هایلوکس هیدروژنی در راه است ؛ تویوتا در مسیری متفاوت از دیگر خودروسازان

تویوتا یکی از معدود خودروسازانی است که روی موتورهای هیدروژنی سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر این شرکت مدل Mirai با موتور هیدروژنی را در سبد محصولات خود دارد. تویوتا برای ارزیابی عملکرد این نوع موتور در مدل های پیکاپ، 10 دستگاه از نسخه هیدروژنی پیکاپ محبوب هایلوکس را توسعه داده است. این کامیون ها که در واقع نمونه اولیه هستند، در حال انجام تست جاده ای در بریتانیا هستند.

پروژه هیدروژنی هایلوکس در دسامبر 2022 راه اندازی شد. تولید اولین نسخه از این خودرو تا سپتامبر 2023 تمدید شد. از 10 خودروی تولید شده در انگلیس، 5 خودرو برای تست جاده و 5 مورد دیگر برای مشتریان و شرکت در کنفرانس ها در نظر گرفته شده است. و رویدادهای مطبوعاتی، مانند بازی های المپیک 2024 و بازی های پارالمپیک 2024 پاریس.

از نظر طراحی، تویوتا هایلوکس هیدروژنی هیچ تفاوتی با مدل های احتراق داخلی ندارد، اما در عمق همه چیز متفاوت است و هیچ وجه اشتراکی بین این دو وجود ندارد. موتور مورد استفاده در این نسخه برگرفته از مدل Mirai است. با این موتور می توانید تا 600 کیلومتر را بدون سوخت گیری طی کنید. برای تامین هیدروژن لازم برای این نسخه، سه مخزن فشار قوی در نظر گرفته شده است. این مخازن زیر شاسی نردبانی نصب می شوند و در مجموع ظرفیت 7.8 کیلوگرم هیدروژن را دارند. در زیر کاپوت اجزای مربوط به سیستم پیل سوختی قرار دارند. برق تولید شده توسط این سیستم در باتری نصب شده در زیر کف بار ذخیره می شود.

هیدروژن هایلوکس در راه است.  تویوتا مسیری متفاوت از خودروسازان دیگر را طی می کند
هایلوکس هیدروژنی در راه است ؛ تویوتا در مسیری متفاوت از دیگر خودروسازان

مشخصات هیدروژن تویوتا هایلوکس

به گفته تویوتا، موتور هیدروژنی هایلوکس قدرتی معادل 180 اسب بخار دارد و گشتاور آن به 300 نیوتن متر می رسد. در این کامیون سبز رنگ، نیرو به چرخ های محور عقب منتقل می شود. تویوتا تاکید می کند که به دلیل وزن کمتر موتور هیدروژنی در مقایسه با موتورهای الکتریکی مشابه، ظرفیت شارژ هایلوکس هیدروژنی بیشتر از رقبای الکتریکی خود است. این شرکت به ویژه در محدوده ون های تمیز خود قابل مانور است.

این خودروساز ژاپنی اکنون روی نسل سوم فناوری پیل سوختی خود کار می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این نسل در مدل های تولیدی این شرکت در سال 2026 یا نهایتاً 2027 مورد استفاده قرار می گیرد که گفته می شود نسبت به نسل فعلی، این نسل از نظر دامنه حرکت تا 20 درصد بهینه تر است. و هزینه تولید آن بیش از 30 درصد کمتر خواهد بود.

هیدروژن هایلوکس در راه است.  تویوتا مسیری متفاوت از خودروسازان دیگر را طی می کند
هایلوکس هیدروژنی در راه است ؛ تویوتا در مسیری متفاوت از دیگر خودروسازان

گفتنی است تویوتا معتقد است تا سال 2030 اروپا یکی این یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای هیدروژنی خواهد بود.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما