اخبار روز

نیک انصاری: می خواهم در 50 سال دوم تاسیس پتروشیمی بندر امام بزرگترین شرکت ملی و بین المللی باقی بمانم.

به گزارش پی ام آپ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندرامان؛ مدیرعامل بانک شهر و هیئتی از مدیران ارشد آن بانک با حضور در پتروشیمی بندر امام با مدیران این پتروشیمی دیدار و گفتگو کردند.

انصاری نیک در این نشست که به میزبانی مجتمع پتروشیمی بندر امام برگزار شد، تعاملات بین واحدهای صنعتی و مالی را از عوامل ارزش‌افزا دانست و گفت: خوشحالیم که تعاملات و معاملات بین مجموعه‌های تولیدی و مالی موفق‌تر شده است. و بنابراین «تعامل ها منجر به درک و توسعه بیشتر می شود و می تواند منجر به ارزش افزوده برای هر دو طرف شود.»

وی سپس گزارشی از روند شکل گیری و جایگاه پتروشیمی بندر امام ارائه کرد و افزود: شرکت پتروشیمی بندر امام در سال 52 تأسیس شد و امسال واقعاً پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت پتروشیمی معظم بندر امام را جشن می گیریم. از آن زمان این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی جهان با انواع زنجیره های تولیدی است که در 3 زنجیره عمومی فعالیت می کند.

انصاری نیک ادامه داد: خوراک نفت خام شرکت از میعانات گازی در سه واحد جداسازی به ظرفیت 220 هزار بشکه میعانات گازی شامل NGL و نفتا است. محصولات خوراک نفتا شامل مشتقاتی از بنزن تا زایلن و غیره است. این کارخانه یک زنجیره کلر و نمک است که شامل تولید پی وی سی با ظرفیت تولید 600 هزار تن است و با توسعه زنجیره کلر ظرفیت تولید پی وی سی به بیش از یک میلیون تن خواهد رسید.

وی همچنین زنجیره الفین ها را به عنوان زنجیره مادر با تولید اتیلن و پروپیلن به عنوان یکی دیگر از واحدهای عملیاتی این شرکت معرفی کرد و اظهار داشت: در واقع بندر امام به دلیل داشتن نیروگاه و پالایشگاه اختصاصی یکی از بزرگترین پتروشیمی های جهان است. 32 محصول خود را به بالاتر از بازارهای داخلی به فروش می رساند. و صادرات خارجی.

انصاری نیک ظرفیت پتروشیمی بندر امام را به عنوان بزرگترین پتروشیمی کشور تا 9 میلیون تن اعلام کرد و اذعان داشت: در حال حاضر ظرفیت اسمی این شرکت 6.5 میلیون تن است که تا 9 میلیون تن قابل افزایش است اما با توجه به . محدودیت صادرات نفت خام، با تلاش های صورت گرفته ظرفیت دریافتی ما به 90 هزار بشکه رسیده است و هنوز با ظرفیت اسمی 220 هزار بشکه ای که شرکت ملی نفت و پتروشیمی بندر امام به نیروها برای افزایش ظرفیت اضافه می کند فاصله داریم. ظرفیت NGL با سرمایه گذاری در بالادست. دادن.”

وی نقش بندر امام در کشور و منطقه را نقش توسعه‌ای دانست و تصریح کرد: پس از بازسازی بندر امام پس از جنگ و در اواخر دهه 60، واحدهای مجتمع از اوایل دهه 70 به بهره‌برداری رسید و پس از آن توسعه پتروشیمی آغاز شد. صنعت و در واقع «پتروشیمی بندرامام کلید توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه بود».

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام نقش اجتماعی این شرکت را در دهه های گذشته بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: پتروشیمی بندرامام بیش از یک بنگاه اقتصادی نقش اجتماعی داشته و با بیش از 50 هزار هکتار فضای زندگی، بزرگترین بیمارستان است. ده‌ها مدرسه، دانشگاه و زیرساخت‌های شهری در این منطقه ساخته شده است و هم‌اکنون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات پتروشیمی بندر امام بهره‌مند می‌شوند.

در پایان با اشاره به عملکرد این شرکت در یک سال گذشته، فروش 54 میلیارد تومانی و ارزی 700 میلیونی برای کشور بخشی از این تلاش بود و گفت: با تهیه طرح توسعه جامع بندر امام تحت عنوان بندر. امام نوین به 50 سال آینده نزدیک می شویم و اولین پروژه این برنامه جامع توسعه پروژه کلر قلیایی است و سپس به زنجیره الفین روی می آوریم تا در 50 سال دوم به عنوان یک شرکت بزرگ ملی و بین المللی باقی بمانیم. از تأسیس بندر امام».

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا