اخبار روز سینما

نگاهی به شخصیت ها و بازی های سه فیلم علیرضا صمدی به بهانه اکران «روایت ناتمام سیما» | ضیافت نقش

«ماجرای ناتمام سیما» سومین فیلم کارنامه کاری علیرضا صمدی پس از «ناتمام» و «صحنه» است. فیلمی که با محوریت موضوع روز و با محوریت تخریب زندگی یک خانواده خوشبخت تحت تاثیر فضای مجازی ساخته شده است. یکی یکی از مهم ترین ویژگی های فیلم، انتخاب و بازی بازیگران آن است. بازیگرانی که با توجه به تعریف نقش خود موفق بوده اند و انتظارات را برآورده کرده اند.

به گزارش بازتاب آنلاین، علیرضا صمدی در دو فیلم «نطمامی» و «صحنزنی» موفق به انتخاب بازیگر شد. او بازیگرانی را انتخاب کرد که در نقش های مورد نظرش کلیشه ای نبودند. سپس سعی کرد بهترین نتیجه را از آنها بگیرد. به بهانه اکران «روایت ناتمام سیما» نگاهی داریم به مهم ترین شخصیت های کار این کارگردان.

روایت ناتمام سیما. آرش حامد کمیلی

محور اصلی فیلم شخصیتی به نام آرش با بازی حامد کمیلی است. یک استاد دانشگاه موفق که سخنرانی های انگیزشی محبوبی را برگزار می کند و طرفداران زیادی دارد. او در زندگی خانوادگی خود نیز موفق است، اما به محض فاش شدن رازی از گذشته، مجبور می شود با مسائلی روبه رو شود که همیشه سعی کرده فراموشش کند و سایه سنگین گذشته بر وجودش سنگینی می کند. در این میان شبکه های اجتماعی به عنوان عوامل مخرب در زندگی شما عمل می کنند و شادی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. حامد کمیلی در جایگاه استاد موفقیت بسیار خوب ظاهر می شود. نحوه برخورد او با دانشجویان و صحبت با مردم، از یک سو، همایش های موفق را واقعی می کند و از سوی دیگر، با توجه به شرایط سختی که در آن قرار می گیرد، التهابات این شخصیت را ملموس و باورپذیر می کند. این شخصیت با ورود به مراحل مختلف به تدریج تغییر می کند و علاوه بر رفتار و گفتار، ظاهر نیز فرو می ریزد.

حامد کمیلی و آزاده صمدی در سریال «روایت نه تمام سیما» به عنوان زوج ایفای نقش می کنند.

روایت ناتمام سیما. لاله آزاده صمدی

در میان نقش هایی که اخیرا با آزاده صمدی دیده ایم، بازی او در «روایت ناتمام سیما» متفاوت ترین است. صمدی در قالب یک پزشک متخصص ظاهر شد که در زندگی خود خوشحال است و ناگهان با خبرهای عجیبی از همسرش در فضای مجازی مواجه می شود. از یک سو سعی می کند رفتاری منطبق با شأن و جایگاه خود نشان دهد و از سوی دیگر در آستانه اعتماد و بی اعتمادی نسبت به همسرش قرار دارد. صمدی به خوبی توانسته احساسات این زن و آسیب هایی را که به دلیل اخبار منتشر شده درباره همسرش در فضای مجازی دیده است، منتقل کند. او همچنین در نقش یک مادر ملموس ظاهر شده است.

در آثار علیرضا صمدی از گمنامی تا روایت ناتمام سیما شاهد بازی های خاص هستیم.
غزل شکری در «روایت نه تمام سیما» مانند دیگر آثارش اجرای خوب و استانداردی ارائه می دهد.

روایت ناتمام سیما. سیما | غزل شاکری

غزل شاکری خود را دختری ساده معرفی می کند که با کار در اسنپ و رانندگی زندگی می کند. زنی که به همه چیز راضی است و از اصول خود دور نمی شود. زندگی او به دلیل خیانت آرش در گذشته زیر و رو شد و او اکنون به عنوان شخصیتی آسیب پذیر اما مستقل به کار خود ادامه می دهد. نام فیلم برگرفته از این شخصیت است اما حضور او نسبتا ضعیف است. در واقع مضمون سیما است که جریان فیلم را جلو می برد. شاکری در قالب دختری ساده، تنها و صبور بسیار خوب ظاهر شده است که تمام تلاش خود را می کند تا زنده بماند. او در انتقال احساسات بسیار موفق بوده و برخورد او با آزاده صمدی به بهترین شکل بیانگر تفاوت های رفتاری و جایگاه آنها بوده است.

در آثار علیرضا صمدی از گمنامی تا روایت ناتمام سیما شاهد بازی های خاص هستیم.
” صحنه سازی ” یکی از معدود فیلم های غیر کمدی بهرام افشاری است.

صحنه سازی اسد | بهرام افشاری

یکی یکی از پیچیده ترین شخصیت های علیرضا صمدی اسد در فیلم «منظره» است. بهرام افشاری پس از درخشش در «پایتخت 5» برای اولین بار در این فیلم نقش اول را بازی کرد. اسد خود را رئیس یک باند تبهکار معرفی می کند که با راه اندازی و جمع آوری باج، پول زیادی به دست می آورد. از طرفی بادیگارد مهم است و در کارش قدرتمند ظاهر می شود. او یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن دوری از پسرش است. زمانی که او در زندان بود، همسرش او را ترک کرد و پسرشان را با خود برد. حالا او از این ماجرا رنج می برد و تنها تلاشش این است که پولش را برای پسرش بفرستد. از ابتدا تا پایان تقریباً او را به عنوان یک رئیس جدی و کاریزماتیک می شناسیم و هیچکس حق ندارد در مورد او چیزی بگوید. او به همه نگاه می کند و حریفان خود را خیلی سریع نابود می کند. با این حال، از جایی به بعد موقعیت او به خطر می افتد و یک بار دیگر از سمت خود تنزل می یابد. اسد یکی او یکی از متفاوت ترین شخصیت های بهرام افشاری است. او به خوبی به این نقش می پردازد و ویژگی های سبکش به او کمک کرده تا در این نقش اعتبار پیدا کند.

در آثار علیرضا صمدی از گمنامی تا روایت ناتمام سیما شاهد بازی های خاص هستیم.
مجید صالحی یکی یکی از بهترین بازی های او در فیلم «صحنه» است.

سبزی صحنه آرایی مجید صالحی

مجید صالحی در فیلم سینمایی «منظره» ایفای نقش می کند. یکی او یکی از اعضای گروه سه نفره است. یکی یکی از راه های پول درآوردن آنها صحنه تصادفات ساختگی و دریافت خسارت و باج است. سه عضوی که هر کدام شیوه رفتار خود را دارند. سبزواری در مقایسه با این دو، معتدل تر و انعطاف پذیرتر است و سعی می کند با زبانی آرام اوضاع را در دست بگیرد. در ظاهر، او خود را تابع اسد می‌داند، اما به تدریج از رابطه آنها کناره‌گیری می‌کند و متوجه می‌شویم که رئیس اصلی گرو در واقع خود سبزواری است. برای زیر سایه ماندن، هر بار فردی را به عنوان رئیس معرفی می کند و وقتی می بیند که قصد دارد از خودش جلو بزند، او را حذف می کند. مجید صالحی سال ها به عنوان بازیگر نقش های طنز شناخته می شد اما از لحظه ای به بعد در نقش های جدی نیز به موفقیت های زیادی دست یافت. ” صحنه سازی ” یکی این یکی از اولین تلاش های صالحی برای ایفای نقش جدی بود. او در این فیلم نقشی جدی و بسیار متفاوت بازی کرد و می توان آن را انجام داد یکی او تعدادی از بهترین نقش های خود را ارائه کرد.

در آثار علیرضا صمدی از گمنامی تا روایت ناتمام سیما شاهد بازی های خاص هستیم.
حسن معجونی در فیلم «بی عنوان» بار درام را به خوبی به دوش می کشد.

ناشناس | امیر | حسن معجونی

«بنامی» یک فیلم شخصیتی درباره مردی به نام امیر است که در آستانه چهل سالگی احساس می‌کند هدف زندگی‌اش را گم کرده است. او پس از گم شدن لپ تاپ خود احساس می کند که گذشته خود را از دست داده و مدام در جستجوی هویت خود است. همانطور که پیشرفت می کند، متوجه می شود که هیچ چیز مهمی در گذشته اش وجود نداشته و گیج می شود. نه با پدرش، نه با همسرش و نه با دوستانش رابطه خوبی دارد. او حتی به کار در کافه و تئاتری که همیشه برای آن زحمت کشیده است توجهی نمی کند. او مدام در جستجوی خود و دلایل وجودی خود است و هر چه جلوتر می رود کمتر به نتیجه می رسد. «بنامی» از معدود فیلم هایی است که حسن معجونی در آن نقش اول را بازی می کند و از پتانسیل بازیگری او به طور کامل استفاده می شود. او با موهای بلند و ظاهری نگران آنقدر در این نقش غوطه ور است که می توانیم کاملا او را باور کنیم و رفتارش را در این قالب بپذیریم. معجون آشفتگی، تنهایی، بی حوصلگی و عدم جهت گیری این شخصیت را هم در رفتار و هم در نحوه گفتار و نگاهش منتقل کرده است.

در آثار علیرضا صمدی از گمنامی تا روایت ناتمام سیما شاهد بازی های خاص هستیم.
در فیلم «بی عنوان» مخاطب با وجه دیگری از بازی باران کوثری مواجه می شود.

ناشناس ریحانه | باران کوستری

فیلم «بنامی» بیشتر به شخصیت امیر با بازی حسن معجونی می پردازد، اما باران کوثری نیز نقش مهمی را در این فیلم ایفا می کند و نقش ریحانه را بازی می کند. ریحانا همسر امیر است و چند سال از او کوچکتر به نظر می رسد. او هنوز پر از اشتیاق به تغییر است و می خواهد هر طور شده امیر را با خود بیاورد. اما در مواجهه با امیر مدام ناامید می شود تا جایی که در پایان فیلم می گوید دیگر نمی داند نام رابطه آنها چیست و تصمیم گیری را به امیر می سپارد. در واقع ریحانا در این فیلم نماد امید به حساب می آید اما امیر چون نمی تواند همیشه با او باشد و بلاتکلیفی اش بیشتر می شود رنج می برد. باران کوثری در این نقش صبور و آرام به نظر می رسد و این تصویر را تا آخر رها نمی کند. در واقع برخی از ویژگی های شخصیتی امیر در رابطه با ریحانا مشخص است و به همین دلیل حضور او موثر است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا