اخبار روز سینما جهان

«نیمونا» برنده نجاه و یکمین جایزه آنی/ نتفلیکس 28 و دیزنی 8 نامزدی دریافت کرد!/جزئیات

مهر نوشت: در حالی جوایز آنی نامزدهای جوایز ۲۰۲۴ خود را اعلام کرد که برای اولین بار هیچ انیمیشنی از دیزنی و پیکسار در بین نامزدهای برترین انیمیشن بلند سینمایی جای نگرفت.

جایزه نجاه و اول آنی برای انتخاب بهترین انیمیشن های سال نامزدهای خود را اعلام کرد و «نیمونا»، فانتزی علمی تخیلی نتفلیکس با ۹ نامزدی برنده این جایزه شد. این انیمه درباره یک شوالیه سرکش و یک نوجوان در حال رشد است. نامزدی در رشته بهترین فیلم، کارگردانی، انیمیشن شخصیت، طراحی شخصیت، طراحی تولید از جمله رشته هایی است که این فیلم امیدوار به کسب جایزه است.

«نیمونا» با انیمیشن های موفق سال مانند  «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی» از سونی، «سوزامی» فانتزی-ماجراجویی ژاپنی و «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته: آشوب جهش‌یافته» و «پسر و مرغ‌ماهی خوار» میازاکی موفق به برنده شدن گلدن گلوب امسال در رقابت ها شد.

در بخش تلویزیونی، «سامورایی چشم آبی»، پروژه دیگری از نتفلیکس، در صدر قرار گرفت و برنده 7 نامزدی شد. پس از آن انیمیشن های تلویزیونی «دختر ماه و دایناسور شیطان» دیزنی و «جنگ ستارگان: چشم‌انداز» لوکاس‌فیلم با ۶ نامزدی، «کیزازی موتو: نسل آتش»  با 5 نامزدی و مجموعه «چه می شود اگر…» دیزنی و «حکمرانی لاشخورها» از مکس هر کدام با 4 نامزدی برگزار شد.

در مجموع، فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس ۲۸ نامزدی دریافت کردند تا بر جوایز انیمیشن تسلط پیدا کنند. نزدیکترین رقبای نتفلیکس دیزنی با 8 نامزدی، پیکسار و لوکاس فیلم هر کدام با 7 نامزدی و دریم ورکس انیمیشن و اپل با 5 نامزدی هستند.

«مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»  امسال و در فصل جوایز در فهرست بسیاری از منتقدان قرار داشت. یکی از نظر جوایز یکی از موفق ترین فیلم ها بود، اما «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار»  برنده گلدن گلوب شد و همه چیز را برای «مرد عنکبوتی» در بقیه مسابقات زیر سوال برد.

علاوه بر اعلام نامزدهای مسابقه، آنی اعلام کرد که جایزه یک عمر دستاورد وینزور مک‌کی به انیماتور و کارگردان فقید شارلوت لوته راینیگر اهدا خواهد شد. جو هیسایشی، آهنگساز قدیمی استودیو جیبلی، نامزد موسیقی برای فیلم «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» و مارسی پیج، تهیه کننده انیمیشن، جایزه فوری را برای تلاش های بشردوستانه دریافت خواهند کرد. جان آکسبری پیشگام فقید انیمیشن نیز جایزه دستاورد فنی را دریافت می کند و جایزه دستاورد ویژه به هنرمندان انیمیشن والت دیزنی می رسد.

پنجاه و یکمین دوره جوایز سالانه آنی در روز شنبه 17 فوریه (28 بهمن) برگزار خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا