اخبار روز سینما

نگاهی به فعالیت محمدرضا گلزار در سریال نمایش خانگی این شبکه به بهانه حضور در «ساخت ایران 4». بازگشت برای جبران

محمدرضا گلزار سه دهه است که به عنوان یک ستاره سینما شناخته می شود. او در اواخر دهه 1970 در سینما به شهرت رسید و در اوایل دهه 1990 به عنوان یک ستاره سینما وارد مجموعه های تلویزیونی شد. او در چندین سریال بازی کرد اما برخلاف سینما در این زمینه موفقیتی کسب نکرد. بخش قابل توجهی از عدم موفقیت آنها در شبکه خانگی به ضعف خود آثار بستگی داشت. حالا به گفته تهیه کننده سریال «ساخت ایران» او دوباره در فصل چهارم این سریال حضور خواهد داشت و تجربه دیگری را رقم خواهد زد.

به گزارش بازتاب آنلاین، امیر پروین حسینی تهیه کننده سریال «ساخت ایران» درباره ساخت فصل چهارم آن صحبت کرد و گفت که گروه نویسندگی در حال حاضر مشغول ساخت فیلمنامه آن هستند. وی ابراز امیدواری کرد که محمدرضا گلزار در فصل جدید این سریال حضور داشته باشد. به همین بهانه فعالیت های محمدرضا گلزار در سریال شبکه نمایش خانگی را مرور می کنیم.

ساخت ایران 1 محمدحسین لطیفی 1390

«ساخت ایران 1» اولین حضور گلزار در شبکه داخلی است.

اولین حضور محمدرضا گلزار در شبکه داخلی در سریال «ساخت ایران» در سال 1390 بود که در آن زمان محمدحسین لطیفی پروژه «قلب یخی» را رها کرده بود و تصمیم گرفت این سریال را در فضایی متفاوت بسازد. او دست روی موفقیت زوج امین حیایی و محمدرضا گلزار گذاشت اما حاصل کار آنها به یک اثر بزرگ تبدیل شد. اولین قرار نبود گلزار در این سریال بازی نکرد اما یک بار به این سریال اضافه شد و به دلیل حضور این ستاره نقشی فرعی بر عهده گرفت. تا جایی که زنده‌یاد خشایار الوند نویسنده سریال از این پروژه انصراف داد. علاوه بر اینها، سریال بارها با مشکلات مالی مواجه شد و تعطیل شد و اختلاف بین تهیه کننده و کارگردان یکی دیگر از عوامل ضعف کار شد. در نهایت «ساخت ایران» اثر قدرتمندی نبود، اما دنباله آن را برزو نیک نژاد خلق کرد.

عشق یک مهمانی نیست. بیژن بیرنگ ۱۳۹۲

محمدرضا گلزار پس از سال ها قصد دارد با بازی در این سریال به دنیای بازیگری بازگردد
«عشق بسته نیست» برای همه بازیگران این سریال شکست مطلق بود.

پس از سریال «ساخت ایران» با بازی زوج محمدرضا گلزار و امین حیایی، در سال 1392 بیژن بیرنگ از او برای بازی در سریال «عشق متوقف نمی شود» دعوت کرد. بیرونگ تصمیم گرفت دغدغه هایش را که در «خانه سبز» دیدیم، با مدل سریال معروف «دوستان» بازگرداند. حاصل این سریال کار بسیار ضعیفی بود و حضور ستارگانی چون محمدرضا گلزار و مهناز افشار نتوانست کمکی به آن کند. شوخی ها جواب نداد، بازی ها خوب ننشستند و همین باعث شد بعد از انتشار چند قسمت سریال متوقف شود. در آن زمان بیرنگ دلیل اصلی بی کیفیتی را «عشق تعطیل نیست» گفته بود، بازیگرانش همزمان مشغول بازی در چند پروژه بودند و در واقع همین مشکل باعث شد کار انجام شود قرار است انجام شود. دو ماه دیگر انجام می شود؛ 12 قطعه قرار است ساخته شود، فقط پنج قطعه تولید شده است. ادامه ندادن ساخت «عشق تعطیل نیست» به اتفاق تلخی در کارنامه محمدرضا گلزار تبدیل شد.

عاشقانه | منوچهر هادی ۱۳۹۴

محمدرضا گلزار پس از سال ها قصد دارد با بازی در این سریال به دنیای بازیگری بازگردد
«عاشقانه» یکی از سریال های موفق گلزار در شبکه سراسری است که مورد رضایت مردم قرار گرفت.

پس از شکست «عشق بسته نیست»، محمدرضا گلزار در سال 1395 در سریال «عشق» به کارگردانی منوچهر هادی بازی کرد. سریالی پرمخاطب که با وجود نقاط ضعفش توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. گلزار در این سریال در کنار ساره بیات به ایفای نقش پرداخت و در نقش مرد موجه توانست محبوبیت زیادی کسب کند. موفقیت این سریال منوچهر هادی را به فکر ساخت قسمت دوم آن انداخت. پس از «عاشقانه» در خبرها اعلام شد محمدرضا گلزار برای بازی در سریال جدید منوچهر هادی به نام «قلب» وارد مذاکره شده است. این همکاری زیاد دوام نیاورد. گلزار پس از مدتی بازی را ترک کرد و جای خود را به حامد بهداد داد. یک تصمیم بسیار مثبت که از شکست دیگری جلوگیری کرد.

ساخت ایران 2 برزو نیک نژاد 2017

محمدرضا گلزار پس از سال ها قصد دارد با بازی در این سریال به دنیای بازیگری بازگردد
فصل دوم سریال ساخت ایران یکی از کارهای شکست خورده شبکه داخلی است.

گلزار در سال ۱۳۹۶ در سریال ساخت ایران ۲ به کارگردانی برزو نیک نژاد جلوی دوربین رفت و دوباره با امین حیایی همکاری کرد. فصل دوم این سریال موفق نبود و حتی به گفته خیلی ها کیفیت پایین تری نسبت به سری اول داشت. جفت شدن حیایی و گلزار کمکی به افزایش جذابیت موقعیت های کمدی سریال نکرد و این برند نتوانست دوباره احیا شود، حضور گلزار در این سریال موفقیتی برای او به همراه نداشت.

Geso | منوچهر هادی 2019

محمدرضا گلزار پس از سال ها قصد دارد با بازی در این سریال به دنیای بازیگری بازگردد
فصل دوم «عاشقانه» به نام «گیسو» خاطرات فصل اول را به کلی نابود کرد.

در سال 1398 در غیاب مهناز افشار، منوچهر هادی فصل دوم سریال «عاشقانه» را با نام «گیسو» تولید کرد. این سریال به قدری ضعیف بود که خیلی ها معتقد بودند «عاشقانه» با همه انتقادهایی که به آن وارد شد، خیلی بالاتر از آن است. فیلمنامه مشکلاتی داشت و منطق پشت آن قابل باور نبود. به همین دلیل مردم نمی توانستند به سریال نزدیک شوند و خود را جزئی از آن بدانند تا آن را باور کنند. نکته مهم این است که مشخص بود بازیگران وقت و انرژی کافی برای بازی در این سریال نداده اند، نه حسین یاری، نه محمدرضا گلزار و نه ساره بیات تسلط چندانی بر نقش های خود و در کل «گیسو» نداشتند. در کار همه بازیگران به یک شغل بسیار ضعیف تبدیل شد.

سال 1400 فصل سوم «ساخت ایران» به کارگردانی بهمن گودرزی ساخته شد. در حالی که همه فکر می کردند گلزار در این پروژه حضور دارد، سریال بدون گلزار ساخته شد. حال امیر پروین حسینی تهیه کننده «ساخت ایران» از حضور گلزار در فصل چهارم این سریال خبر داده است. هنوز مشخص نیست که او در این فصل چه پایگاهی خواهد بود. .

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا