اخبار روز سینما

نیکو یاماموتو کارگردان معروف استودیو گیبلی درگذشت + بیوگرافی

اخبار نیکو یاماموتو درگذشت فیلم جدید، یکی از تاثیرگذارترین کارمندان و مدیران هنری مبتلا به سرطان استودیو گیبلی، اخیرا اکران شده است.

نیکو یاماموتو کارگردان مشهور انیمیشن و هنری انیمه استودیو جیبلی که به خاطر فعالیت در فیلم های مختلف این استودیو شناخته شده بود، شب گذشته بر اثر سرطان درگذشت.

نیکو یاماموتو درگذشت

نیکو یاماموتو، کارگردان استودیو جیبلی درگذشت

نیکو یاماموتو، کارگردان مشهور هنری انیمیشن، که به خاطر مشارکت خوبش در پروژه های انیمیشنی متعدد از جمله فیلم های استودیو گیبلی شهرت داشت، اخیرا درگذشت. پسر کوچکتر یاماموتو، تاکائو، این خبر را در X (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشت. تاکائو همچنین فاش کرد که یاماموتو تا پایان عمرش روی انیمه جدید Ghibli کار می کرد. یاماموتو 70 ساله بود و از سرطان معده رنج می برد.

مرگ نیکو یاماموتو

درگذشت مدیر هنری گورستان کرم شب تاب

نیکو یاماموتو درگذشت
مدیر استودیو گیبلی درگذشت

یاماموتو که در 27 ژوئن 1953 در شهر گوتو، استان ناکازاکی، ژاپن متولد شد، مسیر خلاقانه ای را برای حرفه خود دنبال کرد. در ابتدا او در رشته معماری تحصیل کرد، در نهایت اشتیاق خود را به هنرهای زیبا در توکیو پیدا کرد و در آنجا شروع به ایجاد تصاویر پس زمینه برای پروژه های انیمه کرد.

پروژه های اولیه او شامل همکاری با کارگردانان معروف هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا در مجموعه های تلویزیونی مانند حمله به فردا و پسر آینده کانن بود. با تأسیس استودیو گیبلی توسط میازاکی، تاکاهاتا، یاسویوشی توکوما و تهیه کننده توشیو سوزوکی، مهارت های چشمگیر یاماموتو خانه ای برای نشان دادن استعدادهایش در فیلم های انیمیشنی تحسین شده پیدا کرد.

یاماموتو به عنوان مدیر هنری در آثار نمادینی مانند Laputa: Castle in the Sky، Firefly Burials و Princess Mononoke خدمت کرده است. هنر او همچنین پس‌زمینه آثاری مانند فقط دیروز، Whisper of the Heart و Spirited Away را زیبا کرده است.

سبک گرافیکی یاماموتو با نقاشی های ابری واقعی و گرم مشخص می شود. نمایشگاه سراسری موزه آثار او در حال حاضر در موزه هنر شهرداری هاماماتسو به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با جذب بیش از 900000 بازدیدکننده در سراسر ژاپن، تا 10 سپتامبر دایر خواهد بود.

مدیر استودیو گیبلی درگذشت

بیشتر بخوانید:

برای خواندن اخبار مربوط به چهره ها بر اساس دسته بندی اخبار مشاهیر و اخبار هنرمندان ترکیه دیدن. فراموش نکنید که دیدگاه خود را در مورد این خبر به عنوان یک نظر اعلام کنید.

نظر شما در مورد نیکو یاماموتو درگذشت چرا؟ نظرات خود را با فیگار در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا