اخبار ورزشی

هت‌تریک آرژانتین یا تاریخ سازی کلمبیا؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ آرژانتین بعد از صدرنشینی در گروه در مرحله یک چهارم نهایی به سختی و در ضربات پنالتی از سد اکوادور گذشت اما بازی نیمه نهایی برابر کانادا که اولین حضور در کوپا را تجربه می‌کرد، آسان‌تر بود و مثل بازی افتتاحیه، این تیم را با دو گل شکست دادند. لیونل مسی گل دوم این بازی را زد تا با 109 گل ملی تنها کریستیانو رونالدو را در فهرست بهترین گلزنان تاریخ تیم‌های ملی پیش روی خود ببیند.

لیونل اسکالونی می‌گوید راه آرژانتین تا فینال آسان نبوده و بازیکنانش با سختی‌های زیادی برای سومین بار متوالی به فینال یک تورنمنت مهم رسیده‌اند. تیم اول رنکینگ فیفا در خاک امریکا هم موفقیت‌های زیادی داشته و از باخت به رومانی در جام جهانی 1994، در هیچ مسابقه حذفی در وقت قانونی نباخته است. آرژانتین با 15 قهرمانی کوپا همراه با اروگوئه پرافتخارترین تیم‌های قاره هستند. این آخرین بازی ملی آنخل دی ماریا است که 144 مسابقه ملی در کارنامه دارد اما مسی قصد دارد به کارش در آرژانتین ادامه دهد. آلبی سلسته در 43 بازی قبلی خود برابر کلمبیا 26 برد به دست آورده از جمله در ضربات پنالتی نیمه نهایی دوره قبل در سال 2021 اما فرم استثنایی حریف نگران‌کننده است. از دو سال و نیم پیش که کلمبیا با یک گل برابر آرژانتین در مقدماتی جام جهانی شکست خورد، این تیم نباخته و با 28 بازی بدون باخت (22 برد و 6 تساوی) طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ این تیم به ثبت رسیده است. کلمبیا در نیمه نهایی با تنها گل جفرسون لرما اروگوئه را شکست داد در حالی که به دلیل اخراج دانیل مونوس یک نیمه کامل ده نفره بود.

نستور لورنزو که متولد بوینوس آیرس است، از وقتی مربی کلمبیا شده، طعم شکست را نچشیده اما برای این بازی دست پایین دارد چون تیم دوازدهم رنکینگ فیفا در 21 بازی با آرژانتین در قرن بیست و یکم تنها سه برد به دست آورده که آخرین آنها پیروزی 2 بر صفر در مرحله گروهی کوپا امریکای 2019 است.
آرژانتین برای این بازی محروم و مصدوم ندارد. لائوتارو مارتینس که با چهار گل بهترین گلزن کوپا تا اینجا است، احتمالاً به نفع خولیو آلوارس و مسی، گلزنان نیمه نهایی روی نیمکت قرار می‌گیرد. کلمبیا نمی‌تواند از مونوس استفاده کند و سانتیاگو آریاس که 58 بازی ملی انجام داده، در سمت راست دفاع قرار می‌گیرد. کاپیتان خامس رودریگس که با شش پاس گل در این تورنمنت رکورددار تاریخ کوپا شده و از مسی عبور کرده است، همچنان به عنوان بازیکن شماره 10 نقش مدیریت حملات تیم را بر عهده خواهد داشت.

ترکیب احتمالی

آرژانتین: امیلیانو مارتینس؛ مولینا، رومرو، لیساندرو مارتینس، تالیافیکو؛ دی ماریا، دی پائول، فرناندس، مک آلیستر؛ مسی، آلوارس/ مربی: اسکالونی

کلمبیا: وارگاس؛ سانتیاگو آریاس، سانچس، کوئستا، موخیکا؛ ریوس، لرما، ایهون آریاس، خامس، دیاس؛ کوردوبا/ مربی: لورنزو

257 251

منبع:بازتاب آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا