اخبار روز سینما

نگاهی به مسیر هومان سیدی و جواد عزتی پس از اولین تجربه مشترکشان در فیلم «آفریقا» به بهانه همکاری در سریال وحشی | اتحاد مجدد در اوج بلوغ

سه شنبه 9 مرداد سریال «وحشی» به کارگردانی هومان سیدی و بازی جواد عزتی منتشر شد. انتشار اولین تصویر از حضور جواد عزتی در این پروژه نشان می دهد که او در این سریال نقش آفرینی جدی داشته و به احتمال زیاد دچار چالش بزرگی شده است. هومن سیدی و جواد عزتی چهارده سال پیش تجربه همکاری در فیلم «آفریقا» را داشتند. سیدی در اولین تجربه خود به عنوان کارگردان از عزتی دعوت کرد تا با او همکاری کند و “آفریقا” پایان خوبی داشت..

به گزارش بازتاب آنلاین، هومن سیدی و جواد عزتی پس از «آفریقا» مسیر هیجان انگیزی را طی کرده اند تا دوباره در «وحشی» همدیگر را ببینند. به بهانه کلید خوردن این سریال نگاهی می اندازیم به مسیری که هر کدام در بین این دو فیلم طی کرده اند.

مسیر سیدی انسان از آفریقا تا طبیعت

آفریقا اولین همکاری هومان سیدی و جواد عزتی به عنوان کارگردان و بازیگر است.

هومن سیدی اولین فیلم خود را با نام «آفریقا» در سال 1389 و در همان نقطه شروع ساخت. یکی جواد عزتی را به عنوان یکی از نقش های اصلی انتخاب کرد و ترکیب این بازیگر با شهاب حسینی، امیر جدیدی و آزاده صمدی به موفقیت بزرگی دست یافت. «آفریقا» یکی از فیلم های مهم جشنواره بیست و نهم بود که هرگز اکران نشد.

دو سال بعد فیلم «سیزده» را با بازی امیر جعفری، ریما رامین فر، آزاده صمدی، نوید محمدزاده و امیر جدیدی ساخت و این بار برنده جایزه ویژه هیئت داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد. این فیلم در جشنواره های بین المللی فیلم شانگهای و ورشو نیز جوایزی را از آن خود کرد.

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
هومان سیدی پس از فیلم «آفریقا» فیلم «سیزده» را کارگردانی کرد.

سیدی به کار کارگردانی ادامه داد و در دهه نود هم در سینما و هم در شبکه تلویزیونی داخلی بسیار فعال بود. در سال ۲۰۱۳ در پنج فیلم بازی کرد و همزمان سومین فیلم خود را با عنوان «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخت. در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «من دیگو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جایزه ویژه هیئت داوران برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» را از آن خود کرد.

یک سال بعد فیلم «خشم و هیاهو» را با بازی نوید محمدزاده، طناز طباطبایی و رعنا آزادی ور ساخت و بار دیگر برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. از سال 1394 با بازی در دو سریال «عشقانه» و «گلشیفته» حضور او در شبکه تلویزیونی داخلی بیشتر پررنگ شد و به تبع آن کمتر در سینما جلوی دوربین رفت.

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
“مغزهای کوچک زنگ زده” یکی یکی از کارهای موفق هومان سیدی در زمینه کارگردانی است.

او فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» را در سال 1395 ساخت و به موفقیت بزرگی دست یافت. این فیلم سیمرغ بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم بیننده و بهترین فیلم هنر و تجربه را به دست آورد. سیدی پس از ساخت این فیلم جایگاه قوی تری در سینماها به دست آورد و همه منتظر آثار بعدی او بودند.

ساخت سریال قورباغه در شبکه نمایش خانگی یکی دیگر از نمایش های قدرت هومان سیدی بود. او با موضوعی بدیع و جذاب دست به دست شد و دست به دست بازیگران موفقی زد و در نهایت نمایش خوش ساختی را مقابل تماشاگران گذاشت.

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
«جنگ جهانی سوم» آخرین فیلم هومن سیدی تاکنون است.

«جنگ جهانی سوم» جدیدترین و مهم ترین فیلم کارنامه سیدی است که در سال 1401 آن را کارگردانی کرد و مورد تحسین جهانی قرار گرفت. همکاری سیدی با محسن تنابنده منجر به خلق آثار قابل توجهی شد که مورد تحسین منتقدان سراسر جهان قرار گرفت. «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم جشنواره ونیز بود و جوایزی را از جشنواره فیلم توکیو و استانبول دریافت کرد.

سیدی اکنون به سریال سازی بازگشته و از سه شنبه نهم به قلم جواد عزتی نوشته شده است.

مسیر جواد عزتی از آفریقا تا طبیعت

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
اولین نقش آفرینی جواد عزتی در فیلم «فرشته ها با هم می آیند» بود.

جواد عزتی دو سال قبل از همکاری با هومن سیدی در فیلم آفریقا و حضور در دو فیلم «شور شیرین» به کارگردانی جواد اردکانی و بازی در نقشی کوتاه اما خنده دار در «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان بازی کرد. «همه چی آرومه» به کارگردانی مصطفی منصوریار نیز دستاورد چندانی برای او نداشت. اما فیلم «آفریقا» جنبه دیگری از توانایی او را به نمایش گذاشت. در فیلم سیدی طنز و جدیت را به نقش تزریق کرد و آن را میخکوب کرد. یکی از شخصیت های جذاب این فیلم شکل خواهد گرفت. «آفریکا» اکران نشد اما در خاطره سینمادوستان ماندگار شد. عزتی بعد از «آفریقا» با چند اتفاق مهم در کارنامه اش مواجه شد. در سال های 1991 و 1992 در 6 فیلم بازی کرد که مهم ترین آنها «فرشته ها با هم می آیند» بود. «ساکن طبقه وسط»، «شیار 143»، «کالاشینکف»، «همه چیز برای فروش» و «حرکت» از دیگر آثار او در این دو سال بود که با وجود نقش های کوتاه، در آن ها بازی کرد.

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
جواد عزتی با بازی در «ماجراجویی نیمروز» جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد.

بازی جواد عزتی در سریال دردسرهای بزرگ به کارگردانی برزو نیک نژاد در سال 1392 باعث افزایش شهرت او در بین مردم و سینماگران شد و او را با پیشنهادهای زیادی مواجه کرد. او بین سال های 1993 تا 1996 در 13 فیلم حضور داشت که رقم قابل توجهی بود. اینها با سریال هایی که عزتی در آن حضور داشت متفاوت است. او از یک سو در کمدی های پرفروشی چون «هزارپا»، «آینه باغ»، «اکسیدان»، «زاپاس» و «درد الکمار» که در آن ها با هومان همبازی بود، توجه عموم را به خود جلب کرد. سیدی و عامل موثری در فروش این فیلم بود. تبدیل به فیلم شد. از سوی دیگر او در فیلم های جدی مانند «ماجرای نیمروز»، «تنگه ابوقریب» و «لاتاری» توانست قدرت بازیگری خود را به رخ بکشد. عزتی در سال ۱۳۹۴ برای بازی در «ماجرای نیمروز» نامزد دریافت سیمرغ شد. البته در این مدت فیلم شکست خورده ای مثل «خرگیوش» هم داشت که موفق نبود.

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
یکی یکی از کارهای موفق جواد عزتی در این سال ها بازی در سریال “زخم کاری” است.

عزتی از سال 1395 نقش های مهمی را ایفا می کند و توانسته جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا در آثار کمدی و جدی تثبیت کند. او در این دوره در فیلم‌های مهمی چون «با من برقص»، «شنای پروانه»، «سل»، «دوزیستان»، «اطبایی» و «ژاندار» بازی کرد. فیلم هایی که به ما اجازه دادند جنبه های جدیدی از بازی عزتی را کشف کنیم. حضور عزتی در کارهای کمدی کمتر و کمتر شد و او به جز «چهارانگشت» حامد محمدی در هیچ اثر دیگری بازی نکرد تا اینکه سال گذشته در کمدی «تمساح خونین» اولین تجربه کارگردانی اش به عرصه کمدی بازگشت. اوج توانمندی عزتی در این مقطع برای ایفای نقش صاحب سریال»زخم کاریعصر عزتی در این سریال با چالش جدی روبرو شد اما پس از این موفقیت اگرچه انتظار می رفت مهدویان در سریال «مرد بازنده» برگ برنده دیگری بسازد اما به موفقیت و حضور در فصل دوم و سوم دست نیافت. کاری هیچکدام برای او چیزی به ارمغان نیاورده بود.

جواد عزتی و هومن سیدی همکاری جدیدی را در سریال تجربه می کنند
جواد عزتی کارگردانی بین «آفریقا» و «وحشی» را نیز تجربه کرد که حاصل آن فیلم «تمساح خونین» است.

عزتی سال گذشته نیز تجربه حضور در عرصه کارگردانی را داشت که حاصل آن ساخت فیلم «تمساح خونین» بود که تا چند روز پیش پرمخاطب ترین فیلم سال 1403 محسوب می شد و اکنون با یک سفر کوتاه «تگزاس 3» هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در اکران امسال دارد.

حالا پس از 14 سال هومان سیدی و جواد عزتی به عنوان کارگردان و بازیگر دست به دست هم داده اند و در سریال وحشی همکاری جدیدی را این بار در اوج بلوغ تجربه می کنند. با توجه به تصویر منتشر شده از جواد عزتی در سریال وحشی هومن سیدی، به نظر می رسد او در حال ایفای نقشی چالش برانگیز است.

سریال وحشی محصول پلتفرم فیلم نت به نویسندگی و کارگردانی هومان سیدی و تهیه کنندگی محمدرضا صابری با بازی جواد عزتی ساخته شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا