اخبار روز سینما جهان

نگاهی به چشم‌انداز صنعت سرگرمی/هند، اندونزی و چین بازیگران جدی

طبق آخرین گزارش PWC Global Outlook، صنعت سرگرمی و رسانه چین در حال کاهش فاصله خود با صنعت سرگرمی ایالات متحده است و در 4 سال آینده سطح رشد بالاتری نسبت به ایالات متحده را تجربه خواهد کرد.

گزارش مهر بر اساس این گزارش، درآمد تبلیغات و هزینه مصرف کننده در دومین کشور پرجمعیت جهان با بیش از 7 درصد افزایش به 362.5 میلیارد دلار تا سال 2028 خواهد رسید که به این معنی است که تقریباً دو برابر نرخ رشد ایالات متحده افزایش می یابد. با این حال، فروش صنعت سرگرمی آمریکا همچنان به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد بود و به رقم 808.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گفته PWC، ایالات متحده که بیش از یک سوم درآمد صنعت سرگرمی جهانی را در سال 2023 به خود اختصاص داده است، همچنان بزرگترین بازار سرگرمی و رسانه در جهان برای بازارهای تبلیغاتی و هزینه های مصرف کننده است، اما مقیاس با سرعت نسبتاً کندتری در حال رشد است.

صنعت سرگرمی چین در سال‌های اخیر در حال گسترش بوده است و طبق گزارش PWC، ادامه رشد قوی این کشور به این معنی است که به طور پیوسته در حال کاهش فاصله خود با ایالات متحده از نظر اندازه بازار است، اگرچه مقررات سختگیرانه دولتی می‌تواند سرمایه‌گذاری در آن را پیچیده‌تر کند. مناطق دیگر.

بر اساس این گزارش، سریع ترین بازارهای رو به رشد بین امسال تا سال 2028 در اندونزی و هند است و این مناطق در سال های آینده رشد سریعی را تجربه خواهند کرد.

گفته می شود که هر یک از این کشورها پویایی بازار خاص خود را دارند و در عین حال متمایز هستند و هند به دلیل جمعیت گسترده، متنوع و پراکنده اش که بسیار شیفته محتوای ورزشی هستند، به عنوان سریع ترین بازار در حال رشد پخش ویدئو OTT در جهان ظاهر می شود. و به خصوص کریکت.

اما بر اساس پیش بینی این گزارش، هند تا سال 2028 با رشد بیش از 8 درصدی صنعت سرگرمی خود را به 100 میلیارد دلار خواهد رساند و اندونزی کمی عقب خواهد بود.

توسعه گسترده درآمدهای تبلیغاتی

این گزارش همچنین به شدت بر چگونگی توسعه درآمد تبلیغات در دوره استریم تمرکز دارد و پیش‌بینی می‌کند که درآمد جهانی تبلیغات در ۲ سال به بیش از ۱ تریلیون دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۸، این درآمدها از سال ۲۰۲۰ دو برابر خواهد شد. و غول‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس، دیزنی و پرایم ویدئو در حال تغییر مدل‌های کسب‌وکار خود هستند و بیشتر بر یافتن جریان‌های درآمدی جدید از جمله تبلیغات تمرکز می‌کنند.

گفته شده است که سه بازیگر اصلی دنیای غرب در بخش استریم یعنی دیزنی پلاس، نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو قبلاً پیشنهاداتی را در خصوص تبلیغات ارائه کرده اند تا مصرف کنندگان بتوانند در ازای پرداخت هزینه اشتراک کمتر، تبلیغات را مشاهده کنند. این روند در تعداد فزاینده ای از بازارها در سراسر جهان و در سطح منطقه ای یا کوچکتر مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود درآمد جهانی صنعت رسانه و سرگرمی تا سال 2028 به 3.4 تریلیون دلار برسد و تبلیغات باعث رشد رسانه ها و سرگرمی های جهانی می شود و تا سال 2028 حدود 30 درصد از فروش این صنعت را به خود اختصاص می دهد.

PWC می گوید: با افزایش تعداد و دامنه خدمات استریم، نوعی اشباع بازار آغاز شده است و اشتراک جهانی خدمات آنلاین از 1.6 میلیارد در سال 2028 به 2.1 میلیارد در سال 2028 خواهد رسید، اما میانگین درآمد جهانی از 65.2 میلیون دلار در سال 2023 کمتر خواهد بود، بنابراین تا سال 2028، تبلیغات حدود 28 درصد از درآمد جهانی استریم را به خود اختصاص خواهد داد که از 20 درصد در سال 2023 افزایش یافته است.

تبلیغات تلویزیونی برای برنامه های آنلاین از 20.5 میلیارد دلار در سال 2023 به 41.2 میلیارد دلار در سال 2028 دو برابر خواهد شد.

در همین حال، پخش کنندگان در حال آزمایش تبلیغات تلویزیونی قابل خرید هستند که به مصرف کنندگان اجازه می دهد محصولات را مستقیماً از برنامه های تبلیغاتی خریداری کنند. با این حال، PWC هشدار می دهد که در میان افزایش تبلیغات، شرکت ها باید بدانند که چگونه رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی بر رشد فروش تاثیر می گذارد.

در این گزارش اشاره ای به تک تک کشورها نشده است، اما اشاره شده است که ایالات متحده در سال 2023 بیش از یک سوم درآمد جهان را داشت و همچنان بزرگترین صنعت سرگرمی و بازار جهان برای بازارهای تبلیغاتی بود.

PWC یا “PricewaterhouseCoopers” یک شرکت خدمات حرفه ای چند ملیتی بریتانیایی است که در زمینه مشاوره مدیریت، مشاوره مالی و سرمایه گذاری، مشاوره حقوقی و مالیاتی، اکچوئر، خدمات حسابداری و حسابرسی فعالیت می کند و دومین شرکت خدمات حرفه ای در جهان محسوب می شود. .

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا