نوآوری جدید تویوتا ؛ ساخت موتورهای درون سوزِ سازگار با انواع سوخت ها

تویوتا بارها مخالفت خود را با برقی شدن اعلام کرده است. به گفته آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره این شرکت، سهم مدل های الکتریکی در بازار هرگز از 30 درصد فراتر نخواهد رفت. بنابراین، موتورهای احتراق داخلی را نباید رها کرد. آقای تویودا معتقد است موتورهای احتراق داخلی دشمن ما نیستند، اما گازهای آلاینده تولید شده توسط این نوع موتورها ما را با مشکل مواجه می کند. با توجه به این نظرات، علاقه و وفاداری تویوتا به موتورهای احتراق داخلی اصلاً تعجب آور نیست. این شرکت حتی مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و روی توسعه موتورهای 4 سیلندر جدید سرمایه گذاری کرد.

اولین اطلاعات در مورد این موتورها در کنفرانس خبری مربوط به اعلام همکاری تویوتا با مزدا و سوبارو منتشر شد. اکنون جزئیات بیشتری از این موتورها به رسانه ها رسیده است. بر این اساس موتورهای جدید تویوتا علاوه بر سوخت های فسیلی با سوخت های پاک و بدون کربن سازگار خواهند بود. یعنی این موتورها با هیدروژن مایع، سوخت مصنوعی و سوخت های زیستی کار می کنند.

مشخصات موتور 1.5 لیتری.

یکی یکی از موتورهای جدید تویوتا دارای حجم 1.5 لیتر و تنفس طبیعی است. این موتور 4 سیلندر نسبت به موتورهای مشابه فعلی 10 درصد ابعاد کوچکتر و ارتفاع کمتری دارد. تویوتا می گوید این موتور سوخت کمتری مصرف می کند و قدرت بیشتری تولید می کند. این موتور همچنین سبک تر است و 10 درصد وزن کمتری دارد.

نوآوری جدید تویوتا؛  موتورهای احتراق داخلی را با انواع سوخت سازگار کنید
نوآوری جدید تویوتا ؛ ساخت موتورهای درون سوزِ سازگار با انواع سوخت ها

در حال حاضر جزئیاتی از قبیل قدرت و مصرف سوخت در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. این موتور 1.5 لیتری در مرحله تست و توسعه است. تویوتا برای ارزیابی عملکرد این موتور یک نمونه اولیه پریوس را به آن مجهز کرده است. این شرکت ژاپنی نیز در حال توسعه نسخه توربوی این موتور است. از نظر قدرت، این نسخه با موتورهای 2.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده شده در محصولات فعلی تویوتا قابل مقایسه خواهد بود. اما 20 درصد سایز کوچکتر و 15 درصد ارتفاع خواهد داشت و در مصرف سوخت تا 30 درصد کارایی بیشتری خواهد داشت.

مشخصات موتور 2 لیتری

موتور جدید و قدرتمندتری که تویوتا روی آن کار می کند، 2 لیتر حجم دارد. این موتور مجهز به توربوشارژر بوده و در مقایسه با موتور 2.4 لیتری توربوی این برند، 10 درصد کوچکتر بوده و ارتفاع آن نیز به همین میزان کاهش یافته است. تویوتا تاکید می کند که قدرت این موتور به طور قابل توجهی بیشتر است و مصرف سوخت آن 30 درصد کمتر است.

نوآوری جدید تویوتا؛  موتورهای احتراق داخلی را با انواع سوخت سازگار کنید
نوآوری جدید تویوتا ؛ ساخت موتورهای درون سوزِ سازگار با انواع سوخت ها

موتورهای جدید تویوتا برای استفاده در مدل های هیبریدی و پلاگین هیبریدی طراحی شده اند. همانطور که فایننشال تایمز از طریق یک فرد آشنا با استراتژی های تویوتا گزارش داده، این موتورها در اواخر سال 2026 با مدل های هیبریدی تویوتا معرفی خواهند شد. این نشریه بیان می کند که حتی نسخه های این موتورها با دیزل سازگار خواهند بود.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما