اخبار روز

نوروبیون برای چه کسانی مناسب است؟

ویتامین‌های B2، B1 و B12 از رایج‌ترین ویتامین‌های موجود در آمپول نوروبیون هستند. این ویتامین ها بر خون سازی به ویژه ویتامین B12 تأثیر می گذارند و ویتامین های B1 و B6 نیز در تقویت نورون ها و اعصاب نقش دارند.

به طور کلی در بین مردم این عقیده وجود دارد که هنگام احساس ضعف، خستگی و بی حالی باید از آمپول نوروبیون استفاده کرد، زیرا این آمپول ها نقش ترمیمی در عملکرد فیزیکی دارند. اما این تصور کاملا اشتباه است و تنها افرادی که کمبود ویتامین B دارند می توانند از این آمپول استفاده کنند.
خواندن…
عوارض تزریق نوروبیون چیست؟
آمپول نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
چرا آمپول نوروبیون در بین ایرانیان محبوبیت دارد؟
به این دلایل، نوروبیون ممکن است دیگر تزریق نشود

به گزارش ایسنا، یک متخصص داخلی گفت: طبق بررسی های علمی، تزریق معمول آمپول نوروبیون برای بازگرداندن احساس خستگی در صورت عدم کمبود ویتامین B تاثیری ندارد، اما اثر روانی مصرف دارو است. اگر کمبودی وجود نداشته باشد، ویتامین B مصرف کنید و طبق دستور پزشک دوز خاصی از این آمپول را تزریق کنید.

سید امین موسوی درباره استفاده از آمپول نوروبیون گفت: ویتامین B به طور طبیعی در گوشت و منابع غذایی حیوانی وجود دارد و گوشت و جگر غنی ترین منابع ویتامین های گروه B هستند. استفاده از این آمپول برای افراد مبتلا به کمبود ویتامین B در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی در بین مردم این تصور وجود دارد که در صورت احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند زیرا این آمپول ها نقش ترمیمی در قدرت بدنی دارند، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و فقط افرادی هستند که این آمپول را می توان در صورت کمبود ویتامین B استفاده کرد.

موسوی تصریح کرد: ویتامین های B2، B1 و B12 از رایج ترین ویتامین های موجود در آمپول نوروبیون هستند. این ویتامین ها بر خون سازی به ویژه ویتامین B12 تأثیر می گذارند و ویتامین های B1 و B6 نیز در تقویت نورون ها و اعصاب نقش دارند.

وی بیان کرد: طبق بررسی های علمی، فردی که بدون کمبود ویتامین B برای بازگرداندن احساس خستگی، آمپول نوروبیون را به طور مرتب تزریق می کند، تاثیری ندارد، اما اثر روانی مصرف دارو وجود دارد، مگر اینکه یک فقره ویتامین B داشته باشد و یک عدد تزریق کند. دوز اختصاصی این آمپول با تجویز پزشک.

این متخصص داخلی گفت: گیاهخواران در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند بنابراین می توانند با تجویز پزشک از این آمپول در زندگی روزمره استفاده کنند.

وی درباره عوارض این آمپول گفت: از آنجایی که این آمپول محلول در آب است، عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادری ممکن است فرد دچار خارش پوست، حالت تهوع، استفراغ و آکنه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمپول نیازی به تجویز پزشک ندارد و به صورت رایگان در داروخانه ها موجود است اما مصرف روتین توصیه نمی شود. در سایر موارد اگر فرد دچار مشکلات عصبی (نه روانی) و عصبی باشد، این آمپول توسط پزشک تجویز می شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه این ویال باعث سرطان می شود، گفت: در میان عوارضی که شرکت داروسازی ذکر کرده است، سرطان ذکر نشده است و اگر چنین موردی رخ داده است، حتما دلیل دیگری غیر از بیماری پلی سیتمی ورا بوده است که وجود دارد. چنین چیزی بدخیم نیست، می تواند یکی از عوارض جانبی باشد. از این آمپول استفاده نکنید.

این متخصص بیماری های داخلی در خاتمه خاطرنشان کرد: این آمپول در همه افراد عملکرد تقویتی ندارد، بنابراین استفاده از این آمپول برای افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین B شده اند توصیه می شود، به عنوان مثال در افراد دیابتی نورون های محیطی تحت فشار، می تواند مفید باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا