اخبار روز سینما

نگاهی به دکور و طراحی صحنه برنامه صداتو


مسابقه موسیقی معمایی صداتو که پنجشنبه ها از شبکه فیلمو به کارگردانی و تهیه کنندگی حامد جوادزاده پخش می شود، این روزها با فصل دوم خود طرفداران زیادی پیدا کرده است. صداتو یک برنامه موزیکال و شاد با شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی جهله این تیم چهار نفره و تیم پشتیبانی متشکل از محسن کیایی به عنوان مجری و کارگردان است. آنها در کنار مهمان برنامه ظاهر می شوند تا به آنها کمک کنند تا به درستی حدس بزنند و جایزه را دریافت کنند.

برنامه صداتو الهام گرفته شده از برنامه I CAN SEE YOUR VOICE است که به جز کره جنوبی در 28 کشور دیگر برگزار می شود و جناب آقای کن جانگ طراح این برنامه هستند اما برنامه مهیج سداتو با توجه به : فرهنگ طراحی شده است. و سلیقه مردم ایران، پوشش شرکت کنندگان روی صحنه او سعی کرد با استفاده از عناصر مختلف از جمله تنوع، آرایش صورت و دکور فضای شاد و پر رمز و راز را ایرانی کند.

هیجان و شادی برنامه صداتو در طول برنامه، مخاطب را در کنار مهمان و گروه پشتیبان درگیر همه سختی های برنامه می کند و اضطراب حدس زدن و ریسک انتخاب درست را ایجاد می کند و این باعث ایجاد حال و هوای برنامه می شود. برنامه جذابتر.

اجراها و موضع گیری های شش شرکت کننده روی سکوها و دکور برنامه سداتو بسیار نزدیک به نمونه کانادایی این برنامه است. استیج برنامه صداتو شامل سه مرحله است که بزرگترین استیج در مرکز تصویر و در محل اجرای شرکت کنندگان است و دو استیج کوچکتر در سمت دیگر سالن و در کنار سالنی قرار دارد که دستیاران تعاملی هستند مهمان برنامه جایی است که مرحله دیگر جایی است که مجری و مهمان برنامه در آن قرار دارند.

یک صفحه دیجیتال بزرگ در بالای صفحه اصلی که تیم نوازندگان برنامه سداتو در آن قرار دارند قرار داده شده است و در طول برنامه قطعات مختلفی را برای هر قطعه اجرا می کنند. در دو طرف عصر، پله هایی وجود دارد که به طور متقارن به سن اصلی می رسند و در کنار آن سکوهایی با صفحه نمایش دیجیتالی در زیر هر یک قرار گرفته است. مهدی هاشمی طراح صحنه این برنامه است که با دانش خود دکورهای زیادی را برای برنامه های مختلف تلویزیونی از جمله دکور برنامه جام ملت های آسیا، برنامه هفت خوان، برنامه سفر خوب، وقتشه و برنامه دورهمی طراحی کرده است. او با تجربه و تجربه ای که داشت یک طرح اولیه و حرفه ای برای برنامه سداتو ایجاد کرد.

دکور و نورپردازی منحصر به فرد و خاص برنامه صداتو بر فضای برنامه تاثیر زیادی گذاشت. تا زمان اعلام نتیجه، چراغ های متحرک اطراف سالن که با توجه به لباس و مضمون هر اجرا تغییر می کند، به رنگ قرمز در می آید تا در همگان اضطراب ایجاد کند و فضای رقابت شدیدی را ایجاد کند. شاید اگر در بین برنامه ها به محصولات ما دقت کرده باشید، متوجه شده باشید که رنگ های اصلی برنامه سداتو آبی و بنفش است و می توانید این دو رنگ را با ال ای دی های رنگی در فضای طراحی شده و در سراسر سالن مشاهده کنید.

در پشت سر دستیاران و شرکت کنندگان، سکوهای نیم دایره ای طراحی شده است که برای تماشاگران در سالن قرار می گیرد، جایی که می توانند بزرگواران را از زوایای مختلف ببینند و به هیجان و پویایی کمک می کنند. برنامه در طول برنامه

به طور کلی دکوراسیون برنامه صداتو مانند اکثر تزیینات طراحی شده توسط مهدی هاشمی بسیار مدرن و چشمگیر است که باعث جذابیت برنامه و افزایش رضایت مخاطبان از این برنامه سرگرم کننده می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا