اخبار روز سینما

نگاهی به مهمترین نقش های سحر دولتشاهی در خانه و سریال های تلویزیونی به بهانه لو رفتن نقشش در سریال داریوش. نقش سحر

سحر دولتشاهی سال هاست در فیلم ها و سریال های مختلفی بازی کرده است. او موفقیت های زیادی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و دو سیمرغ بلورین دریافت کرده است. اگرچه دولتشاهی بیشتر مورد توجه فیلم ها بوده است، اما اخیراً در چندین سریال مهم شبکه تلویزیونی داخلی نیز حضور قدرتمندی داشته است. از «قرباغه» و «می خواهم زنده بمانم» تا «عفیی تهران» و حالا سریال «داریوش». او در تمام این سریال ها با موفقیت ظاهر شد و توانست در این آثار تاثیر خوبی بگذارد.

به گزارش بازتاب آنلاین، دولتشاهی ابتدا در سال 1394 در سریال «کتابخانه حدود» به کارگردانی مرضیه برومند بازی کرد و پس از آن در سریال های دیگری چون «توطئه خانوادگی»، «نابرده رنج»، «مسافران» و… بازی کرد. فصل سوم «قلب یخی» به شبکه نمایش خانگی آمد و پس از آن نیز حضور خود را در این عرصه ادامه داد. همه سریال های دولتشاهی آثار موفقی نبودند اما اخیرا توانسته اند در شبکه داخلی برنامه به امضایی دست یابند. به مناسبت معرفی نقش او در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر، مروری داریم بر مهم ترین نقش هایی که او در این سریال بازی کرده است.

داریو | در نقش: ساقی هادی حجازی فر 1403

سحر دولتشاهی از قسمت چهارم سریال داریوش وارد داستان شد.

در چهارمین قسمت از سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر، نقش سحر دولتشاهی در نقش ساقی لو رفت. ماجرا از این قرار است که داریوش به همراه وحید صحنه سرقت را به نمایش می گذارد و گوشی گارسون را می دزدد. داریوش مثل یک قهرمان می پرد جلو، گوشی را می گیرد و می کوبد. اینجاست که پای ساقی به زندگی او باز می شود. دختری تنها که از شوهرش جدا شد و پدرش را از دست داد. او از حمایت داریوش خوشحال است و می خواهد با او رابطه برقرار کند. ما هنوز چیز زیادی در مورد نقش پیشخدمت و اینکه چرا داریوش برای او برنامه ریزی کرده است، نمی دانیم، اما در این مرحله می توان پیشخدمت را به عنوان یک دختر ساده توجه جو شناخت. دولتشاهی از ابتدا سعی کرده روی تنهایی دختر تمرکز کند و حس خوشایندی را که حمایت داریوش به او می دهد به درستی منتقل کند. او به داریوش نزدیک می شود و از تنهایی و غم مرگ پدر برای او می گوید تا همدردی او را برانگیزد. او در اولین قسمت از حضورش در سریال توانست بار احساسی جالبی ایجاد کند و حالا باید دید تا کجا پیش خواهد رفت.

عافی تهران در نقش: درمانگر سامان مقدم 1402

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
سحر دولتشاهی نقش جذاب روانشناس را در سریال «عفی تهران» ارائه کرد.

سحر دولتشاهی در سریال «آفه تهران» به کارگردانی سامان مقدم در نقش یک درمانگر متفاوت از قبل ظاهر شد و با این نقش چالش بزرگی داشت. دولتشاهی در تلاش برای شکستن کلیشه های رایج درباره تراپیست ها بود و با توجه به ویژگی های سریال در قالب یک تراپیست متفاوت ظاهر شد. همین تفاوت ها و شاید حتی عبور از خطوط قرمز این حرفه، با وجود انتقادات فراوان، باعث شد که شخصیت آرمان بیانی کم کم با تغییرات زیادی چه از نظر عاطفی و چه در نگاهش به زندگی مواجه شود. دولتشاهی به عنوان یک روانشناس اشتباهاتی انجام داده بود و دچار مشکل بزرگی بود و همین باعث شد تا برای پرکردن آن خلاء دست به دامان آرمان شود و در نهایت تنها او بود که او را از خطر نجات داد. دولتشاهی سعی کرده بود تصویری از یک درمانگر جدی اما در عین حال تنها و عاطفی ارائه دهد.

من می خواهم زنده بمانم در نقش: هما حقی شهرام شاه حسینی ۱۴۰۰

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
“من می خواهم زنده بمانم” یکی یکی از بهترین بازی های دولتشاهی در زمینه سریال های خانگی است.

سحر دولتشاهی در سریال «می خواهم زنده بمانم» با بازی در نقش هما حقی امضای جدیدی در اجرای خود امضا کرد. او در این سریال نقش یک زن جوان دهه شصتی را بازی کرد که بین عشق به پدر و معشوقش گیر کرده و باید تصمیم بگیرد. او در ابتدای سریال نقش دختری پرشور، هیجان زده و دوست داشتنی را بازی می کرد که جز خوشحالی پدرش جای نگرانی نداشت. سبک بازی هما با گذشت زمان تغییر کرد. پس از دستگیری پدر، او درمانده و مستاصل شد و سرانجام پس از موافقت با شایگان با بازی حامد بهداد، همه آن شور و هیجان به سردی و خشم دائمی تبدیل شد. دولتشاهی در هر سه موقعیت توانست التهابات روحی این شخصیت را به دقت نشان دهد. حالت چهره، ظاهر و حتی لحن گفتارش را به خوبی با شرایط مختلف شخصیت تطبیق داده بود. نکته قابل توجه این است که سن سحر دولتشاهی بیشتر از آن بود که بخواهیم او را به عنوان یک دختر هجده ساله دهه 60 بپذیریم اما با قدرت بازیگری او حتی در ابتدای سریال این تناقض را احساس نمی کنیم.

قورباغه در نقش: فرانک هومن سیدی 2019

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
سحر دولتشاهی در سریال قورباغه نقشی کوتاه اما تاثیرگذار داشت.

دولتشاهی یکی او یکی از بهترین بازی های خود را در سریال رعنا به نمایش گذاشت. او نقش دکتر آزمایشگاهی به نام فرانک را بازی می کرد که از دوران دانشگاه به رامین با بازی صابر ابر علاقه مند بود، اما رامین هرگز او را جدی نگرفت و تنها زمانی به سراغش آمد که کارش متوقف شد. دولتشاهی در این نقش اگرچه پیگیر و پرتلاش به نظر می رسید اما در واقع دختری ساده و دوست داشتنی بود که می خواست ازدواج کند و زندگی آرامی داشته باشد اما وقتی دید رامین به او توجهی نمی کند عصبی شد و مدام تلاش می کرد. البته انتقام گرفتن از او راه به جایی نمی برد. در این سریال شاهد احساسات متفاوت دولتشاهی بودیم. می دیدیم که مدام به او ابراز علاقه می کرد و وقتی به جایی نرسید دعوا کرد و رفت و دوباره برگشت. در نهایت از او تشکر می کنم تیر او غذا می خورد اما در نهایت متوجه می شود که رامین هم به او علاقه داشته است.

ساخت ایران 2 در نقش: بتا برزو نیک نژاد ۱۳۹۶

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
«ساخت ایران ۲» تنها سریال طنز سحر دولتشاهی در شبکه خانگی است.

به نظر می رسد بازی در سریال «ساخت ایران 2» به کارگردانی برزو نیک نژاد برای سحر دولتشاهی یک تصمیم بیشتر مفرح بوده است. نقش بیتا نه پیچ و تاب خاصی داشت و نه نیاز به مهارت زیادی داشت. خود سریال هم کار بزرگی است. یکی به حساب نمی آمد. شاید هرکسی غیر از سحر دولتشاهی می توانست خیلی راحت نقش او را بازی کند. بازی دولتشاهی در این سریال ساده و محدود به دیالوگ های گفتاری بود. این در حالی است که پیش از بازی در سریال ساخت ایران 2 او را با نقش های متنوع تری در دیگر فیلم هایش دیده بودیم. بیتا دختری بود که با غلامحسین با بازی امین حیایی بزرگ شد و همیشه تحت حمایت او بود و غلامحسین همیشه سعی می کرد او را خوشحال کند. غلامحسین به بیتا علاقه داشت و سعی می کرد به هر طریق ممکن توجه او را جلب کند.

جناب عالی در نقش: جانت سام هاروکان | 2016

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
سحر دولتشاهی در دومین تجربه حضور در شبکه خانگی مقابل دوربین سام هاروکان در سریال علیجناب قرار گرفت.

سحر دولتشاهی در سریال «علیجناب» به کارگردانی سام هاروکان نقش ژان (ژانت آناهیتا نورتبرگ) تروریست را بازی کرد. داستان سریال در مورد نبرد انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری بود. دکتر احمد ملک به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران انتخاب شد. او در صدد امضای قرارداد مهمی بود، اما این معاهده موافقان و مخالفان زیادی داشت. قبل از اجلاس، تهدید علیه خانواده وی امنیت ملی را تهدید می کرد. دکتر ملک باید بین حفظ امنیت خانواده یا امضای معاهده تصمیم بگیرد. یکی در همین حال، خوان را انتخاب می کنم، یکی یکی از مهم ترین تهدیدها محسوب می شد و به همین دلیل می تواند باشد یکی یکی از نقش های مهم کارنامه دولتشاهی به حساب می آمد که البته برای او چندان به ارمغان نیاورد. نکته قابل توجه در «علیجناب» این بود که علیرغم حضور بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، سعید آقاخانی، امیر آقایی، حسین پاکدل، حسین یاری، پرویز پورحسینی، آزاده صمدی، بابک حمیدیان و… نتوانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. مخاطب این مجموعه شش قسمتی بسیار بی سر و صدا توزیع شد و تصمیم برای ساخت دنباله آن هرگز گرفته نشد.

قربانی رنج. در نقش: مرضیه علیرضا بذرافشان 1390

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
سریال «نابرده رنج» تا کنون جدیدترین مجموعه تلویزیونی سحر دولتشاهی است.

سحر دولتشاهی در سریال نابرده رنج به کارگردانی علیرضا بذرافشان نقش دختری به نام مرضیه را بازی کرد. از آنجایی که سریال عمدتاً در میدان جنگ جریان داشت و فضایی مردانه داشت، حضور مرضیه چندان پررنگ نبود. نبود اما او شخصیتی چشمگیر داشت و بخشی از ماجراها به لطف حضور او در داستان پیش رفت. ماجرا از این قرار بود که دو دوست جنایتکار به نام‌های اسد و عماد در جستجوی یافتن گنج خانوادگی، به‌طور تصادفی مناطق جنگی را ترک کردند و ناخواسته به‌عنوان رزمنده در خط مقدم جبهه معرفی شدند. مرضیه خواهر اسد بود و در سریال زمانی که کارآگاه جوانی به نام جابر مأمور یافتن اسد و دستگیری او شد، به مرضیه علاقه مند شد. داستان عشق مرضیه و جابر بخشی از جذابیت این سریال است. دولتشاهی در این سریال دختری ساده و مهربان و در عین حال سخت کوش به نظر می رسید.

مسافران در نقش: سرهنگ ناهید بازتاب آنلاین 1388

سحر دولتشاهی در سریال داریوش نقش محوری دارد، هم اکنون یکی او یکی از رکوردداران حضور در سریال های خانگی است.
سحر دولتشاهی با بازی در نقش فضانورد در سریال «مسافران» به شهرت رسید.

سحر دولتشاهی در سریال «مسافران» به کارگردانی بازتاب آنلاین نقش سرهنگ ناهید را بازی کرد. یکی از چهار موجود فرازمینی که با بدن انسان به زمین آمدند و در خانه فرید زندگی کردند. در هر قسمت، آنها با شگفتی جدیدی در مورد زندگی زمینیان مواجه می شدند و گزارشی را به فضا (کنفدراسیون راه شیری) می فرستادند. ناهید لیدر تیم بود و با رفتار تهاجمی و محکم خود اجازه خطا نمی داد و با جدیت خود موقعیت های طنز زیادی را به وجود می آورد. در طول سریال به دلیل زندگی در کنار زمینی ها، کم کم حال و هوای او تغییر کرد و در برخی جاها نتوانست جلوی احساساتش را بگیرد. اینجا جالب بود چون هیچ اطلاعی از رابطه مادر و پسر نداشتند، ناهید در این سریال به عنوان مادر خانواده معرفی شد. دولتشاهی قبل از بازی در «مسافران» در قسمت های پایانی سریال «کتابخانه هذه» نقش کوتاهی داشت اما «مسافران» اولین سریالی بود که دولتشاهی در آن نقش پررنگی داشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا