بیژن بیرنگ کارگردان سریال خاطره انگیز خانه سبز پس از سه دهه حرف های جالبی درباره این سریال زده است. از تغییر بازیگران گرفته تا دلیل رنگ سبز خانه و چگونگی شکل گیری آهنگ اصلی آن. او همچنین در این گفت و گو اعلام کرد که سریال «خانه سبز» را با سرعت 80 هزار شات در دقیقه ساخته است.

به گزارش پی ام آپ، بیژن بیرنگ در گفت وگویی تفصیلی با خبرگزاری ایرنا خاطرات جالبی از سریال «خانه سبز» تعریف کرد.

حذف گلاب آدینا و مهدی هاشمی | بیرنگ درباره تغییر بازیگران این سریال گفت: ابتدا قرار بود آقای مهدی هاشمی و خانم گلاب آدینه بازیگران اصلی باشند که اولین قسمتی که نوشتیم قرار بود آدینا پسر خانم گلاب آقای رامبد جوان باشد. اما ایشان گفت که داشتن پسری به این بزرگی برای سن من مناسب نیست گفتیم که رامبد در این سریال فقط 17 سال سن دارد اما او اصرار کرد و گفت: من چند شاگرد دارم، آنها را برای بازی معرفی می کنم. شما هم عصبانی شدیم و گفتیم خانم گلاب آدینا لطفا با این کارورزان سریال خود را بسازید اجازه دهید ما سریال خودمان را بسازیم بعد رفتیم پیش آقای مهدی هاشمی و گفتیم تکلیفش را با این سریال پاک کن آیا همسرت نمی آید؟ بازی میکنی یا نه؟گفت نه دیگه نمیتونم بازی کنم یادمه مهدی هاشمی روز رفتنش با غصه نگاه میکرد.

انتخاب خسرو شکیبایی | او توضیح داد که بعد از رفتن این زوج مهرانه مهین ترابی برای ایفای نقش عاطفه دعوت شد اما نمی دانستند چه بازیگری را برای نقش رضا انتخاب کنند. تا اینکه ملک جهان خزایی طراح صحنه سریال پیشنهاد داد با خسرو شکیبایی تماس بگیرد. بیرنگ توضیح داد: خسرو در آن زمان یک سوپراستار بود، خزایی به او زنگ زد و گفت خسرو سریالی است که بیژن بیرنگ و مسعود رسام در حال ساخت آن هستند، می آیی؟ بله گفت می آید فقط یک هفته به من فرصت دهید تا این کار را تمام کنم آمد قرارداد بست و رفت خسرو که رسید دیدیم صدایش خیلی زیباست این روایات را هم اضافه کردم که دیدیم خسرو صحبت می کند در طول سریال خوب این سریال را با خسرو گرفت.

بیرنگ معتقد است که اگر صبر نبود «گلخانه به این شکل ساخته نمی شد». وی گفت: خسرو وقت گذاشت تا مطمئن شود همه بازیگران این سریال اعم از کودکان و بزرگسالان کارشان را خوب انجام داده اند، یک بار به او گفتم چرا اینقدر برای بازیگران خانه سبز وقت می گذاری؟ ما کار خودمان را می کنیم، پاسخ داد: اگر نقش مقابل من خوب بازی نکند، بازی من هم بد می شود، خسرو آنقدر آدم خاصی بود که به نظر من خانه سبز بدون او ساخته نمی شد.

به گفته بیژن بیرنگ، خسرو شکیبایی زمان زیادی را در گلخانه می گذراند.

رنگ سبز، خانه سبز. | بیرنگ در مورد نام خانه سبز و تاکید بر این رنگ سبز نیز خاطره جالبی را بیان کرد: آنقدر از لوکیشین «مصران» استفاده کرده بودیم که درون و روده اش ریخته بود، همان لوکیشنی که در عنوان نوشتیم به لطف خانواده محترم رجبی.این خانواده که صاحب محل بودند قبلاً معروف شده بودند.ما مانده بودیم که چه کنیم که آقای مهران رسام برادر مسعود رسام گفت مکان را عوض کنید و بیرون را سبز کنید.گفتیم که ” صاحبش اجازه نمی دهد بیرون سنگ ها را سبز رنگ کنیم، گفت ایرانیت را می چسبانیم و سبز می کنیم، همین کار را کردیم، بعد گفتیم اسم سریال را چه بگذاریم، اسمش را گذاشتیم خانه سبز. ؛ به همین راحتی است.”

بودجه گلخانه | وی در خصوص بودجه ای که در آن سال به سریال «خانه سبز» دادند، گفت: همزمان با ما سریال امام علی (ع) پخش شد، گلخانه را با 80 هزار تومب در دقیقه ساختیم اما این رقم. در «حداقل 2 تا 3 میلیون برداشت از سریال امام علی (ع) بود. اما درصد بینندگان ما نزدیک به سریال امام علی (ع) و گاهی حتی بیشتر بود».

من ریشه سبز دارم| کارگردان «خانه سبز» همچنین خاطره جالبی درباره نحوه شکل گیری تیتراژ معروف این سریال گفت: آهنگساز ما یک آهنگ ساخت، پایان شعری نداشت، می خواستیم شعر بگذاریم، موزیکال خالی پخش کردیم. قسمت هایی در تیتراژ بعد گفتیم شعری روی آن بگذاریم محمد صالح علا شعری داشت که فقط یک بیت سروده بود: من ریشه در علف سبزم دارم در زمستان بهار دارم اما فکر می کنم تمام نشد. تا اینکه عید فطر را خوردیم، یک موقعیتی پیش آمد که این آهنگ را روی برنامه بگذاریم و پخش کنیم، یک شب پیش آقای بهرام دهقانیار آهنگساز برای ضبط آن رفت، پرسید شعرش را چه کنیم؟ گفت همین الان میخونیم همون سبز سبز رو گرفتیم و خلاصه یه بیت این یکی یه بیت دیگه اون یکی و من هم بیت بعدی رو گفتم و شعر کامل شد دو ساعت بعد آهنگ به پایان رسید، ایشان هم این آهنگ را خواند، ما آن را ضبط و پخش کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. صالح علا گفت تو آهنگ مرا خراب کردی. ما هم گفتیم دزدیدیم نه از بین بردیم! (می خندد)”

صبر وحشتناک خواندن | بیرنگ توضیح داد: قطعه «سبز سبزم…» ابتدا قرار بود توسط خسرو شکیبایی خوانده شود اما این تصمیم به جایی نرسید. گفت: اول به او دادیم و او خواند، ولی انشاءالله آنقدر بد خواند که منصرف شدیم. البته شاید آهنگ خسرو الان نوستالژیک باشد چون از دنیا رفت اما سبز سبزی که خواند واقعا وحشتناک بود چون صدایش صدای خوانندگی نبود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *