اخبار روز سینما

نگاهی به پرفروش ترین آثار کارنامه سام درخشانی در بهانه استقبال از کمدی «تگزاس 3». درخشان در سایه کمدی

سام درخشانی پس از موفقیت سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت توانست به عنوان یک بازیگر کمدی توجه زیادی را به خود جلب کند. او در سینما با «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی قدرت خود را در عرصه کمدی تثبیت کرد و به شهرت فراوانی دست یافت. او در این سال ها تجربه بازی در فیلم های کمدی مختلفی را داشته که آثارش فروش مهمی در سینما داشته است.

به گزارش بازتاب آنلاین، فیلم سینمایی «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی این روزها بیشترین فروش را در بین فیلم های سینمایی دارد. “تگزاس 3” از 8 خرداد در این ماه منتشر شد و 126 میلیارد تومبا فروخت. بخش مهمی از فروش این فیلم به بازی بازیگران آن اختصاص دارد. سام درخشانی در نقش ساسان کریمی یکی یکی از عناصر موفقیت آن است. بازیگری که در کنار پژمان جمشیدی سهم مهمی در جذابیت فیلم دارد.

سام درخشانی از جمله بازیگرانی است که برای اولین بار با بازی در سریال های مختلف تلویزیونی به مخاطبان معرفی شد و پس از مدت ها حضور در فیلم های مختلف توانست جایگاه خود را در این عرصه نیز ثابت کند. در واقع می توان گفت شهرت این بازیگر عمدتاً به خاطر بازی در سریال هایی چون «خانه پدری»، «سال های برف و بنفشه»، «در چشم باد»، «ساعت شنی» است. «نابرده رنج»، «آوای باران»، «پژمان»، «هشت و نیم دقیقه» و…

قسمت اول «Good Bad Kitty» فروش خوبی در گیشه داشت.

درخشانی از اواخر دهه 70 در سینما فعالیت داشت و پیش از بازی در سریال پژمان در بیش از 20 فیلم بازی کرده بود. اما درست پس از بازی در این سریال و همکاری با پژمان جمشیدی و تیم سروش صحت، توانست با یک نقش کمدی به موفقیت چشمگیری دست یابد و این مقدمه ای برای ادامه موفقیت او در کارهای کمدی شد.

اولین فیلم پرفروش این بازیگر «خوب بد جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی بود. فیلمی که پس از موفقیت پژمان ساخته شد و توانست در سال 1395 در بین پرفروش‌های آن سال ثبت شود. همراهی سام درخشانی با پژمان جمشیدی به «خوب، بد، جلف» تبدیل شد و به جایی رسید که این دو توانستند کارت های برنده این فیلم شوید. درخشانی با این فیلم به ستاره سینما تبدیل شد و در این عرصه قدرتمند پیشرفت کرد. این فیلم با میانگین قیمت بلیط 8 هزار تومان در سال 96 در مجموع 16 میلیارد تومان فروخت و پنجمین فیلم پرفروش سال شد.

نگاهی به پرفروش ترین آثار کارنامه سام درخشانی در بهانه استقبال از کمدی «تگزاس 3». درخشان در سایه کمدی
خوب بد جلف؛ «ارتش مخفی» به دلیل شروع همه گیری کرونا نتوانست به فروش خوبی دست یابد.

سه سال بعد در سال 2018 قسمت دوم این فیلم با نام «خوب بد جلف: رادیواکتیو» جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های آن دوره بود. شخصیت جذاب سام کنار پژمان باز هم مورد توجه قرار گرفت اما این بار او در اکران موفق نبود. اکران این فیلم همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی سینماها بود. به همین دلیل مجموع فروش آن به 14 میلیارد تن رسید و پس از «شنای پروانه» در جدول فروش سالانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. به همین دلیل بود که پیمان قاسم خانی تصمیم گرفت قسمت سوم این سه گانه را به صورت سریالی برای شبکه نمایش خانگی بسازد.

سام درخشانی در قسمت های مختلف «خوب، بد، جلف» و در دو قسمت «تگزاس» حضور داشت. قسمت اول این فیلم در سال 1395 ساخته و در سال 1396 اکران شد و در آن سال 14 میلیارد تومان فروش داشت که رقم قابل توجهی برای آن سال بود.

در همان سال فیلم «دشمن زن» به کارگردانی کریم امینی نیز اکران شد. کارگردانی که چند سال بعد توانست با ساخت دو فیلم «فسیل» و «شهر هرت» جایگاه ویژه ای در فروش سینما برای خود رقم بزند. اما فیلم «دشمن زن» پس از اکران چندان موفق نبود.

نگاهی به پرفروش ترین آثار کارنامه سام درخشانی در بهانه استقبال از کمدی «تگزاس 3». درخشان در سایه کمدی
دشمن زنان» یکی از کمدی های سام درخشان است که موفقیت چندانی در گیشه نداشت.

در سال 2018 بازی درخشان پژمان جمشیدی در قسمت دوم «تگزاس» بار دیگر منجر به خلق فیلمی پرفروش در سینمای ایران شد. این فیلم در آن سال 25 میلیارد تومان فروش داشت و 2 میلیون و 400 هزار بیننده داشت.

درخشانی در سال 1401 به عنوان نقش اول سریال روزی روزگاری بهرام به کارگردانی پیمان قاسم خانی بدون حضور پژمان جمشیدی توانست نظر بسیاری از بینندگان را به خود جلب کند. او در این سریال نقش کمدی درخشانی را ایفا کرد و بار دیگر با بازی خود مورد توجه قرار گرفت.

نگاهی به پرفروش ترین آثار کارنامه سام درخشانی در بهانه استقبال از کمدی «تگزاس 3». درخشان در سایه کمدی
مجموعه فیلم «تگزاس» از نظر فروش روی عملکرد سام درخشانی تاثیر زیادی گذاشت.

حالا در سال 1403 فیلم «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی اکران شد و باز هم بازی او و پژمان جمشیدی اقبال را به نمایش گذاشتند. این فیلم در عرض یک ماه از اکران خود توانست 126 میلیارد پلان بفروشد و چشم بیش از 2 میلیارد بیننده را به سینماها باز کند. به احتمال زیاد در آینده شاهد پیشرفت فروش این فیلم نسبت به «تمساح خونی» در جدول فروش سالانه سینماها خواهیم بود.

«تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی، گابریل پتری، مهدی هاشمی، ژاله صامتی و… همچنان در اکران سینماست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا