اخبار روز سینما

نگاهی به قسمت اول رئالیتی شو “جوکر 2؛ زندگی طبقه بیست و دوم با خنده”

قسمت اول رئالیتی شو “جوکر 2; “طبقه بیست و دوم” چهارشنبه شانزدهم خرداد بر روی پلتفرم Filmo منتشر شد. این رئالیتی شو شروع جالبی داشت و از همان جا شرکت کنندگان را در چالشی جدی قرار داد. حضور رضا نیکخواه در نقش زامبی باعث ایجاد دعوای چشمگیری بین شرکت کنندگان شد و خیلی سریع رقابت بین کمدین ها آغاز شد. دکور متفاوت فصل دوم در کنار حضور احسان علیخانی به عنوان مجری برنامه یکی از مهم ترین تفاوت های این فصل با فصل قبل بود..

به گزارش بازتاب آنلاین، جواد رضویان، امیرحسین رستمی، هادی کاظمی، نصرالله رادش، نیما شعبان نژاد، مجید مظفری، بهرنگ علوی و محمدرضا علیمردانی رقبای این فصل جوکر هستند. نگاهی داریم به حال و هوای نیمه اول این دیدار.

دکوراسیون متفاوت | دکوراسیون قبلی جوکر را همه می دانستیم و به همین دلیل اولین تفاوتی که توجه ما را به خود جلب کرد تغییر دکوراسیون است. در فصل جدید چیدمان صحنه کاملا متفاوت است و کاملا از ساختار کلاسیک قبلی فاصله گرفته است. هنوز نمی دانیم برخی از عناصر صحنه چه کاربردی دارد و قرار است با چه اتفاقات جدیدی در این دکوراسیون مواجه شویم. تنها تفاوتی که تاکنون متوجه شده ایم، صخره بزرگی است که مانند ورودی غار می چرخد ​​و نقطه ورود علیخانی و زامبی های در حال دویدن است. اتاق ردیابی نمایش کاملاً متفاوت است و علیخانی به جای اینکه مانند سیامک انصاری روی کاناپه بنشیند، پشت میز بزرگی روبروی ویدیو وال مشرف به پنجره می نشیند و دوربین ها را تماشا می کند.

مانند فصل اول، فصل دوم «جوکر» نیز مجموعه ای جذاب اما متفاوت دارد.

موقعیت های جذاب علیخانی نیم ساعت اول به همه امتیاز داد و قول داد زیاد سخت گیری نکند. البته این امتیاز به جایی رسید که تقریباً همه لبخند بر لب داشتند و شروع مسابقه چندان جدی گرفته نشد. مجید مظفری قبل از آمدن رضا نیکخواه تمام تلاشش را می کرد تا دیگران را بخنداند و اگرچه اصلاً انتظارش را نداشتیم، اما خاطره او از تصویر بند انگشتی و حرکات موزون ناگهانی اش همه را به خنده انداخت. با آمدن نیکخواه شرایط به کلی تغییر کرد و دیگر کسی برای خنداندن دیگران تلاش نمی کرد، هرکسی فقط می خواست کاری کند که به موقعیت هایی که او ایجاد می کرد نخندد.

اولین قسمت از فصل دوم رئالیتی شو
احسان علیخانی به عنوان اپراتور در اتاقی کاملا متفاوت نسبت به فصل اول بازی را کنترل می کرد.

ماجرای اجرای علیخانی. علیخانی در ابتدای ماجرا توضیح داد که در پایان فصل قبل با سیامک انصاری دعوا کرده و اکنون در خارج از کشور به سر می برد که البته هیچکس آن را باور نکرد. در قسمت دوم انصاری به عنوان مهمان وارد برنامه شد و حتی در چالش خنده شرکت کنندگان شرکت کرد و کمتر از یک ربع خندید. علیخانی دلیل اصلی کارگردانی خود در این نمایش را این است که انصاری مشغول پروژه «جیغ» برای سکوی دیگری است و امکان حضور همزمان روی این دو سکو وجود نداشت. او پس از انصاری به سراغ هنرمند دیگری رفت که او نیز سفری طولانی در پیش داشت و طاقت نیاوردند. خود علیخانی به میدان رفت. علیخانی که تجربه برگزاری مسابقه ای مثل «جوکر» را نداشت، در قسمت اول تمام تلاش خود را کرد تا فضا را مفرح کند. اگرچه در برخی جاها موفق بود نبود اما به هر حال قسمت اول به جاهای خوبی برخورد کرد.

اولین قسمت از فصل دوم رئالیتی شو
حضور رضا نیکخواه در نقش «زامبی» حال و هوای قسمت اول را بسیار جذاب کرده بود.

واکنش ها به قسمت اول | بخش مهمی از واکنش ها در فضای مجازی نسبت به قسمت اول فصل دوم «جوکر» مثبت است. اکثر حضار در قسمت نظرات مربوط به قسمت اول این مسابقه نوشتند که به این قسمت خیلی خندیدند و احساس خوبی داشتند. بسیاری از ترکیب شرکت کنندگان تمجید کرده اند و معتقدند این تیم با این ساختار به جاهای بهتری می رسد. عده ای از سانسورچیان این قسمت گلایه کرده اند، عده ای هم حق احترام به سانسورچی ها را به گروه سازنده سریال داده اند و پذیرفته اند که تمامی قسمت های اجرای نیکخواه به خصوص قسمت هویج پخش نشد. برخی به طولانی شدن صحبت های علیخانی اعتراض کرده و ابراز امیدواری کرده اند که وی در قسمت های بعدی کمتر وارد بحث شود.

قسمت اول جوکر 2; طبقه بیست و دوم به کارگردانی و اجرای احسان علیخانی چهارشنبه شانزدهم خرداد منتشر شد و قسمت‌های بعدی آن چهارشنبه‌ها هر هفته روی پلتفرم فیلمو پخش می‌شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا