اخبار روز سینما

نگاهی کوتاه به بازی لیلا زارع در سریال های «سرزمین مادری» و «ارمغان تره کی». چهره یک زن واقعی.

لیلا زارع یکی این یکی از خوبی های کشور است که توانست به خوبی از عهده نقش محول شده برآید و در دو فصل حضورش در این سریال به درستی تغییرات تدریجی شخصیت خود را که در آن حضور درخشانی دارد، نشان داد. در آن سریال

به گزارش بازتاب آنلاین، همزمان با قسمت های باقیمانده از فصل سوم «سرزمین مادری»، بازپخش «ارمغان تاریکی» از شبکه آی فیلم آغاز شد. با این اتفاق اکنون لیلا زارع را در دو سریال همزمان می بینیم.

میهن روی کاغذ تزئینی

لیلا زارع در نقش «زئور» در نمایی از سریال «سرزمین مادری»

لیلا زارع در «سرزمین مادری» نقش زیور را بازی می کند که از فصل دوم جای ترلان پروانه را گرفت. دختر خردسال قصعه و رهی (شهاب حسینی) عاشق هم بودند، اما اوس حسین (حسین محجوب) به دلیل نگرانی از مسائل شرعی اجازه ازدواج به آنها نداد. با این حال، اکنون جنبه دیگری از ماجرا مشخص شده است. دلیلش هم این است که لیلا زارع جلوی دوربین کمال تبریزی درخشیده است. هم در فصل دوم «تیرا مادره» که عشق و شرم را به شکلی جذاب و باورپذیر به تصویر می‌کشد و هم اکنون که زنی صاحب فرزند است و از سختی‌های روزگار رنج می‌برد. لیلا زارع تنها به چهره خود که توانایی انتقال احساسات یک زن ایرانی را دارد، تکیه نکرد. بلکه بر اساس قدرت و مهارتش با زیور تفرشی شخصیتی دوستانه ساخت. او به کارگردانی تبریزی بر جزییات شخصیت زیور تسلط داشت و به گونه ای عمل کرد که تماشاگران تصور می کنند در حال تماشای زندگی یک زن سنتی دهه 1950 هستند.

آوردن تاریکی در نقش سارا

لیلا زارع در سریال سرزمین مادری و سریال ارمغان تره کی حضور درخشانی دارد.
لیلا زارع در نقش سارا در کنار آرش مجیدی در نمایی از سریال ارمغان تاریکی

اوایل دهه 80 بود که لیلا زارع با «ما همه خوبیم» به سینمای ایران معرفی شد و کسب سیمرغ در اوایل کارش به موفقیت او کمک کرد. او سال های زیادی را بدون بازی در یک سریال سپری کرد و در اولین حضورش یک اتفاق ویژه رخ داد. زارع برای «ارمغان تاریکی» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره جام جم را از آن خود کرد. سریالی که باز هم با تحسین بازی خوب این بازیگر دیده می شود. «ارمغان تاریکی» به کارگردانی جلیل سامان ساخته شده و مانند «سرزمین مادری» فضایی تاریخی دارد اما جایگاه کشاورز کاملاً متفاوت است. او در این سریال موفق شد در قالب دختری که عاشق یک مبارز سیاسی می شود به مخاطب اعتماد کند. زارع با شناسایی کامل ابعاد شخصیتی این شخصیت، مخاطب را به گونه ای با خود همراه می کند که گاهی اوقات بیننده سریال فراموش می کند که یک بازیگر حرفه ای این نقش را بازی می کند و به طور کامل آن را می پذیرد. می توان از کارنامه سینمایی لیلا زارع که چندین نقش را ایفا کرده نیز دفاع کرد. او برای فیلم «شیفت شب» دیپلم افتخار جشنواره فجر را دریافت کرد و برای فیلم «خون شد» نامزد دریافت سیمرغ و همچنین تندیس جشنواره از انجمن منتقدان شد. «ممنوعه» موفق ترین تجربه لیلا زارع در شبکه نمایش خانگی است که به طرز تحسین برانگیزی شخصیت چندوجهی رها را به تصویر کشید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا