اخبار روز

نگاهی به صادرات اصلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا + نقشه

اتحادیه اروپا (EU) سالانه بیش از 6 تریلیون دلار محصول صادر می کند. این بلوک دارای یک اقتصاد متنوع است که شامل صنایع مرتبط با سوخت و مواد معدنی، خودرو، واکسن و فناوری است. نقشه زیر بزرگترین صادرات کشورهای اتحادیه اروپا را تا سال 2022 نشان می دهد.

خودروها و نفت بر صادرات اتحادیه اروپا غالب هستند

بلژیک، بلغارستان، کرواسی، فنلاند، یونان، لیتوانی، سوئد و هلند پالایش گاز یا نفت را به عنوان محصول اصلی صادراتی خود دارند.

به گزارش روزیاتو، هلند در سال 2022 به ارزش 68.1 میلیارد دلار نفت تصفیه شده صادر کرد که این کشور را در رتبه سوم در میان بزرگترین صادرکنندگان جهان قرار داد. این کشور دارای پالایشگاه BP روتردام، بزرگترین پالایشگاه نفت در اروپا است.

نگاهی به صادرات اصلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا + نقشه

علاوه بر نفت، خودروها و قطعات آن سهم قابل توجهی در اقتصاد اتحادیه اروپا دارند. اتریش، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، پرتغال، لهستان، رومانی، اسلواکی و اسپانیا محصولات خودرو را به عنوان محصولات اصلی صادراتی خود دارند.

آلمان با برندهای معروف خودرویی مانند فولکس واگن، بی ام و، مرسدس بنز، آئودی و پورشه، سالانه حدود 150 میلیارد دلار از صادرات خودرو درآمد کسب می کند.

سایر محصولات نیز به اقتصاد اتحادیه اروپا کمک می کنند. بزرگترین صادرات فرانسه هواپیما، هلیکوپتر و فضاپیما است، در حالی که ایتالیا و دانمارک بر صنعت داروسازی مسلط هستند. ایرلند صنعت داروسازی قابل توجهی دارد و شرکت های بزرگی مانند فایزر، جانسون اند جانسون، مرک و نوارتیس را در خود جای داده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا