نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

صنایع خودروسازی آرین یکی یکی از شرکت های فعال در بحث عرضه خودروهای برقی است که با دست پر به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمد.

گروه خودروسازی آرین یکی یکی از شرکت های فعال در زمینه خودروهای برقی و انرژی پاک است که بیش از دو دهه فعالیت دارد. این شرکت با حضور در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از چهار محصول جدید برقی خود رونمایی و در غرفه خود به نمایش گذاشت. در این مقاله سعی می کنیم نگاهی به غرفه گروه خودروسازی آرین بیندازیم و محصولات این شرکت را به اختصار معرفی کنیم.

نگاهی به غرفه صنعت خودرو آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو
نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در داخل غرفه این شرکت 4 محصول برقی وجود دارد که لوکس ترین آنها Lip Motor C11 می باشد. قبل از ارائه این خودرو باید بدانیم که شرکت موتور لب یکی از شرکت های نوپایی است که در زمینه تولید و توسعه خودروهای برقی فعالیت می کند و فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده است.جالب است بدانید هم اکنون یکی یکی از سرمایه گذاران و سهامداران اصلی لیپ موتور، Stlantis، مالک شرکت های بزرگی مانند; پژو، سیتروئن، کرایسلر و … آنها برای این شرکت هستند.

موتور کراس اوور Leap C11

موتور کراس اوور Leap C11 یکی یکی از مجلل ترین محصولات این شرکت است که در دو نسخه تمام برقی و پلاگین هیبریدی راهی بازار ایران خواهد شد. این خودرو در نسخه تمام برقی خود از یک موتور 200 کیلوواتی بهره می برد که می تواند 360 نیوتن متر گشتاور را به چرخ ها بفرستد. نسخه پلاگین هیبریدی موتور C11 نیز از همین موتور الکتریکی استفاده می کند، با این تفاوت که یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر است. شارژ توربو، موتور الکتریکی را همراهی خواهد کرد. نکته اصلی نسخه پلاگین هیبریدی این است که موتور بنزینی در مدار قدرت وجود ندارد و فقط عملکرد ژنراتور را انجام می دهد. پس می توان نتیجه گرفت که میزان قدرت و گشتاور نهایی در این دو نسخه یکی اما سرعت اسکرول این دو نسخه متفاوت خواهد بود.

نسخه تمام الکتریکی این کراس اوور لوکس با یک بار شارژ کامل باتری ها می تواند حداکثر 502 کیلومتر را طی کند در حالی که این رقم در نسخه پلاگین هیبریدی به 1110 کیلومتر می رسد.

موتور کراس اوور Leap C11
نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در این کراس اوور جذاب می توانید ویژگی های خوب زیادی مانند; 6 کیسه هوا رادار ده نقطه ای، پلاک خوان، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پارک خودکار، هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع خودکار و غیره را پیدا کرد که ارزش تهویه مطبوع خودکار را دو برابر می کند. خرید این ماشین

لیپ موتور C01 سدان

یکی دیگر از محصولات برند لیپ موتور که در غرفه صنایع خودروسازی آریان به نمایش درآمد، لیپ موتور C01 است که در واقع یک سدان جذاب با طراحی فست بک است. این خودرو نیز مانند C11 در دو نسخه تمام برقی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. قلب نسخه تمام الکتریکی این خودرو یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 269 اسب بخار است که می تواند تا 360 نیوتن متر گشتاور را به محور عقب بفرستد. در نسخه پلاگین هیبریدی یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر وجود دارد که مانند موتور Lipo C11 فقط وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد.

موتور لبه C01
نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

حداکثر مسافت پیموده شده این سدان جذاب در نسخه تمام الکتریکی 606 کیلومتر است در حالی که حداکثر کارکرد نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو 1176 کیلومتر است.

ناگفته نماند امکاناتی مانند؛ 6 ایربگ ده نقطه ای، هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، پارک خودکار، ترمز اضطراری، هشدار تغییر لاین، رینگ های آلومینیومی، کروز کنترل تطبیقیدوربین 360 درجه، سنسور باران، سه صفحه نمایش هوشمند برای راننده، سرنشین جلو و وسط و … اینها از امکاناتی است که هم در نسخه تمام برقی و هم در نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو به چشم می خورد.

یون اس پلاس; سدان تمام برقی از صنایع خودروسازی آرین

سومین محصولی که در غرفه صنایع خودروسازی آریان به چشم می خورد Ion S Plus است که در واقع یک سدان تمام برقی از برند معروف چینی GAC است که در بسیاری از کشورها به عنوان یک تاکسی برقی در بین مردم حضور پر رنگی دارد. . ناوگان حمل و نقل در کشورمان با واردات خودرو و توجه ویژه وزارت امنیت به خودروهای برقی، در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور این خودرو در ناوگان حمل و نقل خواهیم بود و به گفته مسئولان آرین صنعت خودرو تا کنون 1000 دستگاه یون اس پلاس تحویل شهرداری تهران می شود.

یون اس پلاس
نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

نیروی محرکه این خودرو توسط یک موتور 150 کیلوواتی تامین می شود که تا 350 نیوتن متر تولید می کند. گشتاور نیروی تولید شده را از طریق یک جعبه دنده تک سرعته تولید و به چرخ های جلو منتقل می کند. بسته باتری Ion S Plus دارای ظرفیت 58.8 کیلووات ساعت است و شارژ کامل آن با شارژرهای خانگی به 10 ساعت زمان نیاز دارد، اما با شارژرهای DC، 45 دقیقه طول می کشد تا به 85 درصد ظرفیت این باتری برسد.

از جمله امکاناتی که در این خودرو به چشم می خورد عبارتند از ; سنسور TPMS، دستیار پارک خودکار، ایربگ های جلو و جانبی، حالت های مختلف رانندگی، ورود و خروج بدون کلید، دستگیره های مخفی، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، شارژر بی سیم و غیره.

رویلان 60 اس; سدان اقتصادی و برقی.

آخرین محصولی که قصد داریم به اختصار به معرفی آن بپردازیم و در غرفه صنعت خودرو آرین قابل مشاهده است، رویلان 60 اس است. برند رویلان یک برند تازه تاسیس است که از همکاری مشترک لیفان و میپل ایجاد شده است. رویلان 60 اس یک سدان تمام الکتریکی است که از یک موتور الکتریکی 100 کیلوواتی در بخش برق خود استفاده می کند. حداکثر گشتاوری که این موتور می تواند تولید کند 230 نیوتن متر و حداکثر برد این خودرو 407 کیلومتر است. این خودرو دارای باتری هایی با ظرفیت 51.8 کیلووات ساعت است و ظرفیت پک باتری این خودرو در مدت 6 ساعت توسط شارژرهای AC به طور کامل شارژ می شود.

دو کیسه هوا، ایزوفیکس، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)سنسور پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، کامپیوتر سفر، صندلی های چرم مصنوعی، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی سیستم چندرسانه ای، آینه الکتروکرومیک و… از جمله امکانات این خودرو است.

آنچه در مورد این خودرو باید بدانیم این است که رویلان 60 اس به احتمال زیاد در کنار یون اس پلاس در ناوگان حمل و نقل عمومی حضور خواهد داشت و مسئولان مربوطه صنایع خودروسازی آرین در حال مذاکره با شهرداری اصفهان و مشهد برای فروش این خودرو به عنوان تاکسی برقی هستند.

رویلان 60 اس
نگاهی به غرفه صنایع خودروسازی آرین در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در پایان باید بدانیم که این محصولات در ابتدا وارد کشور می شوند و به گفته مسئولان صنایع خودروسازی آرین، پس از دو سال با راه اندازی خط تولید این شرکت، این محصولات به صورت مونتاژی به فروش خواهند رسید.

سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو از شنبه سی ام آغاز می شود تیر تا سه شنبه دوم شروع به کار کرد. مرداد ماه 1403 ادامه دارد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از غرفه کرمان موتور در این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :