سریال “بوسیدن”، 23 شهریور در پلتفرم فیلم نت منتشر شد. سریالی به کارگردانی سامان سالور در ژانر جنایی. این اولین تجربه سریال سازی سالور است. «گردنزنی» بی سر و صدا ساخته شد و تا چند روز قبل از انتشار تیزرها خبری از آن در رسانه ها منتشر نشد. به گزارش قسمت اول، این سریال داستان دو خانواده است که به دلیل آشنایی و رابطه قدیمی به هم نزدیکتر شده اند. اما یک قتل باعث ایجاد چالش در روابط این خانواده ها می شود که احتمالاً ادامه داستان بر اساس این حادثه است.

«neckling» جدیدترین محصول در پلتفرم فیلم نت است. فیلمنامه این سریال را زامیاد سعدوندیان نوشته و علی قربان زاده تهیه کننده آن است. این سریال در کنار «داریوش» دومین ساخته فیلم نت است که فضایی جنایی دارد و در قسمت اول توانست نظر مثبت مردم را به خود جلب کند. این مقاله حاوی اسپویل هایی برای داستان سریال است.

رویا نونهالی در نمایی از سریال گوردن زنی

تاریخچه | داستان «گردن زنی» از وسط یک عروسی مجلل شروع می شود. مراسمی که مشخص است اقوام این زوج چندان از هم راضی نیستند. برادر داماد از چیزی ناراحت است، برادر کوچکتر عروس به مراسم نرسیده است و در اتاق های بالای تالار دور از چشم مهمانان دعوا بین اعضای خانواده در می گیرد. به موازات مراسم عروسی، مرد جوانی که به نظر می رسد تازه از زندان بیرون آمده است، وارد خانه این زوج جوان می شود و قصد سرقت از آنجا را دارد. در آینده عروس و داماد مهمانان عروسی را رها می کنند و به خانه می روند و دزد آنها را دم در ذبح می کند. داستان با ساختار و گره هایی که ایجاد می کند به گونه ای درگیر می شود که مخاطب از همان دقایق ابتدایی جذب داستان می شود. گره هایی مانند عشق قدیمی داستان کارآگاهی به دوست دختر مقتول و داستان های فرعی که در قسمت اول شکل می گیرد، مخاطب را منتظر قسمت های بعدی می کند.

سریال
محمد ولی زادگان در نمایی از سریال گوردن زنی

فضایی سازی | در قسمت اول سه لوکیشن اصلی وجود داشت. تالار عروسی، خانه عروس و داماد و محل پذیرش زیرزمینی. طبق داستان، تالار عروسی باید فضایی گرم باشد که به نظر می رسد همه رازی دارند و به یکدیگر مشکوک هستند. در سکانس های مربوط به تالار عروسی سعی شده این فضا تجسم شود. اما فضاسازی تاثیر مثبتی در این روند ندارد و این وضعیت را فقط از حرف مردم می توان فهمید. محیط خانه زوج جوان چند قدم جلوتر از تالار عروسی است و با ورود مخاطب مطمئن است که قرار است اتفاقی بیفتد. در بخشی از داستان چند جوان اهل لات و ارازل را می بینیم که در محیطی کثیف و آتش زا نظاره گر دعوای دو زن چک هستند. حال و هوای این محیط نسبت به دو مکان دیگر بهتر و قابل باورتر است.

سریال
کیسان دیباج در نمایی از سریال یقه

رهبر | سامان سالور دو دهه سابقه کارگردانی دارد. برای اولین بار سریالی با «گردن بند» کارگردانی کرد. کادربندی و بازی بازیگران در قسمت اول نشان داد که سالور در ساخت سریال برای شبکه داخلی روال معمول خود را در فیلمسازی کنار گذاشته و بر اساس قوانینی که باعث جذابیت یک سریال می شود، پیش رفته است. فیلمنامه و اینکه تا چه حد بر اساس فیلمنامه است فعلا مشخص نیست که سالور جلوی دوربین رفته است یا خیر، اما آنچه در قسمت اول دیدیم ثمره همکاری این کارگردان و زامیاد سعدوندیان است. همچنین. اولین تلاش هر دو در سریال سازی، توانسته مخاطب را سرگرم کند.

سریال
حسن معجونی در نمایی از سریال گردنبند

موقت | بازیگران اصلی این سریال بیشتر از بین بازیگران میانسال اما قوی که تجربه تئاتر دارند انتخاب می شوند. در اولین قسمت رویا نونهالی، الهام پاوه نژاد، حسن معجونی و پوریا رحیمی سام به عنوان بازیگران اصلی این سریال معرفی شدند. بازیگرانی که در همان سکانس ها ظاهر شدند می توانند مثل همیشه نقش های فرعی مهمی را در نمایش بازی کنند. برخی شخصیت ها مانند عروس و داماد با بازی الیکا ناصری و کیسان دیباج پختگی لازم را برای بازی در یک سریال پلیسی نداشتند. بازی بازیگران دیگری مانند مهران غفوریان و پژمان بازغی در قسمت اول مشخص نشد و باید منتظر قسمت های دیگر باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما