اخبار روز سینما

نگاه مدیران تلویزیون رسانه محور و مخاطب نیست/برنامه های خانگی نقش مهمی در کاهش مخاطبان شبکه های ماهواره ای داشتند.


باربد بابایی شروع علاقه خود به بازی مافیا و تجربه حضور در برنامه زودیاک را اینگونه توصیف کرد: قبل از اینکه شخصا مافیا بازی را تجربه کنم، برایم عجیب بود که چرا باید در هر گروهی که این بازی در آن حضور دارد، گروهی وجود داشته باشد. بازی کرد. از این بازی لذت ببرید. تا اینکه برای اولین بار با دوستان هنرمندم مافیا را تجربه کردم و گارد خود را در این بازی از دست دادم و به نوعی مافیا دوست شدم. تنها بازی‌ای که در حال حاضر به من لذت می‌دهد و هفته‌ای یک بار بازی می‌کنم، همین بازی مافیایی است. نمایش بازی زودیاک نیز یک تجربه حرفه ای و منحصر به فرد بود که از آن لذت بردم و بازخورد خوبی از مردم در مورد آن دریافت کردم.

این مجری با بیان اینکه سرگرمی مورد علاقه اش تماشای فیلم و سریال است، بیشتر سریال های داخلی را دنبال می کند، گفت: من هم مثل اکثر مردم تماشاگر سریال های خانگی هستم و برنامه های تریبون ها را دنبال می کنم. من هم به برنامه های مافیایی علاقه زیادی دارم و تمام فصل های آنها را تماشا کرده ام، هم برنامه هایی را که شرکت می کنم و هم برنامه هایی که دوستانم در آن بازی می کنند را تماشا می کنم. گاهی به آرشیو فیلم های قدیمی می روم و دوباره آنها را می بینم و از آنها لذت می برم و این ویژگی پلتفرم ها را خیلی دوست دارم.

بابایی که برنامه های خانگی را پربیننده ترین رسانه کشور در حوزه تولیدات تصویری می داند، با ابراز نگرانی از اینکه این روزها وضعیت رسانه ملی چندان خوب نیست، بیان کرد: تلویزیون خانه ماست و همیشه خانه ما خواهد بود. ما آن را دوست داریم و طبیعی است که خوب و بد این رسانه برای ما مهم است. بزرگترین انتقادی که به تلویزیون وارد است این است که مدیرانی که اکنون در رسانه ملی تصمیم گیرنده هستند، نگاه رسانه محور و مخاطب محوری ندارند و به همین دلیل به سرگرمی و سودمندی اهمیت نمی دهند. تولیدات می توان گفت در رسانه ملی چه مخاطب داشته باشد چه نداشته باشد فضای خطی ایجاد شده و بر همین اساس پیشرفت می کند. اگرچه اولین کارکرد رسانه جلب رضایت مخاطب است، اما باید به مسائل کنترلی و خطوط قرمز حتی در این چارچوب مخاطب محور پرداخت. نکته ناراحت کننده این است که هزینه تلویزیون را مردم می پردازند، بنابراین تلویزیون باید برای مردم کار کند. متأسفانه در سال های اخیر نبود این نگاه در بین مدیران و نبود برنامه های با کیفیت و خوب باعث کاهش بینندگان تلویزیون شده است.

وی همچنین با اشاره به لزوم صیانت از نیروی انسانی تلویزیون و عدم حضور چهره های پرمخاطب در رسانه ملی را باعث کاهش مخاطبان این رسانه دانست و گفت: تلویزیون در دهه های اخیر وقت و انرژی را به افرادی اختصاص داده است که به مرور زمان ستاره می شوند و طرفدار مردم می شوند، اما حالا با سیاست های غلط به همین ارقام رسیده اند.» حفظ این افراد که پول و فضا می دهند، اولویت رسانه ملی و مدیران آنهاست، حفظ اینها ضروری است. صندوق هایی مانند عادل فردوسی پور در ورزش یا بازتاب آنلاین و بسیاری دیگر که به دغدغه های فرهنگی و اجتماعی می پردازند و با برنامه های مفرح و خنده دار خود حال مردم را خوب می کنند.

از دیگر مواردی که این هنرمند به آن اشاره کرد، «محتوای ضعیف تولید برنامه» بود که توضیح داد: متأسفانه تلویزیون ما یک دهه است که رو به افول است. در دهه 1970 و 1980 سریال های تلویزیونی جالبی به نام خیابان های متروک پخش شد. اما از دهه نود تقریباً رو به افول شد و محتوای سرگرم کننده و مفید کمتر در دسترس بیننده قرار گرفت و تولید همان برنامه های پرمخاطب با همان فیلمنامه ها، با همان آژانس ها و بازیگران به یکباره ممنوع شد. قوانین نانوشته

مجری برنامه «شب کوک» با اشاره به تجربه شخصی خود از ساخت یک برنامه موسیقی گفت: ده سال پیش اولین برنامه استعدادیابی موسیقی بعد از انقلاب را در تلویزیون انجام دادم به همین دلیل مورد سرزنش و ممنوع التصویر قرار گرفتم و با خیلی چیزها مواجه شدم. از مشکلات.” همان روز به تصمیم گیران در آن سال ها گفتیم که موسیقی در کشور جا افتاده است، این برنامه را به حلال ترین و قابل دفاع ترین شکل اجرا کنیم، اما آنها ما را همراهی نکردند. وقتی تولیدات رسانه ملی مخاطب محور نباشد، طبیعی است که برنامه های خانگی منبع و مرجع تماشای سریال ها و برنامه های مردم می شود.

وی بر اهمیت دادن به صنعت تلویزیون خانگی تاکید کرد و گفت: در دوره ای که تلویزیون فاقد محتوای خوب و سرگرم کننده بود، تلویزیون خانگی نقش مهمی در کاهش مخاطبان شبکه های ماهواره ای داشت و با تولید برنامه ها و سریال های مختلف توانست توجهات را به خود جلب کند. . تماشاگر. همچنین باید توجه داشت که اگر زمانی شبکه های ماهواره ای با سریال ها و برنامه های خود از تلویزیون ما پیشی گرفتند، این به دلیل قوت محتوای شبکه های ماهواره ای نبود، بلکه به دلیل ضعف تولید در رسانه ملی ما بود. هر چند بحمدالله با ورود و رشد سینمای خانگی به ایران، مخاطب را به سمت محتوای داخلی سوق داده است و همین موفقیت کافی است تا مجموعه حاکمیتی ناظر بر سینمای خانگی نسبت به فعالان این عرصه سخت گیری نکند. بگذاریم در این زمینه محتوای با کیفیت تولید کنند و مردم ما با توجه به فرهنگ خودمان پای محتوای درونی خودشان بنشینند.

بازیگر سریال خودخواسته در پایان به تشریح کارهای پیش روی خود پرداخت و با اشاره به اینکه تصمیم دارد برنامه ای با فضا و محتوای جدید بسازد، گفت: این روزها اولویت من انجام کار خوب با سابقه است. روی زندگی مردم تاثیر می گذارد و فرقی نمی کند در اجرا، برنامه نویسی یا بازیگری باشد. پیشنهادهای خوبی برای بازی در مجموعه فیلم های خانگی دارم و صراحتاً بدم نمی آید کمی از عرصه اجرا فاصله بگیرم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا