اخبار روز

نکات طلایی برای انتخاب کمپرسور و خشک کن اسکرو

این دستگاه می تواند همه روزه و 24 ساعته نیاز کارخانه را برطرف کند. هنگام خرید کمپرسور اسکرو ممکن است با مدل های مختلفی روبرو شوید. در این مقاله شما را با نکات مهم هنگام خرید کمپرسور و خشک کن آشنا می کنیم.

استفاده از کمپرسورهای مختلف

هوای پاک، عاری از هر گونه آلاینده، یک نیاز اساسی در هر صنعتی است. کثیفی و رطوبت بیش از حد نه تنها به محصول تولید شده، بلکه به دستگاه ها نیز آسیب می رساند. هوای پاک در محیط کارخانه نیز برای سلامت کارکنان و بهینه سازی عملکرد آنها بسیار مهم است. وجود رطوبت و آب بیش از حد در محیط می تواند عملکرد هر دستگاهی را تحت تاثیر قرار دهد.

در چنین شرایطی احتمال آسیب به سیستم دستگاه الکترونیکی افزایش می یابد. علاوه بر این، آنها مستعد زنگ زدگی هستند. به دلایل ذکر شده؛ استفاده کنید پیچ کمپرسور در صنایع کوچک و بزرگ جزء الزامات محسوب می شود.

نکات مهم هنگام خرید کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو به دلیل جابجایی مثبتی که برای فشرده سازی هوا ایجاد می کند. شناخته شده است. این دستگاه برای تهویه و تعویض مداوم آن گزینه مناسبی محسوب می شود. کمپرسور اسکرو محدوده فشاری بین 5 تا 13 بار تولید می کند و ظرفیت تولید هوا بیش از 1200 لیتر در دقیقه دارد. این توابع ذکر شده؛ این محصول را از سایر کمپرسورهای موجود در بازار متمایز می کند. وقتی صحبت از خود کمپرسور اسکرو می شود، انواع و مدل های مختلفی وجود دارد که می تواند هنگام خرید شما را سردرگم کند. از جمله عوامل مهمی که در هنگام خرید باید در نظر گرفت؛ قابل ذکر است:

قبل از خرید، باید به دقت در مورد محل کار خود فکر کنید. ابعاد حرکت و حساسیت دستگاه ها از جمله مواردی است که باید به آن دقت کنید. اگر محدودیت مکان دارید؛ شما باید کمپرسورهای کوچکتر بخرید. اگر نیازی به تهویه مطبوع مداوم ندارید و فقط برای تامین هوای ابزارهای پنوماتیکی قصد خرید کمپرسور را دارید. در این موارد خرید کمپرسور اسکرو توصیه نمی شود.

در کاتالوگ هر محصول، مشخصات هر محصول به تفصیل بیان شده است. هنگام خرید باید به فشار و حجمی که کمپرسور تولید می کند توجه کرد. اگر یک کمپرسور با فشار کمتر از نیاز خود خریداری می کنید، ممکن است مجبور شوید دوباره آن را بخرید یا آن را تعویض کنید.

هزینه یکی از عوامل موثر بر خرید است. عوامل مختلفی باعث تغییر قیمت می شود. قبل از خرید باید برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید کننده کمپرسورهای مختلف را به دقت مطالعه کنید.

تفاوت بین دایره های مختلف

خشک کن ها نیز از جمله محصولات کاربردی برای افزایش کیفیت هوای فشرده و کارایی سیستم هستند. خرید خشک کن برای صنایع مختلف می تواند در همان ابتدای کار به یک مشکل جدی تبدیل شود. برای رفع این مشکل به بررسی دقیق انواع خشک کن های موجود در بازار و تفاوت آن ها می پردازیم.

به طور کلی دو نوع خشک کن جذبی و یخچالی در بازار وجود دارد که با هم تفاوت دارند. مهمترین تفاوت این دو به فاکتور PDP مربوط می شود. به بیان ساده، فاکتور PDP را می توان به عنوان نقطه شبنم در فشار ثابت معرفی کرد.

نقطه شبنم را می توان به روشی مشابه با رطوبت مشاهده کرد که به طور مستقیم با دما متناسب است. با افزایش دما، مقدار نقطه شبنم نیز افزایش می یابد و مقدار آن در 100 درجه سانتیگراد، 550 گرم رطوبت بر متر مکعب اندازه گیری می شود.

نکات طلایی برای انتخاب کمپرسور و خشک کن اسکرو

انواع خشک کن های موجود در بازار

با این تعریف از نقطه شبنم در فشار ثابت، طبقه بندی خوبی از عملکرد خشک کن های تبرید و جذبی امکان پذیر است. به طور کلی، خشک کن های جذبی عملکرد بهتری نسبت به خشک کردن با هوا دارند خشک کن خنک کننده دارد. بر اساس نقطه شبنم، عملکرد خشک کن های مختلف را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد.

این نوع خشک کن را می توان به 3 کلاس مختلف تقسیم کرد:

خشک کن جذبی کلاس 1 به عنوان حساس ترین نوع خشک کن در نظر گرفته می شود. این محصول با نقطه شبنم 70- درجه سانتیگراد در صنایع بسیار حساس مانند ساخت داروها و مکمل های غذایی کاربرد دارد.

یک خشک کن جذبی کلاس 2 نقطه شبنم 40- درجه سانتیگراد تولید می کند. از این خشک کن می توان در صنایع غذایی مختلف استفاده کرد.

خشک کن جذبی کلاس 3 نسبت به دو نمونه قبلی حساسیت کمتری دارد و نقطه شبنم 20- درجه سانتیگراد تولید می کند. از این خشک کن می توان در صنایع غذایی عمومی نیز استفاده کرد. که نسبت به خشک کن کلاس 2 حساسیت کمتری دارد.

نکات طلایی برای انتخاب کمپرسور و خشک کن اسکرو

خشک کن های تبرید را می توان بر اساس نقطه شبنم و ساختار فنی به دو دسته زیر تقسیم کرد:

خشک کن های تبرید وارداتی عملکرد بهتری دارند و نقطه شبنم +3 درجه سانتی گراد دارند. این نوع خشک کن ها از نظر اندازه کوچکتر از خشک کن های جذبی هستند. به طور کلی خشک کن های تبرید نصف اندازه خشک کن های جذبی هستند. این موضوع نشان می دهد که در هنگام خرید خشک کن برای مشاغل کوچک صنعتی چقدر اهمیت دارد.

خشک کن های تبرید برند داخلی نقطه شبنم 5+ تا 9+ درجه سانتیگراد تولید می کنند. با توجه به تکنولوژی متفاوت این انواع خشک کن؛ نیاز به تعویض و تعمیر فیلتر زودتر به وجود می آید.

قیمت انواع خشک کن

بسته به کاربرد شما در کسب و کار خود به خشک کن جذبی یا تبرید نیاز دارید، می توانید موارد زیر را انجام دهید: خشک کن مناسب را برای خود انتخاب کنید. در هنگام خرید علاوه بر کارایی باید به قیمت نیز توجه کرد. از درایورهای موجود خشک کن جذبی کلاس 1 به دلیل حساسیت بالاتر قیمت بالاتری دارد. قیمت خشک کن سردخانه وارداتی بین هزینه خرید خشک کن کلاس 2 تا 3 می باشد.

آخرین کلمه

تهویه و تبادل هوا در صنایع مختلف بسیار مهم است. کمپرسورهای اسکرو و خشک کن ها می توانند این فشرده سازی هوا را انجام دهند. نیاز به این محصولات تنها محدود به صنایع بزرگ نیست، بلکه وجود آنها در صنایع کوچک نیز ضروری است. با مراجعه به وب سایت سازنده کمپرسور می توانید بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره بگیرید. این گروه با بیش از 40 سال سابقه، کمپرسورهای با کیفیت را برای برندهای مطرح کشور عرضه می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا