دانستنی ها

نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟

به طور کلی در بین عموم مردم این فکر وجود دارد که در صورت احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند زیرا این آمپول نقش تقویت کننده قوای بدنی را دارد در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و فقط در افراد مبتلا به کمبود ویتامین B دیده می شود. . می توانید از این لامپ استفاده کنید.

ایسنا، متخصص داخلی گفت: طبق بررسی های علمی، تزریق آمپول نوروبیون به صورت روتین برای رفع خستگی بدون کمبود ویتامین B هیچ تاثیری ندارد، اما مصرف آن اثر روانی است. در صورتی که کمبود ویتامین B وجود نداشته باشد، از داروی خود استفاده کنید و دوز مشخصی را که پزشک توصیه می کند از این آمپول تزریق کنید.

سید امین موسوی درباره استفاده از آمپول نوروبیون گفت: ویتامین B به طور طبیعی در گوشت و منابع غذایی حیوانی وجود دارد، گوشت و جگر غنی ترین منابع ویتامین های گروه B هستند و این آمپول در افرادی که کمبود ویتامین B دارند استفاده می شود. به طور کلی افرادی که از رژیم گیاهخواری مطلق پیروی می کنند کمبود ویتامین B دارند و بنابراین باید با ویتامین B تغذیه شوند.

وی ادامه داد: به طور کلی در بین مردم این تفکر وجود دارد که در صورت احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند، زیرا این آمپول در تقویت قوای بدنی نقش دارد، در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است و فقط افراد وجود دارند. کسانی که این کار را انجام می دهند، اینها کسانی هستند که کمبود ویتامین B دارند.” می توانید از لامپ استفاده کنید.

موسوی خاطرنشان کرد: ویتامین‌های B2، B1 و B12 از رایج‌ترین ویتامین‌های موجود در آمپول نوروبیون هستند. این ویتامین ها بر خون سازی تأثیر می گذارند، به ویژه ویتامین های B12، B1 و B6 نیز در تقویت نورون ها و اعصاب نقش دارند.

طبق بررسی های علمی، اگر فرد بدون کمبود ویتامین B، آمپول نوروبیون را به طور روتین برای رفع احساس خستگی تزریق کند، تاثیری نخواهد داشت، اما تا زمانی که کمبود ویتامین B وجود نداشته باشد، مصرف دارو اثر روانی دارد. و طبق دستور پزشک دوز مشخصی از این آمپول را تزریق کنید.

این متخصص داخلی گفت: گیاهخواران در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند بنابراین می توانند با تجویز پزشک از این آمپول در برنامه روزانه خود استفاده کنند.

وی درباره عوارض این آمپول گفت: از آنجایی که این آمپول محلول در آب است عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادری ممکن است فرد دچار خارش پوست، حالت تهوع، استفراغ و آکنه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمپول نیازی به نسخه پزشک ندارد و به صورت رایگان از داروخانه ها تهیه می شود، اما مصرف روتین آن توصیه نمی شود. در سایر موارد که فرد دارای مشکلات عصبی (نه روانی) و عصبی است، این آمپول توسط پزشک تجویز می شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه این آمپول باعث ایجاد سرطان می شود، گفت: سرطان در میان عوارضی که شرکت داروسازی به آن اشاره می کند، ذکر نشده است، قطعاً دلیل دیگری وجود دارد، اما پلی سیتمی ورا غیر بدخیم است. ، ممکن است یکی از عوارض جانبی باشد. از این لامپ استفاده نکنید.

این متخصص داخلی در پایان گفت: این آمپول در همه افراد نقش تقویتی ندارد بنابراین افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین B شده اند توصیه می شود از این آمپول استفاده کنند مثلا از این آمپول استفاده شود. ممکن است در بیماران دیابتی با نورون های محیطی کم مفید باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا