پس از سریال های پرمخاطب «ارمغان تاریکی»، «دلدادگان» و «سرزمین مادری»، آرش مجیدی بار دیگر در سریال «تنکخورها» به کارگردانی پرویز شیخ طادی در نقش مردی جوان و قابل اعتماد اوایل انقلاب ظاهر شد. . و در این قسمت اول توانست به عنوان مهمترین برگ برنده سریال توجه ها را به خود جلب کند. «تنکخورها» در حال و هوای جنگ اول ایران و عراق ساخته شد و بیشتر به زندگی مردی به نام هاشم با بازی آرش مجیدی می پردازد. تعمیرکار خودرویی که قدرت و اعتبار زیادی دارد و حاضر به اجبار نیست.

به گزارش بازتاب آنلاین، اولین قسمت از سریال «تنکخورها» به کارگردانی پرویز شیختادی از یکشنبه 24 آغاز می شود. مهر از شبکه سه پخش شده است. سریالی با بازی آرش مجیدی، ثریا قاسمی، سروش جمشیدی و… که ماجراهای آن در دهه شصت روایت می شود. نگاهی داریم به قسمت اول این مجموعه.

اگر «تانک خورها» با همین کیفیت ادامه پیدا کند، می توان آن را بهترین سریال کارنامه کاری پرویز شیخ طادی دانست.

رهبر | در بخش اول ما خود را با یک کار به خوبی انجام شده روبرو می کنیم. سریالی که شاید قهرمانی کلیشه ای داشته باشد اما مستقیماً شعار نمی دهد و حداقل در ابتدا توانسته برای خود جایی در دل بینندگان باز کند. انتخاب بازیگران، لوکیشن و کادربندی قابل قبول است و کارگردان به خوبی مختصات زندگی دهه شصت را روایت کرده است. شاید در نگاه اول فضا و فضای سریال قدیمی یا تکراری به نظر برسد، اما ظاهرا کارگردان به دنبال روایت جدیدی است و در این نقطه شروع تا حدودی موفق به خلق آن شده است.

سریال
نویسنده سریال در قسمت اول معرفی خوبی از شخصیت های سریال داشته است.

اسکریپت | فیلمنامه سریال توسط محمدصادق رمضانی مقدم نوشته شده است و نقطه قوت آن در این است که در قسمت اول وظیفه تماشاگر همذات پنداری با داستان اصلی اثر است. در ابتدای قسمت اول، هاشم به عنوان یک قهرمان ظاهر می شود. مردی شجاع و مقتدر که تسلیم حرف های محکم نمی شود، حرام را نمی پذیرد و اجازه نمی دهد که جان مردم به خطر بیفتد. او مجرد و مجرد است و زندگی اش حول محور مادر، خواهر و مادربزرگش می چرخد. پس از معرفی این شخصیت و جایگاه او در خانواده و جامعه، سوال اصلی مشخص می شود. آنها از من می خواهند که از آشفتگی بازار ناشی از جنگ استفاده کنم و در ازای یک مدل جدید کادیکال، قطعات را با قیمت بالا بفروشم.

سریال
آرش مجیدی مثل همیشه در «تنکخورها» اجرای موفقی داشته است.

بازی ها | آرش مجیدی بارها در سریال های مختلف ثابت کرده که بازیگر توانمندی است و با قدرت از پس نقش های مختلف برمی آید. او بارها در سریال هایی چون «ارمغان تاریکی»، فصل سوم «سرزمین مادری»، «دلدادگان» و… در نقش یک جوان یا میانسال دهه شصتی ظاهر شده و به همین مناسبت به نمایش گذاشته است. یک تصویر جدید در همان فضا مجیدی با موهای مجعد و سبیل های پرپشت به شکل مردی حسود و معتمد در نقش هاشم ثابت کننده ظاهر شده است. مردی که اشتباه نمی کند و بیشتر از سهم خود نمی خواهد. او به سبک جوانان بازاری زمان خود صحبت می کند و به خوبی در این نقش جا می افتد. همراهی او با سروش جمشیدی هم سرگرم کننده به نظر می رسد. جمشیدی که بعد از «دورهمی» در چندین سریال حضور داشت، این بار اگرچه شیرین به نظر می رسد، اما کمدی اش متفاوت است. او سعی کرد در رابطه با آرش مجیدی بازی متفاوتی ارائه دهد. ثریا قاسمی همچنان در نقش مادری مهربان، صمیمی و دوست داشتنی موفق بوده و وزن زیادی برای سریال به همراه داشته است.

«تنکخورها» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی پرویز شیختادی در ابتدا اثری قابل احترام است. داستان ساده ای را روایت می کند و هیچ گونه اغراق و اغراق در آن نیست. با این حال نمی توان مطمئن بود که این سریال پس از ورود به خط مقدم و جنگ به چه سمت و سویی خواهد رفت و آیا موفق خواهد شد توجه عموم را به خود جلب کند یا خیر. فعلا باید منتظر بمانیم و قسمت های بعدی سریال را ببینیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما