بعد از علی مصفا و حامد بهداد، شهاب حسینی بیشترین همکاری را با لیلا حاتمی داشته است. این دو بازیگر در دو فیلم «پرسه در مه» و «دوران عشاقی» به صورت زوج ظاهر شدند و در فیلم «جدایی نادر از سیمین» مستقیماً با نقش های خود در ارتباط بودند. نبود اما آنها تمام تلاش خود را کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، آخرین همکاری لیلا حاتمی و شهاب حسینی در فیلم سینمایی «دوران عشاگی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان بود. فیلمی که هر دو نامزد دریافت سیمرغ شدند. نگاهی داریم به همکاری این دو بازیگر در فیلم ها.

سرگردان در مه بهرام توکلی ۱۳۸۸

اولین همکاری لیلا خاتمی و شهاب حسینی در فیلم «پرسه در مه» رخ داد.

اولین همکاری شهاب حسینی با لیلا حاتمی در پرس در مه دومین ساخته بهرام توکلی بود. شخصیت اصلی فیلم «پرسه در مه» با بازی شهاب حسینی آهنگسازی به نام امین است که از همان ابتدا از احساسات خاص خود نسبت به همسایه در دوران کودکی می گوید و سعی می کند تصویری از دوران بزرگسالی خود را بازسازی کند عشق او با او در تصوراتش امین در کما به سر می برد و حتی دلیلش را به خاطر نمی آورد، اما سعی می کند داستان زندگی عاشقانه با دختری به نام رویا را در ذهن خود بازسازی کند. لیلا حاتمی در فیلم «پرسه در مه» نقش رویا را بازی می کند. در افکار رویایی امین تصویر عاشقی را دارد که از دوران دانشجویی عاشق یکدیگر بوده اند و کم کم وارد زندگی مشترک شده اند. زندگی ای که البته نباید در رویا باقی بماند. داستان فیلم به صورت فانتزی می گذرد و شهاب حسینی در نقش مردی قدرتمند ظاهر شد که هنگام خواندن ترانه تعادل خود را از دست داده و نمی تواند تمرکز کند. محور اصلی فیلم بر بازی شهاب حسینی است و همراهی او با حاتمی منجر به خلق نمایشی موفق می شود.

جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی ۱۳۸۹

لیلا حاتمی و شهاب حسینی تاکنون در سه فیلم با یکدیگر همکاری داشته اند:
جدایی نادر از سیمین دومین همکاری شهاب و لیلا است.

این دو بازیگر در فیلم «جدایی نادر آی سیمین» نیز با هم کار کردند اما نه به صورت زوج. لیلا حاتمی در نقش سیمین همسر نادر از خانه خارج می شود و زنی به نام راضیه بدون اطلاع همسرش حجت از پدر نادر که از آلزایمر رنج می برد مراقبت می کند. راضیه پدر نادر را تنها می گذارد و نادر از بیماری پدرش شکایت می کند. حالا امتحان می رسد. مردی از طبقه پایین اما محترم با بازی شهاب حسینی. وقتی متوجه می شود که نادر همسرش را هل داده و جنین در شکم همسرش مرده است، دیگر نمی تواند سکوت کند. او با نادر مخالفت می کند و حاضر نیست به این راحتی از حق خود بگذرد. اینجاست که سیمین به میدان می آید و سعی می کند به هر نحو ممکن بحث را خاتمه دهد. حسینی و حاتمی چندان در این فیلم حضور ندارند. فقط در سکانس پایانی با هم می آیند تا فحش بدهند. با این حال، اهمیت هر دو در فیلم مشخص است. “جدایی نادر از سیمین” یکی این یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها در کارنامه هر دوی آنهاست. شهاب حسینی برای این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و لیلا حاتمی نیز نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شدند.

دوره عشق | علیرضا رئیسیان ۱۳۹۲

لیلا حاتمی و شهاب حسینی تاکنون در سه فیلم با هم کار کرده اند:
«دوران عاشیقى» تا کنون آخرین فیلمى است که حسینى و حاتمی در آن با هم همبازى بوده اند.

حسینی و حاتمی بار دیگر در فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان شریک شدند. حاتمی نقش وکیلی را بازی می کند که با پرونده ای به رازی از زندگی خود پی می برد. همسرش حمید با زنی به نام میترا رابطه دارد و میترا از او باردار شد. در حالی که حمید سال ها پیش وازکتومی کرده و نابارور است. حالا لیلا باید از یک طرف پرونده را پیش ببرد و از طرف دیگر برای زندگی اش تصمیم بگیرد. «دوران عاشیقی» ترانه جدیدی نداشت و شاید بخش مهمی از موفقیت آن به خاطر اجرای زوج لیلا حاتمی و شهاب حسینی بود. هر دو نامزد دریافت سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر شدند. «عصر عشق» در میان ده فیلم پرفروش سال 2014 قرار گرفت و با نزدیک به 400 هزار بیننده، 2.2 میلیارد فروخت. اما توقع فیلمی با حضور این دو بازیگر بیشتر از اینها بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :