اخبار خودرو

نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

کرمان موتور یکی یکی از شرکت هایی است که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۳ شرکت کرد و محصولات خود را به نمایش گذاشت.

شرکت های بسیاری در سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو شرکت کردند و محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند. یکی شرکت کرمان موتور یکی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه است که علاوه بر محصول ملی خود به مونتاژ محصولات و همچنین برخی از محصولات جدید خود می پردازد. در این مقاله سعی داریم نگاهی گذرا به غرفه کرمان موتور داشته باشیم و برخی از محصولات آن را به اختصار معرفی کنیم.

نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

کرمان موتور در این نمایشگاه چند ویژگی جدید ارائه کرده است یکی از جمله یک هاچ بک تمام برقی شهری که در واقع محصول برند JAC است و قرار است با نام KMC E30X در بازار ایران عرضه شود. طراحی این خودرو شباهت زیادی به محصولات برند مینی دارد و عناصر طراحی مشترک محصولات مینی در این خودرو یافت می شود. در مجموع می توان گفت سبک طراحی KMC E30X نسبتا ساده است اما می تواند حس خوبی را به بیننده منتقل کند.

KMC E30X
نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

قلب این هاچ بک شهری یک پیشرانه الکتریکی 134 اسب بخاری است که می تواند تا 210 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو بفرستد. این خودرو دارای باتری هایی با ظرفیت 51.5 است که با یک بار شارژ کامل امکان پیمایش 505 کیلومتر را فراهم می کند. این خودرو همچنین سطح مناسبی از آپشن ها را برای راننده و سرنشینان در بخش امکانات از جمله؛ سیستم کنترل پایداری، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل کشش، هشدار برخورد از جلو، 6 ایربگ ده نقطه ای، نگه داشتن خودکار، اهرم دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم، DOW، خط رادار، رانندگی بین خطوط و غیره.

کابین KMC E30X
نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

یکی دیگر از محصولات جدیدی که کرمان موتور به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده است، KMC EJ7 Plus است که در واقع نسخه تمام آپشن سدان تمام برقی کرمان موتور، KMC EJ7 است. در واقع این EJ7 PLUS از نظر موتور تفاوتی با نسخه معمولی خود ندارد و تفاوت اصلی این دو خودرو بر روی آپشن ها و نصب ها متمرکز است.

KMC-EJ7
نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

موتور این خودرو یک موتور تمام الکتریکی با قدرت 190 اسب بخار است که قادر است حداکثر گشتاور 340 نیوتن متر را به چرخ های جلو منتقل کند. ظرفیت باتری های KMC EJ7 Plus 50.1 کیلووات ساعت است و برای شارژ کامل با شارژرهای AC 8.5 ساعت زمان لازم است، اما با شارژرهای DC این زمان به 48 دقیقه کاهش می یابد.

در این خودرو می توانید امکاناتی مانند; شش ایربگ 10 نقطه ای، کروز کنترل، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، گرمکن صندلی راننده، سنسور باران، روشنایی کابین، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ و … اینها ویژگی های خوبی برای این سدان تمام الکتریکی هستند.

کابین KMC EJ7
نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در این میان نباید از KMC Eagle غافل شد زیرا این خودرو اولین خودروی داخلی کرمان موتور است و جایگاه ویژه ای برای این شرکت دارد و این شرکت قصد دارد به زودی اولین محصول داخلی خود را وارد بازار کند. همانطور که می دانید KMC EAGLE در واقع همان جک J4 است که پلتفرم آن توسط گروه کرمان موتور خریداری شده و طراحی آن توسط حسین وفایی تغییر کرده و در مجموع طراحی آن اسپرت تر شده است.

KMC Eagle نمایش داده شده است
نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

KMC Eagle از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که در مجموع می تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. نکته قابل توجه در مورد سدان کرمان موتور این است که میانگین مصرف سوخت این خودرو تقریباً 7 لیتر در صد کیلومتر است که نشان می دهد با خودرویی اقتصادی و کم مصرف روبرو هستیم که گزینه مناسبی برای بازار است.

ناگفته نماند که علاوه بر این محصولات، خودروهای دیگری مانند KMC JS6 PHEV، KMC EJ7 و … نیز به نمایش گذاشته شده است که علاقه مندان به این خودروها می توانند از آنها در غرفه این شرکت دیدن کنند.

سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو از شنبه سی ام آغاز می شود تیر تا سه شنبه دوم شروع به کار کرد. مرداد ماه 1403 ادامه دارد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از غرفه کرمان موتور در این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا