اخبار روز سینما

نگاهی به نکات مهم دور اول فصل دوم جوکر به بهانه انتشار قسمت پایانی در چند قدمی بیست، حوالی هفده، شاید هم هجده.

فصل دوم رئالیتی شو جوکر این بار با حضور احسان علیخانی در نقش مجری و با تغییرات بزرگ در دکوراسیون و تغییر قوانین و با حضور هشت کمدین مرد از نسل های مختلف به نمایش درآمد. دو فصل اول این رئالیتی شو شامل 5 قسمت بود که علیرغم موفقیت در جلب رضایت مخاطبان، نواقصی داشت که باعث شد از بیست قسمت کوتاه بیاید.

به گزارش بازتاب آنلاین، با انتشار قسمت پنجم از قسمت اول فصل دوم «جوکر» دور اول این مسابقه به پایان رسید. نصرالله رادش در این مسابقات قهرمان شد و در جدال نزدیک با نیما شعبان نژاد توانست جام اصلی مسابقات را از آن خود کند. با این حال شعبان نژاد پدیده اصلی این حزب لقب گرفت. او توانست پنج نفر را بخنداند و از سوی مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی به عنوان برنده این مسابقه معرفی شد. مجید مظفری، محمدرضا علیمردانی، امیرحسین رستمی، جواد رضویان، هادی کاظمی و بهرنگ علوی دیگر شرکت کنندگان در دور اول این فصل بودند. به بهانه پایان انتشار شما نگاهی به ابعاد مختلف این دور از مسابقه می اندازیم.

نیما شعبان نژاد را باید پدیده فصل دوم رئالیتی شو «جوکر» دانست.

پدیده اصلی | برنده فصل اول جوکر 2 بدون شک نیما شعبان نژاد است. بازیگری که تا مرحله پایانی مسابقه دوام آورد اما در دوئل با نصرالله رادش سرانجام عرصه را ترک کرد. شعبان نژاد ابتدا با ایفای چند نقش مختلف در نمایش خندوانه بازتاب آنلاین به مخاطبان معرفی شد. او در نقش های نیما، بایرام، کاجوک و حتی صدای مزاحم تلفن به قدری موفق بود که قبل از آمدن جناب خان، یکی با یکی از مهم ترین جذابیت های این برنامه آشنا شدیم. با این حال مدتی کم رنگ شد تا اینکه چندی پیش در کنار مهران مدیری در مسابقه «اسکار» اجرا کرد. ارتباط شما با یک مدیر بسیار موفق نبود و باعث گلایه افراد زیادی از عدم فعالیت وی در این برنامه شد. بعد از «اسکار» حضور نیما در «جوکر» نقطه عطفی در قدرت نمایی او در عرصه بازیگری شد. او نه تنها توانست تا مرحله پایانی مسابقه خود را حفظ کند، بلکه به دلیل خنداندن 5 نفر به عنوان شوخی نمایش لقب گرفت. نیما با طراحی شخصیت هایی چون «پدمن»، «مرد زبان»، «پیرزن بی دندان» و همچنین نگه داشتن موش در گودال مسابقه، خلاقیت خود را در خلق موقعیت های جذاب نشان داد. به همه اینها اضافه شد، او در میانه بازی مدام جوک های خنده دار می کرد و لحن صدایش را تغییر می داد و شرایط را برای دیگران پیچیده می کرد. نیما حتی برای نخندیدن نقشه جالبی اندیشیده بود. او داشت لب پایینش را گاز می گرفت که چهره اش تغییر می کرد و این تغییر خنده دار به نظر می رسید.

دور اول از فصل دوم سریال رئالیتی شو
نصرالله رادش موفق شد اولین فینالیست دور اول رئالیتی شو «جوکر» خود شود.

برنده نهایی | نصرالله رادش در اوایل دهه هفتاد با «ساعت خوش» خود را به مخاطبان معرفی کرد و به عنوان یک بازیگر خندوانه آبادانی توانست جایگاه ویژه ای در این نمایش به دست آورد. رادش سال‌ها در آثار مختلفی چون «زیر آسمان شهر»، «باغ مظفر» و «مسافران» و … جایگاه خود را حفظ کرد. حالا در این مسابقه در مراحل مختلف ایده های خلاقانه ای از خود به نمایش گذاشت و زمانی که نوبت به اجرای تن به تن با نیما رسید، آنقدر قدرتمند به نظر می رسید که نیما نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت پیروز میدان شد. “جوکر” به او فرصت خوبی داد تا بار دیگر به اوج برگردد.

دور اول از فصل دوم سریال رئالیتی شو
یکی یکی از بهترین قسمت های «جوکر 2» جوکر تایم به اشتراک گذاری سیدهادی کاظمی و محمدرضا علیمردانی بود.

رویداد ویژه | یکی یکی از جذاب ترین موقعیت های این فصل، میم شو بود که توسط محمدرضا علیمردانی و هادی کاظمی ساخته شد و بسیار جذاب و حرفه ای به نظر می رسید. عملکرد او برای هیچکس کارت زرد در پی نداشت اما آنقدر خلاقانه بود که همه را شگفت زده کرد. دندان های مصنوعی نشان می دهد که علیمردانی و نیما کاملا بداهه بازی کرده اند و همچنین بسیار جذاب بوده است. علاوه بر بازی موش در سوراخ و اجرای مهران غفوریان و گروه موزیکال جواد رضویان. نیما شعبان نژاد و مجید مظفری دو قطعه متفکرانه و خلاقانه را با هم اجرا کردند. در اولی مظفری «بالش‌مرد» و نیما «مرد زبان» و در دومی مظفری «مرد شیشه‌ای» و نیما «پادمان» بود. نمایشگاه نقاشی رادش یکی از اتفاقات مفرحی بود که در این فصل شاهد آن بودیم.

دور اول از فصل دوم سریال رئالیتی شو
یکی یکی از حقایق جالب در مورد فصل دوم جوکر، آمادگی شرکت کنندگان برای نخندیدن بود. یکی یکی از آنها به انگشت شست نگاه می کرد.

تمهیداتی برای نخندیدن | در این فصل، شرکت کنندگان از ترفندهای مختلفی برای جلوگیری از خنده استفاده می کردند. به عنوان مثال، مجید مظفری از همان ابتدا نحوه نگاه کردن به تصاویر کوچک را پیشنهاد کرد و از همه خواست که همین کار را انجام دهند. تا آخرش فکر می کرد تماشا کردن واقعا به دردش می خورد و تا خندید دستش را بالا می برد. نیما لب پایینش را گاز گرفت و صورتش طوری تغییر کرد که باعث خنده بقیه شد. نصرالله رادش برای خنده مدام با چوب یا اسباب بازی به پشت سرش می زد و معتقد بود که این کار او را از خنده باز می دارد. امیرحسین رستمی وقتی موقعیت خود را در خطر دید و می خواست بخندد، نفس عمیقی کشید و گفت: خب پس. هادی کاظمی لب هایش را گاز گرفت و چشمانش را گرد کرد. نقشه بهرنگ علوی این بود که گوشی را بردارد و به علیخانی التماس کند که او را دو دقیقه بیرون بگذارد تا بخندد و برگردد که معمولاً با آن مخالفت می کرد.

دور اول از فصل دوم سریال رئالیتی شو
مجید مظفری یک اتفاق ویژه در فصل دوم «جوکر» بود.

سورپرایز | مجید مظفری را سال هاست که به عنوان بازیگر معروف سینما می شناسیم اما از حضور او در مسابقه جوکر شگفت زده شدیم. حتی فکرش را هم نمی کردیم مظفری بتواند با کمدین ها کنار بیاید و اینقدر بامزه به نظر برسد. مظفری از همان ابتدا اساس شوخی را گذاشت و جمله «من مجید مظفری هستم بازیگر سینما» را آنقدر تکرار کرد که تا آخرش حرف اول را هم نزده بود و همه می خندیدند. او را تا آخر و حتی بعد از اینکه از مسابقه خارج شد متوقف نکنید. نبود. با کنار گذاشتن مرد بالش و لیوان، در این قسمت پایانی از سه شرکت کننده باقی مانده خواست که لباس اسکی بپوشند و تظاهر به اسکی کنند و آنها را به انجام حرکات موزون تشویق کرد. برای ما تعجب آور بود که او با چهره و رفتار جدی اینقدر بامزه به نظر می رسید. حضور مهران غفوریان، عین الله ماریا، سیروس ممننت و غلامرضا نیکخواه از شگفتی های این فصل بود.

دور اول از فصل دوم سریال رئالیتی شو
احسان علیخانی به عنوان ناظم نمره قبولی گرفت.

روش اجرا | احسان علیخانی برخلاف تصور موفق به اجرای «جوکر» شد. او مانند «عصر عصر جدید» گفتگوی طولانی نداشت و روابطش با شرکت کنندگان نزدیک بود. به موقع دستور می داد و سعی می کرد به موقع اشتباه نکند، اما در عین حال توانست هم با فضای برنامه و هم با مهمانان هماهنگ شود. خلاصه علیخانی نشان داد که می تواند ماه عسل خود را رها کند و خود را در عرصه های دیگر نشان دهد.

دور اول از فصل دوم سریال رئالیتی شو
یکی یکی از نقاط ضعف جوکر 2، دکور درهم و برهم آن بود.

طراحی صحنه | با وجود تمام نکات مثبت فصل جدید، دکوراسیون این فصل نسبت به فصل اول ملموس نیست. بیش از حد پر است و اجزای آن ارتباط کمی با من دارند. بنابراین نمی توانیم آن را متعلق به سبک خاصی بدانیم. دهانه غار در کنار برگ های مصنوعی و انواع پنل های مختلف و … بیش از هر چیز فضا را پر کرده و چشم را خسته می کند. در فصل قبل همه چیز مانند یک خانه واقعی طراحی شده بود و باورپذیرتر به نظر می رسید.

دور دوم رئالیتی شو «جوکر» با حضور هشت کمدین به روی صحنه می رود. انتشار این بخش به پایان ایام عزاداری محرم موکول شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا