اخبار روز سینما

نگاهی به اتفاقات و حواشی فیلم جنجالی اوج پس از سه سال توقیف آزادی «مسیح پسر مریم» فیلمی درباره مکان ممنوعه

شنبه 27 مرداد اکران فیلم «مسیح پسر مریم» سرانجام پس از سه سال بازداشت مجاز شد. فیلمی از سازمان اوج که از ابتدا توقیف شده بود سروصدا و جنجال زیادی به پا کرد، از اظهار نظر تند بهروز افخمی تا واکنش دست اندرکاران پروژه به او. این فیلم در مکان ممنوعه روایت می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی بالاخره امروز شنبه 27 اکران می شود. مرداد بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی موفق به دریافت مجوز نمایش شد. این فیلم در سال 1400 برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شد اما اجازه اکران پیدا نکرد.

«مسیح پسر مریم» داستانی آتش زا دارد و در حال و هوای دهه 50 روایت می شود. درست است که ماجراهای فیلم قبل از انقلاب روایت می شود، اما به هر حال بازنمایی یک فاحشه خانه در سینمای ما خاص است و همین موضوع باعث شده شایعات مختلفی پیرامون آن شکل بگیرد.

پیش از جشنواره چهلم، بهروز افخمی یکی او که در هیات انتخاب این فیلم حضور داشت، به ضعف «مسیح پسر مریم» اشاره کرد و گفت: در این فیلم روسپی ها با لباس های خنده دار و باورنکردنی به نمایش درآمدند و این آغاز چالش های فیلم بود.

«مسیح پسر مریم» از جشنواره فجر کنار گذاشته شد و مدیر فیلم و سریال سازمان اوج در نشستی با اصحاب رسانه شدیدترین انتقادها را علیه جشنواره مطرح کرد و برای اولین بار این ارگان بزرگ سینمایی دست به کار شد. یک موضع در این مورد پیش از جشنواره فجر اکران رسانه ای انجام می شد اما واکنش ها به گونه ای بود که این اکران های محدود باعث شد مسئولان ارشد این فیلم را در پرونده نگه دارند.

امیر نوروزی و پانته آ پناهی ها در نمایی از فیلم «مسیح پسر مریم»

یکی یکی از ویژگی های مهم فیلم «مسیح پسر مریم» ساخت ارزان آن است و از نظر تولید با اینکه داستان در مقطعی تاریخی روایت می شود، فیلم ضایع نشد.

حالا این فیلم به زودی اکران می شود و هنوز نمی دانیم با چه واکنش هایی روبرو خواهد شد. طبیعتا بسیاری از بینندگان به دلیل تمجیدهایی که از فضای فیلم شنیده اند، آن را تماشا خواهند کرد.

امیر نوروزی، پانته‌آپناهی‌ها، بهرام ابراهیمی، المیرا دهقانی، پاوان افسر، مهرداد ضیایی، حمید ابراهیمی، گلنوش گرمی، منصور نصیری، الهام شعبانی، نینل یعقوبی، محرم زینال‌زاده، مجتبی لاله‌زاری، مهتابی لاله‌زاری، دریمیان، دریسر بازیگران هستند. این فیلم آنها سینمایی هستند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا