اخبار روز

هجوم سیل شبانه در اهر؛ جزئیات خسارت‌های وارد شده به منازل و دام‌ها!

با بارش شدید باران همراه با تگرگ، شهرستان اهر به ویژه شهر اهر و روستاهای آن با سیلاب مواجه شده و خساراتی به برخی خانه‌ها و خودروها وارد آمده است.

در تاریخ ۶۹مین روز از فصل تابستان، بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب شدید در شهرستان اهر گردیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اهر، از آبگرفتگی مناطق مسکونی، دامپروری و زیرساخت‌های ارتباطی در برخی از روستاهای اهر خبر داد و افزود: به دلیل بارش شدید تگرگ و باران و شروع سیلاب به همراه طوفان در روستای کسانق، خسارات جدی به محصولات باغی و زراعی و همچنین آبگرفتگی بسیاری از مناطق دامپروری و مسکونی اهالی ایجاد شده است.

عباس جهانگیری تصریح کرد: به دلیل خرابی مسیر ارتباطی به روستای کسانق و روستاهای مجاور، عملیات تردد به آهستگی و با مشکلاتی همراه است.

سیل و تگرگ در روستاهای خیارلو و پیهجیک ساری سولی در مسیر جاده مشکین شهر و همچنین روستاهای کسناق، رواسجان و قلندر خسارات زیادی به بار آورده است.

رئیس هلال احمر آذربایجان شرقی همچنین در خصوص بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی اهر گفت: امدادگران به 30 خانواده آسیب دیده امدادرسانی کردند و سرنشینان خودروی سیل زده را نجات دادند.

وان در گل و لای سیل اهر گرفتار شد

حمید منجم توضیح داد: در اولین ساعات وقوع این حادثه تیم های امدادی هلال احمر از شهرستان اهر به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، چهار تیم امدادی به مناطق مختلف روستایی در شهرستان اهر اعزام شده‌اند. این تیم‌های امدادی، بر اساس نیاز مناطق سیل‌زده، با تیم‌های امدادی استان همکاری می‌کنند.

منجم افزود: در حال حاضر، تیم‌های امدادی در برخی از روستاها از جمله آذغان، قلندر، کاسانا و ساری لار فعالیت دارند. علاوه بر این، در مسیر جاده کلیبر به اهر، امدادگران با تلاش مستمر، موفق به نجات یک خودرو با سرنشینان آن از موج سیلاب شده‌اند.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: تیم‌های امدادی به ۳۰ خانوار که در اثر حادثه تحت تأثیر قرار گرفته بودند، کمک رسانی کردند و همچنین موفق به نجات سرنشینان یک خودروی درگیر در سیلاب شده‌اند.

لازم به ذکر است که با توجه به بارش‌های شدید باران و تگرگ و تشکیل سیلاب در اکثر مناطق شهرستان، تلاش‌های راهداری و پاکسازی جاده‌های ارتباطی انجام شده و اکنون راه‌های شهرستان به طور کامل باز و تردد در آنها صورت می‌گیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا