اخبار روز سینما

نگاهی به اثر ماندگار هارولد لوید در سالگرد 100 سالگیش! / اظهارات جالب سوزان لوید در مورد پدربزرگش!

هارولد کلیتون لوید سینیور بازیگر، کمدین، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و بدل‌کار آمریکایی بود که در تعداد فراوانی فیلم صامت کمدی بازی کرد. لوید را به‌همراه چارلی چاپلین و باستر کیتون، یکی از تاثیرگذارترین کمدین‌های دوران سینمای صامت می‌دانند

پایگاه خبری تحلیلی پی ام آپ، موزه آکادمی صدمین سالگرد خلق «ایمنی آخر از همه» را با نمایش فیلم و اجرای زنده ارکستر جشن می گیرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، به مناسبت صدمین سالگرد ساخت فیلم معروف هارولد لوید به نام «ایمنی آخر از همه»، روز یکشنبه مراسمی با حضور سوزان لوید، نوه این کمدین در موزه آکادمی برگزار می شود. او قرار است در مورد اینکه چرا میراث کمدی و احساسات پدربزرگش زنده است صحبت کند.

اگرچه این کمدی کلاسیک امسال 100 ساله می شود اما با اکشن های جدی این فیلم شگفت انگیز است که به دوران سینمای صامت برمی گردد. به مناسبت بزرگداشت این فیلم، برای بزرگداشت این فیلم قرار است یکشنبه به عنوان یکی از فیلم‌های «یکشنبه‌های صامت» در موزه آکادمی اکران و با همراهی موسیقی زنده ارکستری حس تعلیق و ترس از ارتفاع آن تشدید شود.

سوزان لوید، نوه لوید نیز در این برنامه حضور خواهد داشت. او چندین دهه به عنوان نگهبان برای حفظ خاطرات پدربزرگش کار کرده است. در این فیلم، سوپراستار دهه 1920 در حال بالا رفتن از یک آسمان خراش در مرکز شهر لس آنجلس و در نهایت آویزان شدن از صفحه ساعت آویزان به یکی از نمادین ترین تصاویر تاریخ سینما تبدیل شده است.

سوزان می گوید: «شاید او تام کروز دهه 1920 بود. من تام کروز را ملاقات کردم و در مورد آن با او صحبت کردم. او از طرفداران پر و پا قرص هارولد است و کریستوفر مک کواری (کارگردان فرنچایز ماموریت غیرممکن) نیز همینطور است. هارولد همیشه می خواست همه چیز را جلوتر ببرد، اگرچه شخصیت روی صفحه نمایش او گاهی دوستانه و حتی بدخلق به نظر می رسید، اما او همچنین به عنوان یک قهرمان اکشن شناخته می شد و تصاویری واقعاً هیجان انگیز خلق می کرد.

در نمایش ویژه یکشنبه همچنین از یک قهرمان دیگر تقدیر خواهد شد: آهنگساز کارل دیویس، که در 3 آگوست در سن 86 سالگی در بریتانیا درگذشت، سوزان لوید را شوکه کرد، کسی که دهه ها با او در موسیقی این فیلم و دیگر فیلم های هارولد کار کرده بود.

هارولد لوید ششمین عضو موسس آکادمی اسکار و بهترین دوستش داگ فیربنکس رئیس و موسس آکادمی بود. سپس سوزان می گوید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هارولد را بیرون بیاورید و او را به کسانی که او را ندیده اند یا کارش را تجربه نکرده اند نشان دهید و خواهید دید که همه می خندند.

سوزان لوید تلاش می کند تا جوانان ناآشنا با دنیای لوید را به دنیای فیلم پدربزرگشان نزدیک کند. او می گوید: من فیلم های هارولد را به مدارس لس آنجلس می برم و به کلاس های ششم، هفتم و هشتم می گویم: این بچه عینکی مثل برادر بزرگ هری پاتر است.

اگرچه گاهی هارولد لوید را سومین ستاره بزرگ و نابغه کمدی صامت بعد از چارلی چاپلین و باستر کیتون می دانند، اما به نظر می رسد در قرن بیست و یکم، هارولد لوید را باید بیشتر همتای کیتون و چاپلین دانست.

هارولد لوید که در سال 1893 به دنیا آمد و در سال 1971 درگذشت، بازیگر، کمدین، فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده و بدلکار آمریکایی بود که در بسیاری از کمدی های صامت بازی کرد. بین سالهای 1914 تا 1947 حدود 200 فیلم کمدی صامت و ناطق ساخت. بیشتر فیلم های او شامل سکانس های هیجان انگیز تعقیب و گریزهای طولانی و اقدامات فیزیکی جسورانه بود. اگرچه در سال 1919 هنگام گرفتن عکس های تبلیغاتی مجروح شد، اما شیرین کاری های خود را انجام داد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا