نگاهی به قسمت اول سریال داریوش به کارگردانی هادی حجازی فر نترس داریو

هادی حجازی فر پس از گذشت حدود دو سال از درخشش در نقش نعیم در سریال «شیر پوست» به کارگردانی جمشید محمودی، امروز در اولین قسمت از سریال «داریوش» موفق شد بار دیگر در نقش داریوش بازی کند تا مخاطبان را به وجد بیاورد. فضای «داریوش» تا حدودی یادآور فضای «پوست شیر» است. این بار شخصیت اصلی در جایگاه پدری از جایی دور برمی گردد و سایه اتفاقات گذشته همه جا او را همراهی می کند. تنها خوشبختی او در زندگی دختر، نوه و دوست قدیمی اش است که او را مانند برادر می داند.

قسمت اول سریال داریوش به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر امروز چهارشنبه بیست و هفتم تیر منتشر شده در پلتفرم فیلم نت. «داریوش» در این نقطه شروع توانست نظر مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به خود جلب کند. در نقطه شروع نگاهی به نقاط قوت این سریال می اندازیم.

رهبر هادی حجازی فر دو سال پیش با ساخت مجموعه فیلم «عاشورا» استعداد خود را به عنوان کارگردان نشان داد. وی برای به تصویر کشیدن زندگی شهید مهدی باکری از چهارچوب معمول آثار مربوط به زندگی شهدا خارج شد و اثری خلق کرد که هم ویژگی ها و هم جنبه های زندگی این شخصیت را بدون اغراق بیان می کند و از حیث موفق بود. ایجاد فضا و انتقال احساسات «داریوش» دومین تجربه کارگردانی حجازی فر است. سریالی که از همان ابتدا مخاطبان خود را به خود جذب کرده و آن ها را مشتاق دنبال قسمت های بعدی کرده است. در قسمت اول، شخصیت ها در دست معرفی می شوند و اطلاعاتی در مورد گذشته آنها به مخاطب ارائه می شود. تعقیب و گریزها کاملا منطقی پیش می روند و تا پایان این قسمت هیچ ابهامی در هیچ موضوعی وجود ندارد.

هادی حجازی فر به عنوان کارگردان و بازیگر در اولین قسمت از سریال داریوش توانست با خود و سریالش مخاطب را جذب کند.

فیلمنامه یکی یکی از مهمترین نقاط قوت سریال «داریوش» در قسمت اول فیلمنامه آن است. هادی حجازی فر با نوشتن فیلمنامه «آتابایی» به کارگردانی نیکی کریمی توانست برای اولین بار توانایی فیلمنامه نویسی خود را به نمایش بگذارد. در آن فیلم با مردی تنها به نام کاظم روبرو هستیم که از سایه سنگین گذشته رنج می برد. سایه خشم و نفرت قدیمی را با خود حمل می کرد و نمی توانست با دیگران رابطه عاطفی مناسبی برقرار کند. در سریال «داریوش» با شخصیتی تنها روبرو هستیم که عنصر ترس او را از قدم برداشتن باز داشته است. او یازده سال خود را از یک زندگی عادی محروم کرد و حتی در مراسم ختم همسرش شرکت نکرد. الان هم بعد از سال ها زندگی اش تحت تاثیر همان ترس همیشه است. حجازی فر داریوش را شخصیتی پیچیده معرفی می کند. یک شخصیت دوست داشتنی با یک سری عادت های عجیب و غریب که به این معنی است که نمی توانیم کاملاً به او اعتماد کنیم. در ابتدای سریال با مبارزات داریوش برای بازگشت و ترس های او آشنا می شویم و کم کم می پذیریم که سوء ظن او نسبت به دشمنان قدیمی اش واقعی است. این بحران جدی‌تر می‌شود و شخصیت‌های جدیدی در حال آمدن هستند. هر چه جلوتر می رویم تنهایی داریوش را بیشتر درک می کنیم.

سری
رامین بلند شد یکی یکی از انتخاب های غیرمنتظره، هادی حجازی فر است که کاملاً با این نقش می نشیند.

بازی ها | این بار خود حجازی فر نقش اول را بازی کرده و با توجه به حال و هوای سریال انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. درست است که خیلی ها شخصیت داریوش را با نعیم «پوست شیر» مقایسه کرده اند و تا حدودی در یک ردیف قرار داده اند، اما با وجود شباهت هایی که در داستان وجود دارد، شخصیت های داریوش و نعیم کاملاً متفاوت هستند. نعیم مردی سرکش بود که نمی ترسید و برای خلوت با دخترش لباس رزم می پوشید و با قانون مخالفت می کرد و با همه می جنگید. اما داریوش درست روبروی اوست. او مردی ترسو است که از ترس حاضر است حتی خانواده اش را هم از دست بدهد. در واقع داریوش از هر نظر شخصیتی متفاوت با نعیم است و حجازی فر این تفاوت را در اجرای خود به خوبی نشان داده است. حجازی فر در زمان انتخاب بازیگران دیگر سعی کرده است جدا از بحث قدرت بازیگری، اول از همه بازیگرانی را انتخاب کند که با فضای سریال همخوانی داشته باشند.

سری
زیلا شاهی برای دومین بار در سریال «داریوش» مقابل دوربین حجازی فر قرار گرفت.

موسیقی زمانی که اولین تیزر سریال «داریوش» منتشر شد، بخشی از موسیقی «یاورحده مومن» با صدای داریوش اقبالی در آن شنیده می شد. خیلی ها فکر می کردند که عنوان این فیلم هم مثل پوست شیر ​​برگرفته از این موسیقی است. با وجود استقبال زیاد از آن، شایعات زیادی پیرامون استفاده از این قطعه شنیده شد و کار به جایی رسید که ابتدا به این آهنگ محبوب اشاره ای نشد. با این حال، موسیقی متن سریال برگرفته از همین قطعه است و با حال و هوای آن همخوانی دارد. مخصوصاً دو بیت اول همان قطعه یاور مومن را در کنار همسر داریوش روی سنگ نقش بسته است.

«داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی نوید محمودی ساخته شده است. بازیگران این سریال هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، زیلا شاهی، مهرداد صدیکیان، عباس جمشیدی فر، رامین راستاد، محسن قصابیان، امیر نوروزی و رایان سرلک هستند. این سریال در 13 قسمت تولید شده و قسمت اول آن امروز چهارشنبه 27 ام می باشد. تیر در پلتفرم فیلم نت منتشر شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما