اخبار روز سینما

نگاهی بالاتر از حد انتظار به قسمت اول سریال مناسبت به کارگردانی مسعود اطیابی

قسمت اول سریال مناسبت به کارگردانی مسعود اطیابی در روز دوم فروردین 1403 منتشر شد. این سریال در فضای اوایل دهه هفتاد می گذرد و موقعیت های طنز آن مربوط به سه شخصیت اصلی با بازی غلامرضا نیکخواه، ایمان صفا و هادی کاظمی است. اطیابی با محدودیت های دهه 70 شوخی کرد و سریال خود را بر اساس اختلافات اعضای خانواده قرار داد. سریالی که در گام اول فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

به گزارش بازتاب آنلاین، مسعود اطیابی پس از پرفروش های «دینامیت»، «بخارست»، «اینفرادی» و «هتل» و سریال های «جادوگر» و «نیسان آبی 2» ساخت سریال خانگی را آغاز کرده است. شبکه تلویزیونی سریالی که ربطی به حال و هوای آثار قبلی ندارد.

موقعیت های کمدی | «موقعیت» برگرفته از فضای نوستالژیک دهه 70 است و نوع شوخی ها متناسب با محدودیت ها و سبک زندگی این دهه است. به همین مناسبت اطیابی موقعیت های کمدی سریال خود را بر اساس سه شخصیت اصلی قرار داد که علیرغم زندگی در یک خانواده، شباهتی به یکدیگر ندارند و تفاوت سبک زندگی و تفاوت هایی که دارند موقعیت های مفرح را ایجاد می کند. مبنای اصلی داستان بر اساس تفاوت پدر خانواده و عمو است. پدری که می خواهد بر همه حکومت کند و به هیچکس اجازه سرکشی نمی دهد، اما در عین حال به راحتی دست به کار شده و نظرش را عوض می کند. داستان در دهه نود روایت می شود و ایمان صفا به عنوان پدر دختری بیست ساله تفاوت های اساسی پدربزرگش و عمویش را برای او تعریف می کند و با توجه به این توضیحات، ادامه داستان با فلاش بک در سال 1373 .

دو پست هادی کاظمی و غلامرضا نیکخواه جالب توجه بوده است.

بازی ها | این سریال روی سه بازیگر اصلی خود غلامرضا نیکخواه، هادی کاظمی و ایمان صفا تمرکز دارد. اگر بهرام افشایی را به جمع بازیگران اصلی این سریال اضافه کنیم به بازیگران فیلم «فسیل» می رسیم. در واقع نیکخواه در این سریال در هر سه وجه کمدی فسیل جای افشاری را گرفته است. ژانر کارهای نیکخواه تفاوت چندانی با کمدی های قبلی ندارد اما ایمان صفا و هادی کاظمی سعی کردند تا حدودی متفاوت ظاهر شوند. فضای سریال بیشتر مرد است و سمانه پاکدل با اینکه نسبتاً جسور به نظر می رسد اما هنوز نقش چندان مستقلی در این کار ندارد. در قسمت اول فضای جالبی بین این سه بازیگر ایجاد شده است و باید دید به کدام سمت می رود.

بازی نوستالژی | تعداد قابل توجهی از کارگردانان سریال ها و فیلم های کمدی اخیر از فضای نوستالژیک دهه هفتاد برای ایجاد جذابیت استفاده کرده اند و ما در «بهانه» با آن فضا مواجه هستیم. در قسمت اول، از لباس و آرایش، آهنگ ها و رقص های دهه هفتاد گرفته تا محدودیت استفاده از فیلم و پوستر و اهمیت مساجد در زندگی مردم محله، همه چیز برای ایجاد موقعیت های جذاب استفاده شده است. . هنوز مشخص نیست که آیا سریال در این مرحله باقی خواهد ماند یا در دهه های دیگر شاهد ماجراجویی خواهیم بود.

سریال مناسبتی در قسمت اول به عنوان یک اثر استاندارد اما معمولی ارائه شد و حالا باید دید در آینده به چه سمتی می رود. این سریال چهارشنبه ها ساعت هشت صبح روی سکوی نماوا پخش می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا