تیم فوتبال استقلال از اواسط هفته جاری تمرینات خود را زیر نظر مدیر فنی جدید خود آغاز می کند که طی چند روز گذشته جواد نکونام و دستیارانش تمام وقت خود را صرف مذاکره با بازیکنان کرده اند.

در مورد انتقال مسعود ریگی از سپاهان به استقلال گفته می شود این بازیکن با آبی ها تمام شده است.

تیم فوتبال استقلال از اواسط هفته جاری تمرینات خود را زیر نظر سرمربی جدید خود آغاز می کند که طی چند روز گذشته جواد نکونام و دستیارانش تمام وقت خود را صرف مذاکره با بازیکنان کرده اند و طبق آنچه من اعلام کردم. شنیده ها، به نظر می رسد حدود 60 تا 70 درصد ترکیب استقلال برای فصل بیست و دوم با شروع تمرینات این تیم مشخص شود.

گفتنی است اگرچه نکونام انگیزه بالایی برای موفقیت در استقلال دارد و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن در فصل پیش رو به کار گرفته است، اما به نظر می رسد بزرگ ترین مشکل ممکن است یک چالش و مانع بزرگ در ابتدای کار او باشد. در مورد اهداف بزرگ سرمربی جدید باید به بحث نقدینگی در باشگاه استقلال اشاره کرد.

در این خصوص قابل ذکر است که هنوز بخش مهمی از مطالبات استقلالی ها در فصل قبل به بازیکنان این تیم پرداخت نشده است و مهدی قیدی، مهاجم کوچک و جنوبی این تیم در یک تلویزیون این موضوع را تایید کرد. برنامه دیروز و تاکید کرد که تنها 20 درصد او قراردادش را دریافت کرده است. این در حالی است که شرایط سایر بازیکنان این تیم اصلا بد نیست و به عنوان مثال برخی دیگر از ستاره های استقلال از جمله آرش رضوند کمتر از 50 درصد دریافت کرده اند.

با این حال، نکته اصلی جایی است که قبلاً به آن اشاره کردیم. اکثر بازیکنان استقلال منتظر روشن شدن تکلیف نیمکت نشینی این تیم و اضافه شدن نکونام به عنوان سرمربی بودند و حالا این اتفاق افتاده است اما این بدان معنا نیست که این دسته از بازیکنان در حد وظیفه بوده اند. از مواضع خود و اندکی در خواسته های خود عقب نشینی کردند.

از سوی دیگر بحث جذب بازیکن جدید و پرداخت بخشی ناچیز از مطالبات سایر بازیکنان برای فصل جدید باعث شده که کمبود باشگاه استقلال بیشتر نمایان شود و اگر مدیران باشگاه به فکر تامین مالی جدید نباشند. منابع در چند روز آینده بدون شک اولین چالش سرمربی خواهد بود. نکونام در این زمان ایجاد می شود و تیم قدرتمندی را می بندد.

لیست نکونام امروز تحویل کریمی می شود

چهارشنبه گذشته پس از مراسم معارفه جواد نکونام در گزارشی به بررسی نیازهای فنی این سرمربی پرداختیم. همچنین برنامه‌های بازسازی او در استقلال را بررسی کردیم، از بازیکنانی که در نظر داشت تا زیرساخت‌هایی که در اردوی حجازی به او دستور داد.

البته قبل از صحبت در مورد به روز رسانی جدید لیست نقل و انتقالات استقلال، لازم به ذکر است که خبرنگار فرهیختگان شنیده است که نکونام سه لیست الف، ب و ج را تهیه کرده و قرار است آنها را به باشگاه ارائه کنند. در نشست امروز برای ادامه مذاکرات. بر این اساس او مذاکره اولیه و نهایی را به بازیکنان فهرست اول خود واگذار کرده است تا در صورت عدم نامگذاری هر یک از این افراد شاگرد فصل آینده، مذاکره با نفرات را در لیست بعدی خود آغاز کند.

در ضمن در مورد لیست اصلی استقلال که این روزها زیاد صحبت می شود همانطور که در پست های مختلف شنیده ام منتظر قرضی بازیکنانی است که فصل گذشته در این تیم حضور داشتند و ممکن است مشخص شود. به کار با آنها ادامه دهید و سپس با Promote Replacements مذاکره کنید.

اگر سلمانی به قطر نرود احتمالا آبی پوش خواهد شد

جواد نکونام طی چند روز گذشته شخصا با بازیکنان زیادی صحبت کرده است. لازم به ذکر است در یک پست مشخص بر اساس شرایط فنی و با توجه به شرایط قراردادی بازیکنان و اولویت جواد، مذاکراتی با چند بازیکن انجام شده است به گونه ای که بر اساس نتیجه، مذاکره با یکی از افراد فوق منجر به عقد قرارداد با استقلال می شود.

در همین راستا شنیده می شود اولین بازیکنی که نکونام به آن توجه کرده و نامش را در گزارش قبلی ذکر کردیم، یاسین سلمانی، هافبک فصل گذشته سپاهان است که شنیده می شود او نیز از حضورش در لیگ قطر صحبت می کند. در نتیجه سلمانی که چشم دوخته به پرسپولیس است به استقلالی ها اعلام کرده است که در صورت تحقق نیافتن پیشنهاد قطری اش احتمالا راهی استقلال خواهد شد و آبی پوشان این تیم را بر تن خواهد کرد. در همین رابطه شنیده می شود اگر سلمانی بنا به دلایلی آبی پوش نشود، تورس اسپانیایی که فصل گذشته در فولاد بازی می کرد و پس از اتمام کارش به کشورش بازگشت، گزینه بازگشت به ایران خواهد بود.

استقلال قول اسدی را پذیرفت؛ با ماسه به پایان رسید

جواد نکونام در خط میانی هم روی دو بازیکن دیگر از جمله رضا اسدی و مسعود ریگی نظر دارد. در مورد انتقال ریگی از سپاهان به استقلال گفته می شود این بازیکن با آبی ها انجام شده است. اما در مورد اسدی قول هایی داده است هرچند شنیده می شود استقلالی ها چند بازیکن دیگر را برای این پست در نظر دارند بنابراین اگر اسدی به استقلالی ها نرود یک بازیکن ملی یا حتی خارجی به این تیم خواهد رفت.

فلاح در اولویت اول سهرابیان گزینه بعدی است

در مورد خط دفاعی استقلال در گزارش قبلی به انتقال احتمالی عارف آغاسی به جای عارف غلامی اشاره کردیم اما در به روز رسانی لیست نقل و انتقالات استقلال باید دو نام دیگر نیز ذکر شود. بر همین اساس و آن طور که شنیده ایم مذاکراتی با سامان فلاح، مدافع ملی پوش تیم پیکان آغاز شده است. به نظر می رسد نکونام نظر جدی به این بازیکن داشته و در مذاکرات خود تاکید کرده که این بازیکن تحت هر شرایطی باید استقلالی شود. البته اگر بنا به دلایلی این اتفاق نیفتد، آرمین سهرابیان به عنوان اولویت بعدی مورد توجه کادرفنی استقلال قرار گرفته است.

در خط دفاعی نیز اخباری مبنی بر جدایی سیلوای برزیلی به گوش می رسد و در همین راستا شنیده می شود وضعیت ادامه همکاری با استقلال نامشخص است و تصمیم خاصی برای این بازیکن گرفته نشده است. در بین خارجی ها نکونام تاکید ویژه ای روی یاماگا دارد و قرار است این بازیکن بدون توجه به استقلال در استقلال بماند.

نکونام چه فولادهایی را در نظر می گیرد؟

در روزهای اخیر نام بازیکنان فولاد زیادی مطرح شده است که همگی در فهرست جواد نکونام برای فصل آینده این رقابت ها قرار دارند. بر این اساس طی روزهای اخیر اخباری در مورد فارغ التحصیلان نکونام در تیم جنوبی مانند سعید آقایی، مهدی شیری، علیرضا کوشکی، ساسان انصاری و احسان پهلوان منتشر شده است که این افراد در لیست قرار گرفته اند.از سرمربی جدید استقلال به جز آقاسی، تنها احسان پهلوان از باشگاه فولاد و علیرضا کوشکی در لیست اولویت دوم و سوم نکونام قرار دارند. به خدمت گرفتن پهلوان و کوشکی مربوط به مذاکره با سایر گزینه ها است و در صورت جذب آن دسته از نفراتی که اولویت اول محسوب می شوند، حضور هافبک فولاد در استقلال منتفی است و در غیر این صورت می توان هافبک سابق استقلال را انتخاب کرد. پرسپولیس. لیست دوم

حسینی در آب شور گالر گهیری نزد رضایی می رود

هرچند در روزهای اخیر از حضور بازیکنانی مانند اخباری و پورحمیدی در استقلال با حضور نکونام خبر داده بودیم، اما شنیده ها حاکی از آن است که سرمربی آبی ها یک دروازه بان خارجی برای این پست دارد. سید حسین حسینی پس اگر استقلال نتواند دروازه بان خارجی جذب کند، کاپیتان این تیم که قراردادش با استقلال به پایان رسیده است در این تیم باقی می ماند.

کادر فنی استقلال در حال بررسی گزینه های خارجی در این پست است اما اگر دروازه بان اصلی در بازار خارجی وجود نداشته باشد، احتمالا حسینی گزینه ای برای همکاری مجدد با استقلال است.

در این خصوص گفتنی است علیرضا رضایی دروازه بان دوم استقلال از آنجایی که سهمیه بزرگسالان استقلال را پر می کند، در صورتی که علاوه بر سعیدی فر، دروازه بان دیگری در رده سنی امیدها (زیر 23 سال) به این تیم بپیوندد، رضایی نیز از این تیم جدا خواهد شد. استقلال.

در خصوص مربی دروازه بان ها شنیده می شود این مربی خارجی از لیست ملزومات جواد در این دپارتمان حذف شده است و احتمالا کار با بهزاد غلامپور ادامه خواهد داشت.

گفتگوی نکونام با دو لژیونر

اگرچه تا روز چهارشنبه در بین لژیونرها، نکونام تنها با حسین زاده صحبت کرده بود، اما طی روزهای گذشته سرمربی استقلال شخصا با دو بازیکن ایرانی شاغل در خارج از کشور مذاکره کرد تا فصل آینده هر دو پست خود را با لژیونرها پر کند.

در همین رابطه شنیده می شود که نکونام با توجه به وضع قانون جدید در آیین نامه لیگ ایران مبنی بر عدم بازگشت بازیکنان لژیونر به لیگ برتر، با افرادی مانند سعید عزت اللهی و میلاد محمدی صحبت کرده است. به صورت قرضی با توجه به اینکه حسین زاده همچنان با باشگاه بلژیکی قرارداد دارد و بعید است به راحتی فروخته شود، او از گزینه های استقلال خارج است و احتمالا بازیکن دیگری جایگزین او خواهد شد.

دومین بازیکن اسپانیایی به ترکیب جواد پیوست

چند روز پیش از حضور یوسو سسما، مربی بدنساز اسپانیایی خبر دادیم. او که 8 سال در اوساسونا جواد نکونام را از تیم اول باشگاه در ایران یعنی خونه بابل همراهی کرد تا آخرین تیمش یعنی فولاد خوزستان کاپیتان سابق تیم ملی بیاید. هفته آینده به ایران می رود تا با استقلال قرارداد امضا کند. یوسو گهگاه در طراحی تمرینات به نکونام کمک می کند. از این حیث شنیده می شود که طی چند روز آینده یک دستیار اسپانیایی و یک مربی ایرانی دیگر به ترکیب استقلال خواهند پیوست.

در مورد سرپرست تیم نیز جمع بندی و تصمیم گیری لازم در شرف انجام است، هرچند طبق شنیده ها احتمال بازگشت بیژن طاهری به این سمت نیز طی روزهای گذشته محرز شده است. پیش از این صحبت از حضور پیشکسوتان جوان دیگر روی نیمکت استقلال بود اما به نظر می رسد طاهری بار دیگر در میان گزینه های دیگر حضور داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *