اخبار روز

نگرش اساتید و پژوهشگران سمینار قم در خصوص حملات اسرائیل به غزه/مقام ارتش: امت اسلامی باید پا پیش بگذارد

بیانیه «مجمع اساتید و پژوهشگران سمینار قم» در پی حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه آمده است:

نام خدا

ده ها سال است که گروهی از یهودیان با فریب و خشونت و با کمک قدرت های استعمارگر بر مردم بومی فلسطین تسلط داشته اند. آنها با حمایت قدرت های جهانی و با استفاده از سلاح های پیشرفته، بیش از هفت دهه است که علیه مسلمانان تحت حاکمیت خود دست به جنایات سازمان یافته می زنند. آنها خود را مردمی برگزیده می دانند و به مردم ساکن در فلسطین با همان نگرش فرعونی نگاه می کنند و معتقدند که آنها فاقد ابتدایی ترین حقوق بشر هستند. آنها با این طرز فکر و اعتماد به حامیان قدرتمند خود، تمامی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و به نسل کشی تدریجی دست زدند. همانا حضرت موسی (علیه السلام) پیامبر بزرگ خدا از دست این مستکبران به خدا پناه می برد، چنان که خداوند در کلام خود فرمود: «موسی گفت: پناه می برم به پروردگار جهانیان از شرّ. هر متکبّری، چه کسی به روز حساب ایمان ندارد؟» 27)

ردپای فلسطینی های نسل زد در عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل

هشدار نبخت به مسئولان: از اظهارنظرهای احساسی که دلالت بر نقش مستقیم ایران در حمله حماس به اسرائیل دارد، خودداری کنید.

طغیان خشم فلسطینیان، آنها را برای اولین بار به حمله واداشت که نتیجه بیش از هفتاد سال تحقیر، محاصره، تخریب خانه ها، زندان و کشتار بود. اکنون این مستکبران و حامیان آنها بدون توجه به عوامل 70 ساله این هجمه خود را مظلوم و مدافع جلوه داده و با بیان نادرست یا بزرگ نمایی وقایع سعی در توجیه رفتار غیرانسانی خود دارند و بدترین را مرتکب می شوند. جنایت، ویرانی و نسل کشی.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اعلام کرد که اسرائیل نمی تواند فلسطینی ها را از طریق جنگ وادار به تسلیم کند. این سازمان از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی، رهبران مذاهب بزرگ به ویژه ادیان ابراهیمی و دولت‌های مسلمان می‌خواهد که دولت اسرائیل را مجبور به پذیرش معاهدات و قطعنامه‌های بین‌المللی برای بازگشت به دوران قبل از جنگ 1967 و حقوق برابر برای مردم اسرائیل کنند. شهروندان برگردند وی همچنین از سیاستمداران منطقه می‌خواهد که ضمن تلاش برای آتش‌بس و تحت کنترل درآوردن جنگ‌افروزان، هوشمندانه از گسترش این جنگ نابرابر به کشورهای خاورمیانه جلوگیری کرده و در این برهه حساس که بر اساس مصلحت و ملی است، سیاست‌هایی را دنبال کنند. منافع.

شورای معلمان رویداد اخیر را فرصتی برای کشورهای مسلمان منطقه برای برخورد مثبت با یکدیگر در چارچوب قوانین بین المللی و اتخاذ موضعی واحد در قبال اسرائیل می داند و معتقد است که جنگ اخیر حاصل چندین دهه جنگ است. که حقوق ملتی خود و خشم ساکنان مظلوم فلسطین را زیر پا می گذارند و این را درسی برای همه دولت هایی می دانند که به حقوق مردم خود احترام می گذارند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.

مجمع مدرسین و پژوهشگران سمینار قم

150/150/150

همچمیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ادامه جنایات در غزه خسارت سنگینی بر رژیم اشغالگر وارد می کند و امنیت کل منطقه را تهدید می کند.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: تداوم جنایات در غزه خسارت سنگینی بر رژیم اشغالگر وارد می کند و امنیت کل منطقه را تهدید می کند.

محسن رضایی در این پیام تاکید کرد: جلاد غزه (نتانیاهو) قصد دارد با ادامه جنگ به بحران داخلی چند ماهه اسرائیل پایان دهد. اما ادامه جنایت در غزه هزینه زیادی برای رژیم اشغالگر خواهد داشت و امنیت کل منطقه را تهدید می کند.

رضایی در ادامه تاکید کرد: سران آمریکایی و اروپایی منافع ملت های خود و امنیت منطقه را فدای منافع شخصی جلاد کرده اند.

بیش از یک هفته از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه می گذرد و در این مدت افراد زیادی به ویژه زنان و کودکان به شهادت رسیده اند.

محمد حسنی: نتانیاهو دقیقا نماد ایزدی ها و ایزدی هاست. امت اسلامی باید جلو بیاید

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام اینکه نتانیاهو یزیدی زمان است، تصریح کرد: دیر یا زود به فضل الهی انگیزه های «طوفان اقصی» صهیونیست ها را نابود خواهد کرد.
به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم ، مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در این سازمان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تحولات سرزمین های اشغالی فلسطین اظهار داشت: تحولات فلسطین آزمونی برای راستی آزمایی صاحبان حقوق بشر است. آیا واقعا ملت بی دفاع فلسطین را انسان می دانید؟

وی با بیان اینکه نتانیاهو ایزدی زمان ماست، افزود: امروز از نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس چیزی جز اقداماتی که از ایزدی ها شنیده ایم نمی بینیم.نتانیاهو دقیقا نماد ایزدی ها و ایزدی هاست. .

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه امت اسلامی باید روی زمین باشد، گفت: تاریخ ثابت کرده است که یزیدیان و ایزدیان آن زمان قطعا طعم تلخ شکست جبران ناپذیر را خواهند چشید و به کلی شکست خواهند خورد و این یک وعده ی الهی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: دیر یا زود به فضل الهی تکانه های «طوفان الاقصی» صهیونیست ها را نابود خواهد کرد و مردم آزاده جهان بدون این رژیم اشغالگر، منطقه را جشن خواهند گرفت. به خواست خدا

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین به جماران گفت: در این زمان اسرائیل و نتانیاهو باید برنامه داخلی خود را آماده کنند. در حال حاضر نتانیاهو با سیاست‌های احمقانه‌اش اسرائیل را از درون نابود می‌کند.» در آشفتگی است و دولت باثباتی وجود ندارد، دولت‌های ائتلافی شکننده هستند و امروز تندروهای مذهبی افراطی کنترل نتانیاهو را به دست گرفته‌اند و او را رهبری می‌کنند و از سوی دیگر اسرائیل با حماس و گروه مقاومت در تنگنا قرار دارد. نقشه خاورمیانه چگونه تغییر می کند؟ این افتخار خانم رایس بود.

بخش‌های مهم گفتگوی وی را در ادامه بخوانید:

*در خصوص مسئله فلسطین و موضع جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده ایم که در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم، ملتی است که از سرزمین خود رانده شده و سرزمینی غصبی دارد و اعلام کرده ایم که موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران همواره دفاع از ملت فلسطین بوده است. در سازمان ملل متحد، جلساتی با عنوان «خاورمیانه و مسئله فلسطین» همیشه هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود که در آن موضع خود را اعلام می‌کنیم و در حمایت از فلسطین و جمهوری اسلامی ایران چه در عرصه سیاسی و چه در حوزه مشارکت می‌کنیم. مقاومت. بعد سیاسی مواضع روشنی دارد. در بعد سیاسی حمایت خود را اعلام کردیم و در بعد مقاومتی حمایت کردیم و در بعد سیاسی طرح خود را تحت عنوان رفراندوم در کشور اشغالی ارائه کردیم که اگر اروپایی ها به راه حل دموکراتیک علاقه مند باشند طرح بسیار مترقی است. فلسطین و حقیقت را بگو. باید به این طرح توجه کنید.

*عناصر فلسطینی با امکاناتی که در اختیار داشتند این عملیات را انجام دادند و مواضع آمریکا در قبال ایران چیست؟ چند روز پیش مقام معظم رهبری فرمودند: «ما از این طرح حمایت و پشتیبانی می کنیم، این عملیات توسط فلسطینی ها طراحی شده است.» پیچیده است، یعنی پیشروی های سایبری، پهپادی، هوایی، زمینی و میدانی و اصل غافلگیری. اعمال می شود و تعداد قربانیان و خسارات شدید اسرائیل در تاریخ 70 یا 80 ساله حیات اسرائیل بی سابقه بوده است و بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران موضع خود را برای حقوق فلسطینیان حفظ می کند. مردم دفاع کردند این عملیات کاملاً دفاعی و بر اساس منشور سازمان ملل متحد در مورد “دفاع مشروع” است. ملتی که سرزمینش غصب شده است و اقدام خشونت آمیز اسرائیل در مسجد الاقصی مسیر را در این مسیر تقویت کرد و آنچه اسرائیل و آمریکا درباره ما فکر می کنند و می گویند مهم نیست، بلکه مهم این است که الان چه اتفاقی می افتد. آنچه در میدان رخ داد یک پیروزی بزرگ برای مردم مقاومت فلسطین است.

219220

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا