بزرگی از مردم از تعامل با دنیای واقعی صرف نظر می‌کنند تا در فضایی خارق‌العاده‌تر زندگی کنند، جایی که می‌توانند هر کسی که می‌خواهند باشند. برخی از کاربران توییتر اشاره می کنند که این واقعیتی نیست که بشریت باید برای آن بجنگد.

همچنین لازم به ذکر است که یکی از موضوعات کلیدی Ready Player One خطرات سرمایه داری است. به عنوان مثال، شخصیت اصلی شریدان در تلاش است تا کنترل OASIS را تضمین کند تا یک شرکت فناوری بزرگ نتواند او را با تبلیغات غرق کند. با توجه به اینکه اپل یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است، درک اینکه چرا برخی از کاربران توییتر با کمی ترس یا شاید ترس به دستگاه جدید نزدیک می شوند، کار سختی نیست.

اپل این هدست را در اوایل سال 2024 با قیمت 3500 دلار در ایالات متحده عرضه خواهد کرد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا