اخبار روز سینما

نگاهی به فیلم «روایت ناتمام سیما» ساخته علیرضا صمدی به بهانه اکران این فیلم | روایتی از “می تون”

«روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی امروز چهارشنبه سیزدهم تیر روی پرده سینما ظاهر می شود. یک فیلم اجتماعی با تمرکز بر موضوعاتی مانند جنبش MeToo، پشت صحنه سمینارهای موفق و … ساخته شده است. شخصیت اصلی فیلم یک پروفسور شانس روانی است که بسیاری او را فردی بسیار موفق می شناسند، اما وقتی نقاب ها برداشته می شود، جنبه های جدیدی از زندگی او آشکار می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، «روایت ناتمام سیما» با بازی حامد کمیلی، آزاده صمدی، غزل شاکری، مهران احمدی و… پس از «ناتمام» و «صحنه»، سومین فیلم کارنامه کاری علیرضا صمدی است. اثری که در مقایسه با دو فیلم قبلی این کارگردان نشان دهنده یک گام رو به جلو است. در روز اول اکران این فیلم نیم نگاهی به ابعاد مختلف آن انداختیم.

حامد کمیلی در نمایی از فیلم «روایتیوا نه تمام سیما»

اسکریپت | تمرکز اصلی فیلم بر شخصیت آرش است. یک استاد دانشگاه موفق که سخنرانی های انگیزشی محبوبی را برگزار می کند و طرفداران زیادی دارد. او در زندگی خانوادگی خود نیز موفق است، اما زمانی که رازی از گذشته اش فاش شود، همه چیز تحت تأثیر قرار می گیرد. در «روایت ناتمام سیما» جزئیات رفتار شخصیت ها بسیار مهم است. گام به گام با خرده روایت ها معرفی می شوند و با توجه به جایگاهی که در زندگی گذشته و حال شخصیت دارند، رفتار آنها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. داستان ها به هم گره خورده اند و به روایتی قابل قبول منجر می شوند. تمرکز بر مسائل روز جامعه یکی از موضوعاتی است که باعث می شود مردم با رغبت بیشتری آن را دنبال کنند.

فیلم
حامد کمیلی و آزاده صمدی در نمایی از فیلم «روایت ناتمام سیما»

کارگردان | علیرضا صمدی از همان ابتدا با ارائه صحیح شخصیت مخاطب را جذب می کند. انتخاب بازیگران درست و بر اساس تعریف نقش در فیلمنامه درست و منطقی به نظر می رسد. التهاب در موقعیت هایی که هر یک از شخصیت ها به خصوص شخصیت اصلی به دام افتاده اند باورپذیر می شود. در کل فیلم از ابتدا تا انتها با ریتم خوب و کنترل شده است و مخاطب احساس خستگی نمی کند. کارگردان از موقعیت اجتماعی شخصیت اصلی و اهمیت جنبش MeToo و تماشای پشت صحنه سمینارها و دعواهای موفقی که دور از چشم مردم رخ می دهد، بهره برد. یکی شما از کارت های برنده استفاده کرده اید.

فیلم
غزل شکری در نمایی از فیلم «روایت ناتمام سیما»

بازیگران | ما در این فیلم با چهار شخصیت اصلی روبرو هستیم که زندگی آنها به هم پیوند خورده و خواسته یا ناخواسته پایشان به بازی باز خواهد شد. جدای از شخصیت اصلی آرش که حامد کمیلی با او آشنا شد و توانست با همه پیچیدگی ها و احساسات مختلط روبرو شود، مهران احمدی، آزاده صمدی و غزل شاکری حضوری نسبتا کم رنگ دارند. با این حال، ماهیت بازی شما و توانایی شما در ایجاد این روابط بسیار مهم است. مهران احمدی در جایگاه مردی است که همیشه به همه کارها و تلاش های شما حسادت می کند و می خواهد از همه چیز به نفع خودش سوء استفاده کند. آزاده صمدی نسبت به نقش‌هایی که اخیراً او را دیده‌ایم متفاوت‌تر ظاهر شده و تغییرات احساسی در شخصیت لاله را نشان داده است. غزل شاکری بازیگر نقش سیما که نام فیلم از او برخاسته بود توانست خواسته های طبقه اجتماعی و جایگاه آن در جامعه را به درستی منتقل کند.

فیلم «روایت ناتمام سیما» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صمدی به تهیه کنندگی مجید رضابالا در سال 1401 و از بازیگران آن می توان به حامد کمیلی، آزاده صمدی، مهران احمدی، عزال شاکری، مسعود کرامتی و مریم سعادت اشاره کرد. این فیلم امروز چهارشنبه سیزدهم تیر در سینماها نمایش داده شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا