دانستنی ها

چه زمانی نوشیدن آب باعث کاهش وزن می شود؟

همه شما تا به حال از این جمله شنیده‌اید که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می‌تواند شما را لاغرتر کند؛ اما این تنها فایده این نوشیدنی معجزه‌آسا نیست.

آیا می دانستید نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می تواند به هضم بهتر چربی ها و مبارزه با یبوست کمک کند؟ نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا برای سلامتی شما بسیار مفید است، اما نباید قبل از غذا زیاد آب بنوشید زیرا مثلاً نوشیدن 2 تا 3 لیوان آب قبل از غذا هضم غذا را مشکل می کند. بنابراین مهم ترین نکته این است که قبل از غذا فقط چند جرعه آب بنوشید و در مصرف آن افراط نکنید.

فواید آب قبل از غذا

به گزارش ایسکانیوز، نوشیدن بیش از حد آب در حین غذا خوردن می تواند بر اسید معده شما تأثیر بگذارد و در تجزیه مواد غذایی و خلاص شدن از شر باکتری های مضر معده که ممکن است مصرف کنید، کمتر موثر باشد. با این حال، برای عملکرد بهینه گوارش و حفظ سلامت در زندگی روزمره، نوشیدن یک لیوان آب 30 دقیقه قبل از غذا توصیه می شود.

چرا نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا توصیه می شود؟

همه از عملکرد بدنی خود آگاه هستند و می دانند چه چیزی به آنها احساس خوبی می دهد. بنابراین، باید یاد بگیرید که به بدن خود گوش دهید و بفهمید که کدام تغییرات باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و بهتر است کدام عادت را ترک کنید. توصیه می کنیم نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب یا کمتر بنوشید تا ببینید بدنتان چگونه واکنش نشان می دهد. مطمئن باش پشیمون نمیشی فقط 15 روز آن را امتحان کنید!

فواید نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا

انرژی بیشتری خواهید داشت.

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا رطوبت مورد نیاز بدن را تامین می کند.

چنین عادت ساده ای منجر به عملکرد صحیح سلول ها می شود و به بدن انرژی لازم برای انجام مهمترین کارها – هضم و جذب مناسب مواد مغذی – را می دهد.

به یاد داشته باشید که مغز و عضلات شما تقریباً 75٪ هستند. 70 درصد کلیه ها و کبد شما از آب تشکیل شده است.

شما باید به از دست دادن آب بدن و همچنین مصرف آب توجه کنید و تعادل هموستاتیک را حفظ کنید. اما آنچه را که قبلا گفتیم به خاطر داشته باشید، این بدان معنا نیست که باید دو لیوان آب پشت سر هم بنوشید. در حالت ایده آل، سعی کنید در طول روز و نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید، نه اینکه منتظر بمانید تا احساس تشنگی کنید.

باعث کاهش وزن می شود همه ما شنیده ایم که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا باعث کاهش وزن می شود. دلیل این امر این است که با نوشیدن آب معده پر از آب می شود و گرسنه نمی مانید. مهمتر از همه، پر کردن معده با آب قبل از غذا برای فریب دادن احساس گرسنگی نیز می تواند بسیار خطرناک باشد.

نوشیدن فقط یک یا نیم لیوان آب توصیه می شود. به این ترتیب اثرات اساسی مانند:

بهبود هضم

هضم و تجزیه بهتر چربی ها

با یبوست مبارزه کنید

داشتن بدنی بسیار سالم تر

با افزودن مقداری آب لیمو به آب آشامیدنی خود، کاهش وزن سالمی را تجربه کرده و احساس خوبی خواهید داشت.

پوست شما خیلی بهتر به نظر می رسد.

نوشیدن آب برای سلامت داخلی و خارجی بدن مفید است.

اگر عادت به نوشیدن آب را حفظ کنید؛ بدن شما به شدت سم زدایی خواهد شد.

اکسیژنی که از آب دریافت می کنید به حفظ حالت ارتجاعی و رنگ پوست شما کمک می کند. به همین ترتیب، اگر قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید، غذای شما بهتر هضم می شود و در نتیجه ویتامین، مواد معدنی و اکسیژن بیشتری جذب می کنید.

سایر مواقعی که نوشیدن آب توصیه می شود.

علاوه بر نوشیدن آب 30 دقیقه قبل از غذا؛ همچنین نوشیدن آب در موارد زیر ایده خوبی است:

وقتی از خواب بیدار شدید یک لیوان آب گرم بنوشید.

نوشیدن مقداری آب قبل از دوش گرفتن برای کاهش فشار خون عالی است.

حتما قبل از خواب مایعات بنوشید تا جایگزین مایعات از دست رفته در طول شب شود.

به طور کلی با بدن خود درست رفتار کنید و آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا