دانستنی ها

نیمی از ایرانیان بالای 30 سال فعالیت بدنی کافی ندارند

مدیرکل مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت بدنی گفت: 50 درصد جمعیت بالای 30 سال کشور از فعالیت بدنی کافی برخوردار نیستند.

به گزارش ایسنا، دکتر کوروش اعتماد امروز در حاشیه همایش پیاده روی همگانی با شعار «روزگار خوش می توان ساخت» اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش پیاده روی همگانی در آخرین روز هفته، آگاهی بخشی به بیماری دیابت، ترویج ورزش عمومی و بدنی است. فعالیت.

وی افزود: حداقل میزان فعالیت بدنی روزانه مورد انتظار برای هر فرد بین نیم ساعت تا 2.5 ساعت در هفته است.

وی ورزش را یکی از عوامل تضمین کننده سلامت بهتر و کاهش بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون، بیماری های تنفسی و سرطان عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: 50 درصد جمعیت بالای 30 سال کشورمان فعالیت بدنی کافی ندارند که این امر باعث افزایش فشار خون و دیابت در افراد می شود. ” .

وی با اشاره به اجرای طرح «پیمایش ملی سلامت» در کشور گفت: نظرسنجی با هدف تشخیص و غربالگری به موقع فشار خون و دیابت در کشور در حال انجام است و از مردم عزیز تقاضا داریم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. فشار خون و سطح قند خون آنها را دریابید. اقدام به

به گزارش وبدا، جمعه و آخرین روز از هفته ملی دیابت، همایش پیاده روی همگانی با شعار «روزگار می توان ساخت» در منطقه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

ضرورت فعالیت بدنی روزانه و تغییر سبک زندگی

در این مراسم، مدیر برنامه ملی دیابت وزارت بهداشت، دکتر. علیرضا مهدوی ضمن تاکید بر لزوم فعالیت بدنی روزانه و تغییر سبک زندگی گفت: شیوع دیابت به دلیل افزایش کم تحرکی و چاقی رو به افزایش است. برگزاری چنین رویدادهایی در جوامع می تواند آگاهی اجتماعی را افزایش داده و لزوم توجه به سلامت و سبک زندگی سالم را نشان دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا